[perl] Net::FTP gaar of mis ik iets?

Pagina: 1
Acties:

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik ben een scriptje aan het schrijven om wat files van een ftpserver te trekken, nou dat gaat ongeveer zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
use Net::FTP;

$ftp = Net::FTP->new($host, Port => $port, Debug => 1, Passive => 1);
$ftp->login($user,$passwd);
$ftp->binary();

foreach my $file ($ftp->ls("*")) {
    $ftp->get($file);
}

$ftp->quit;

Nu probeer ik dit op mijn eigen ftpserver en dat loopt perfect, maar nu wil ik iets van een ftpserver trekken van een ander en dan gaat de EERSTE transfer altijd goed, de rest failed met de melding:
425 Can't open data connection.
Ik sta voor een raadsel, snap er geen hol van. Wie wel?

Verwijderd

Ik weet niks van ftp, maar wel dat ik ooit eens een probleem had met ftp dat aan passive mode lag...

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je zegt dat de eerste connectie wel goed gaat ?

misschien sluit de connectie niet (kan aan de module liggen maar ook aan de server) dan ben je nl de lul :)

smerige oplossing ... stuur een ABOR commando nadat je de eerste file hebt ... dan worden alle openstaande connecties gereset (op de ftp server)

• wouzer
  • Niet online
Op vrijdag 12 oktober 2001 17:26 schreef Grum_ het volgende:
Je zegt dat de eerste connectie wel goed gaat ?

misschien sluit de connectie niet (kan aan de module liggen maar ook aan de server) dan ben je nl de lul :)

smerige oplossing ... stuur een ABOR commando nadat je de eerste file hebt ... dan worden alle openstaande connecties gereset (op de ftp server)
De eerste transfer gaat goed ja. Ik denk dat die module ook een beetje gaar is want als ik een $ftp->abort(); stuur dan krijg ik dit terug:
500 'òABOR': command not understood.
Even kijken of er nieuwere versies zijn. Want anders zou ik niet weten waar dat extra karakter vandaan komt.

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
kan je geen 'raw' commandos sturen ?

dan kan je toch met de hand ABOR sturen (tis alleen ABOR .. meer niet .. ik meen "\n" terminated)

• wouzer
  • Niet online
Op vrijdag 12 oktober 2001 17:42 schreef Grum_ het volgende:
kan je geen 'raw' commandos sturen ?

dan kan je toch met de hand ABOR sturen (tis alleen ABOR .. meer niet .. ik meen "\n" terminated)
Nope, kan niet, de ftp commando's komen gewoon uit de Net::FTP module en daar kan ik geen raw commands mee sturen. :(
Pagina: 1