Toon posts:

PHP en Javascript, wat gaat voor.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af hoe het zit bij het genereren van een HTML site hoe de verhouding is tussen deze twee talen.
Kan ik een javascript uitvoeren met PHP en anders om.

Greetzzz, Jazzie

• marcusk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
je begrijpt het verschil tussen server- en clientside niet. PHP wordt op de server uitgevoerd, JavaScript op de computer v/d client. Met PHP kun je dus wel JavaScript genereren, maar niet vice versa.

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 14:40
Javascript = clientside
PHP = serverside

PHP wordt dus eerst geparsed op de server, vervolgens naar de client verstuurd en daar wordt het javascript verwerkt. Je zou dus dynamisch javascript kunnen genereren d.m.v. PHP. (Deze vraag is trouwens al vaker langsgekomen)

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:33

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

zijn de elementen (document.formnaam.veldnaam.value bijvoorbeeld) gebruiken in PHP?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Marcus, ik begrijp client en server site scripts wel, maar had er nog nooit zo over nagedacht |:(.
In ieder geval bedankt, maar weer een hoop duidelijk.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

je kan trouwens javascript wel gebruiken als server-side taal, bij bv. ASP, of via een omweg via AppleScript-als-CGI.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Op vrijdag 12 oktober 2001 16:58 schreef Prammenhanger het volgende:
zijn de elementen (document.formnaam.veldnaam.value bijvoorbeeld) gebruiken in PHP?
Nee, want in PHP heb je alleen maar een berg HTML code, en geen DOM die die namen voor je gaat interpreteren.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Pagina: 1