Toon posts:

Eerste RPG: BG, P:T of Diablo II ???

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Welk spel bevelen jullie aan als eerste RPG: Baldurs Gate, Planescape:Torment of Diablo II???

Ik heb liever geen 100% hack en slash, een goed verhaal en quests zijn noodzakelijk!

Thanks!

Verwijderd

Planescape: Torment

Dit spel heb ik niet, maar de andere twee wel. BG vond ik weinig aan en Diablo II is geen echte RGP, maar vooral hack & Slash. Planescape is een goede RPG en wordt overal hoog gewaardeerd.

• IDtenT
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Diablo 2 is alleen maar Hack and Slash die moet je dan niet doen Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/puh2.gif
Ik heb Baldur's Gate 1 uitgespeelt en hij was heel cool! Bgate is best moeilijk maar het verhaal is echt SUPER!
Torment heb ik niet gespeelt.

Wat misschien ook nog een optie is is Icewin Dale, deze game is van de zelfde makers als Bgate en Torment. Icewind is iets meer hack and slash en iets minder verhaal dan Bgate, wat het dan ook makkelijker maakt.

Slave of Thieves

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 15:04

Neelon

FOR PONY!!!

Baldur's Gate is goed, maar kijk dan of je de pack met Tales Of The Sword Coast kan kopen. Duurt zo'n 100 uur of zo als je alle quests doet (staan overigens allemaal op mijn site http://come.to/neelonrokk ).

Planescape Torment is ook erg goed (speelt zich in tegenstelling tot BG en Icewind Dale in een erg weirde fantasy setting).

Icewind Dale is een typische dungeon crawl, dus vrij veel vechten maar ook vet veel XP (heb aan het begin van Act 6 een party met character level 10+, BG-Tales uitgespeeld met character level 7 party of zo).

Nu nog wachten op Baldur's Gate II - Shadows Of Amn. Schijnt dat je dat spel pas helemaal uitgespeeld hebt als je er zo'n 300 (!!!) uur op hebt zitten.

Ook een toffe RPG (vond ik zelf) was de originele Fallout. Maar die speelt in een post-apocalyptisch USA, bruut wreed maar erg leuk.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Verwijderd

Baldur's Gate natuurlijk wat dacht je dan?? BG roelt gewoon.

Diablo is nep. En P:T is ook niet echt veel aan. Ik heb het een paar dagen thuis gehad maar er was dus weining aan.

Binnekort BG2..!!! Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif /me kan niet wachten.

• Tim
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Final Fnatasy!
Laat maar.. Ik houd me mond al..

• Randomcybrarian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-11-2021

Randomcybrarian

Information assimilated!

Als je wilt beginnen ..

definitief Fallout. Als je rondzoekt kun je ém voor 20 piek aanschaffen of zo in de uitverkoopbakken. Echt mega cool, sterk plot en quests genoeg.

Planescape vond ik beter dan Baldur's Gate, hoewel de actie in BG weer beter was.
Aan beide val je geen buil.

• nexus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-04-2023

nexus

VV Kloetinge (768735)

Heb BG nooit echt gespeeld (alleen begin maar mijn computer begon de hele tijd te flippen terwijl ik aan het spelen was, wat erg irritant was).
Planescape heb ik wel helemaal uitgespeeld en dat was echt een van de tofste spellen ooit, het geluid en vooral het verhaal waren echt top.
Diablo II is qua verhaal weinig aan, maar het is wel enorm verslavend.
Fallout is ook een zeer leuk spel, maar je speelt het wel ontzettend snel uit.

"one is to the other an other only in that one recognizes the other" -Hegel

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-11 20:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Planescape Torment!!! Vet verhaal, erg leuk, niet nagelbijtend ingewikkeld..

Ennuh het speelt zich niet af in een weirde setting maar in de Planescape setting (ok die IS weird Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif...

Planescape is een geweldig verhaal in een bizarre wereld en BG is meer een geweldig verhaal in een normale wereld Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Neem Icewind Dale is een stuk leuker en je hebt die resticties niet zoals in BG. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

Planescape : Torment absoluut!!!

100x beter dan Baldurs Gate, veeel meer sfeer en vooral een VEEL beter plot en het speelt zich af in een van de beste en puurste fantasy settings van de hele AD&D universe.

Diablo II is 100% hack 'n slash dus dat zou ik niet aanraden. Icewind is nog meer hack 'n slash dan BG dus die valt ook af.

Conclusie :
Planescape Torment is een uitstekende keuze!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

aXe, over welke restricties heb je het eigenlijk? Ze zijn namelijk beide met de AD&D edition 2 regels geschreven.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-11 14:22
Ik zou beginnen met BG want hij is gewoon erg goed. Kunt voor weinig een combo pakket kopen met BG en de uitbreiding Tales of the Sword Coast.

En als je die uithebt....BG II. Icewind dale ben ik nog niet helemaal uit...vond BG helemaal verslavend toen ik hem heb gekregen. Heb ID gekocht maar kweetniet...er is iets mee. (En er zitten veeeeeel bugs in nog.)

En als je dan BG II uit hebt is inmiddels Midwinternights uit, dat belooft de klapper van de eeuw te worden !

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

IMO is BG voor iemand die voor het eerst een RPG speelt toch wel erg heavy. Ik ben zelf geen die-hard RPG'er en zou zelf Fallout adviseren als eerste RPG. Ik zeg dus niet dat BG slecht is, maar wel wat aan de zware kant. Ik heb BG wel, maar vond het iets te.

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

farlane, gebruik je de 1.06 patch? Ikzelf heb namelijk nauwelijks tot geen noemenswaardige bugs kunnen bemerken. Ben bijna door Icewind Dale heen, en dan ga ik hem uit elkaar pluizen voor mijn site. Als iemand nog belangrijke tips heeft voor Icewind Dale (of Baldur's Gate, Fallout of Planescape Torment (ook die komt er nog op), mail me even als je er zin in hebt).

• Lord Daemon
  • Laatst online: 03-11 12:57

Lord Daemon

Die Seele die liebt

De beste RPG ooit is naar mijn mening zeker wel Planescape: Torment. Dit spel biedt, naast vette actie, koele spreuken, mooie wapens etc., wat iedere goede RPG biedt, ook:

- een briljant verhaal
- zeer veel dialogen met zeer veel gesprekopties
- ontzettend koele, niet stereotype characters
- characterontwikkeling
- een zeer origineel einde

Als je het niet erg vindt om heel wat uren te besteden aan de, zeer goed geschreven, dialogen, zou ik zeker Planescape kopen.

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Het probleem van Planescape was dat het niet echt in een wereld afspeelde, het was eigenlijk gewoon een grote stad. BG daarentegen en Fallout 1 en 2 speelden zich wel af een een andere wereld met verschillende gebieden die je kon ontdekken als je dat wilde. dat is wat ze zo leuk maakte, mijns inziens leuker dan Planescape.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-11 14:22
Hee Neelon,

kep geloof ik al wel een patch geinstalleerd, weet niet welke versie.

Maar waar ik eigenlijk op doelde is bijvoorbeeld de pathsearching AI. Dit was in BG het zwakke punt vond ik. En volgens mij hadden ze beloofd dat het beter zou worden, maar de mannekes lopen nog steeds tegen elkaar op te botsen. Vooral in een crawl (smalle gangetjes) is dit een hel.

Ook als ik winkels wil binnengaan blijft soms de party tegen de deur op rijden. Dit zat ook al in BG en het zit er nog steeds. Slechte zaak vind ik...

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Dat van die pathsearching klopt inderdaad, maar in Icewind Dale is die al zeer veel verbeterd ten opzichte van Baldur's Gate. De gangetjes zijn trouwens ook niet zo smal, maar het is dan ook een Dungeon Crawl. Heb hem trouwens net uitgespeeld (die eindbaas hakt trouwens behoorlijk hard door), en ga nu aan Parasite Eve 2 (PSX) beginnen, die ik 2 uur geleden gekocht heb (jah...).

Verwijderd

Planescape Torment is de beste/mooiste rpg tot nu toe.

Farlane, zowel in Torment als in Baldurs kun je in het inifile de pathsearching flink verbeteren ten koste van je processor belasting. Maar als je hier rond hangt hebt je vast een vette pc en maak je je daar niet druk om.

Verwijderd

Baldur's Gate omdat het zich aan de AD&D regels houdt.

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Planescape - Torment is ook geschreven op de AD&D regels, alleen een andere setting. Baldur's Gate (1 en 2) en Icewind Dale in de Forgotten Realms setting en Planscape - Torment in de Planescape (duh...) setting.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ad&D regels zijn zeker niet heilig. Het slaat werkelijk helemaal nergens op dat je als 10e level gastje een half leger van 1e level gastjes aan kan... Voordeel van Torment: je hoeft niet zo ziek vaak te loaden wanneer je dood bent.

Lord Daemon

• IceStorm
  • Laatst online: 05-11 20:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

hoho.. zit er iemand te zeggen dat Torment zich niet in een wereld afspeelt? Dat wordt in planescape gespeeld man! Planescape roeleert.... het is de op 1 na best uitgewerkte wereld van adnd (op FR na dus).

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-11 17:07
De volgende RPG's MOET je gewoon spelen.

Baldur's Gate + Tales of the swords coast.
Icewind Dale
Final Fantasy 7 + 8
Fallout 2 (1 weet ik niet)

En als je nostalgisch bent, pak een SNES emulator, en ga Secret of mana spelen, de oude Final Fantasy's, en Chrono Trigger.

planetscape torment ken ik niet, maar zo te horen is het zwaar gaaf.

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

Nostalgie met een SNES emulator? Echte nostalgie kun je downloaden (legaal!) en heet "Betrayal at Krondor":)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Die was ook gewoon voor de PC hoor.. :)

Nee als je ECHT terug in de tijd wilt met een RETE gave RPG..:

W A S T E L A N D!

Fallout is hier heel erg sterk op gebaseerd. In een interview met de makers vroeg men of dit nou Wasteland 2 of Wasteland 2000 was? Ze mochten het geen wasteland noemen (copyrights etc) maar ze zeiden wel dat Fallout erg "inspired" was door wasteland.

Fallout 1 dan wel te verstaan.. 2 heb ik niet gespeeld. Hoewel Fallout-1 toch een heel eigen RPG is (ook HEEL ERG bizar goed!), herkende ik heel veel dingen uit Wasteland (een RPG uit 1986..1987....ofzo).

Natuurlijk kan Wasteland zich grafisch niet meer meten met nu (spel is meer dan 10 jaar oud!) maar het heeft een van de beste verhaallijnen die ik ooit gezien heb.

Mocht je een spel van 10 jaar oud een beetje antiek vinden, dan raad ik echt Fallout (1) aan. Super RPG met een nog Supere "grootvader". :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Ehm Neelon ik bedoel dat je in BG 1 maar tot level 8 of 7 met bepaalde classes. En dat vind ik ronduit irritant. Dus gewoon lekker hoog level character maken in Icewind Dale is veel leuker. En de vijanden zijn meer uitdagender :)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

idd, damion, die AD&D regels zijn zeker niet heiling, vooral nu de derde editie uit is :)

Verwijderd

De derde editie zuigt :p

No more powerplay characters.. *snif* :(

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Begin gewoon met Eye of the Beholder I. Is lekker makkelijk voor de beginnende RPG-er en het heeft een grappig plot.
Of wat dacht je van de Ultima serie? Ultima 3 was mijn eerste RPG die ik speelde. Weliswaar op de 8086, maar ja zo oud ben ik nu eenmaal al.
Dat gezeik met al die 3D-engine troep... :)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Damion? Wie de hel is Damion?

• procyon
  • Laatst online: 03-11 16:18
"eye of the boholder" zoek ik..!! al heel lang

wie heeft hem liggen (ik zoek eye of the beholder II & III ook)

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ultima 6 en 7. :9

Verwijderd

fallout 1 en 2. ik heb ze allebij en binnenkort kom "fallout tacticts" uit met multiplayer optie's >:) daar zit ik hard op te wachten
Pagina: 1