Toon posts:

ECS K7S5A en AMD Athlon XP 1500+

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik een AMD Athlon XP 1500+ in een ECS K7S5A moederbord
werkend krijgen ????

Ik lees over revisie 3 het êên en ander, maar hoe weet ik welke moederbord revisie ik heb ????

Ik zie alleen naast de fcc tekst een 'ices-003' staan.
Er zit een amibios in.

Wie kan mij de juiste informatie geven ???

PS. mocht het wel fysiek passen, werkt ess prefetching etc. dan ook.

Thanx alvast.}:O

Verwijderd

Heb zelf het board ook, moet wel kunnen.
Release Note:
1. Fixed some CPU hangs in "D3" without PS/2 keyboard
2. Add a new CPU table for MORGAN
3. Fixed serial mouse can't work well in Win 98 when "USB for DOS" enable
4. Add one Option "Ras Active Time"
5. Change IDE mseeage "UDMA 2,4,5" to "ATA 33,66,100"
Komt van de ECS bios update page. Gewoon de nieuwste flashen. Ik zou niet stuklopen op die paar recommended mobo's by AMD (of revisie), hij doet het in veel meer. Tsja, volgens AMD loop een Duron 800 op 800... >:)

Verwijderd

Ja, maar een Athlon XP heeft echt geen Morgan core hoor. De morgan-core hoort bij de nieuwere Durons, de XP heeft een Palomino core. Dus.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 oktober 2001 22:21 schreef MAD25 het volgende:
Ja, maar een Athlon XP heeft echt geen Morgan core hoor. De morgan-core hoort bij de nieuwere Durons, de XP heeft een Palomino core. Dus.
Weet iemand het definitieve antwoord ??? dit zegt nog niet veel hoor ! :r

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 12 oktober 2001 22:21 schreef MAD25 het volgende:
Uhm, Palomino core=Morgan core+extra cache

Alle SSE en Data Prefetch zit er gewoon in, dus is de ondersteuning precies hetzelfde. Dit zal dus wel lukken.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog meer info ?

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op de ECS page staat ook dat hun mobo's toekomstige AMD CPU's ondersteunen. Dus ik neem aan dat het wel goed gaat.

Ik las ergens dat revisie 3.0 een Award BIOS heeft. Is dit dan niet de K7S5A2 ? Die heeft namelijk ook een Award BIOS (misschien dat AMD alleen Award BIOS'en goedkeurd). Voor de rest is de K7S5A2 bijna hetzelfde als de K7S5A. Verder kan ik ook nergens prijzen (of info op de ECS page) over het K7S5A2 mobo, alleen een review van een maand terug.

Verwijderd

De ecs k7s5a heeft een ami bios.

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
ik las volgens mij in de handleiding ( of op een website ) dat dit mobo gereed is voor de volgende generatie AMD's ( dus de XP enzo )

dus ik neem aan dat hij het moet doen zonder al te veel problemen

fotoblog

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 oktober 2001 17:35 schreef ViolatoR het volgende:
ik las volgens mij in de handleiding ( of op een website ) dat dit mobo gereed is voor de volgende generatie AMD's ( dus de XP enzo )

dus ik neem aan dat hij het moet doen zonder al te veel problemen

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 23:50 schreef Sharky_fishje het volgende:

DIT BORD WERKT MET EEN ATHLON XP 1500+ HOERA HOERA (dit bord was maar fl.200,- met sis 735 chipset

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:31

flexje

got-father

189 piek bij gistron :)

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 14:59
K7S5A (hebbem ook) is zelfs de eerste batch borden die door AMD geverified zijn....
Zie www.amd.com .......
/edit/
Maar staat inderdaad wel 3.0 bij (????)
En er is niet eens een K7S5A 3.0 ...
Ben het trouwens eens met de opmerking over morgan.
Ik heb dit mobo juist gekocht zodat nu nog even duronnetje erop kan draaien en daarna XP.
/edit/

Zin.

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:34

hilgo

Clear your mind of can't.

Er staat idd 3.0 bij maar bij het bios staat ami en da's nou precies het bios wat ook op mijn rev 1.0 plankje zit... (Op een rev 3.0 zit een award bios). Dus volgens mij moet hij gewoon de xp herkennen (met het nieuwste bios dus). Heb trouwens al een mailtje gestuurd naar ecs met de vraag of de xp op de K7S5A rev 1 kan, zodra ik antwoord heb zal ik het hier posten.

Discogs

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb ECS een week geleden dezelfde vraag (rev.1 en XP) via e-mail gesteld maar wacht helaas nog steeds op antwoord.

• rdluca
  • Niet online
Van het OCWORKBENCH forum:

posted 16 October 2001 23:27

So do XP's definetly wok with rev.1 boards, only rev3 is listed on the amd recommended can you confirm this?

The answer is YES, we do not have revision 3.0 board on the pipeline or roadmap, so I really can not tell you where this information comes from. Officially, I can tell you the current production board with 9-20-2001 BIOS will support Athlon XP CPU.

ECS heeft ook nieuwe audio en SiS AGP VxD driver (V1.07.01) op de site in Taiwan staan.
De link naar de AGP-driver werkte helaas nog niet.
http://205.158.63.158/ecsusa/www.ecs.com.tw/download/driver/k7s.htm

• Xandrios
  • Laatst online: 21:17
als je revisie 1 hebt (AMI bios), kan je dan een AWARD BIOS update erinflashen?

want ik persoonlijk vind ami een beetje :r :P

• rdluca
  • Niet online
Gaat niet lukken. Er zijn er die zo'n hun bios en MB werkloos hebben gemaakt.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik heb met ECS gemailed, zij hebben mij bevestigd dat de XP sinds de (laatste) bios update van (26-9) gesupport worden!

webOS all the way!

• rdluca
  • Niet online
Ik neem aan dat je de V01/09/20 Bios bedoelt. Dat is de laatste die is uitgebracht volgens mij? :?
ECS schijnt wel hard bezig te zijn met de volgende update.

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 08:57 schreef rdluca het volgende:
Ik neem aan dat je de V01/09/20 Bios bedoelt. Dat is de laatste die is uitgebracht volgens mij? :?
Ja, notatie verschilt gewoon...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 17 oktober 2001 08:57 schreef rdluca het volgende:
Ja dat is de jaar/maand/dag notatie... |:(

//
X2 was me voor..
//

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

20-9 dan... wat maakt die notatie uit.... we hebben toch geen 26e of 20e maand :)

webOS all the way!

• rdluca
  • Niet online
Vroeg het toch maar effe voor de zekerheid dat je niet de V01/09/26 bedoelde. :)

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 09:31
je ECS K7S5A is AMD XP compatibel wanneer hij langs elke kant van de socket kleine klevertjes met 'XP' op heeft hangen

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Verwijderd

Ik heb dit heerlijke mobo gister gehaald in combinatie met een Tbird 1333. Aangezien Alternate ze nie meer had moest ik em ergens anders halen waar ie 250 koste, beetje duur vond ik maar het is wel de versie met Lan onboard dus das wel cool.

Verwijderd

Aaarde computers heeft hem ook met lan, en nog net onder de 200 gulden.

Verwijderd

Ik ga hem waarschijnlijk ook wel kopen.... alleen het verschil met dat van jullie is dat ik em voor 150 gulden krijg... en dan gewoon legaal en officieel :)

Komt omdat ik bij een groothandel werk.. hoera:) oh en even tussendoor... er was hier net een creative knakker.... en de CSW soundwworks van creative komt in ongeveer 3 tot 4 weken uit.

[Admin break]
Uit de FAQ:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).

Verder is dat plaatje helemaal ontoepasselijk. Je kan een OW in je mailkist verwachten.

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 10:49
'k heb een Athlon XP 1600+ op dat mobo draaien,
werkt perfect, alleen die amibios :r heeft zo zijn kuren...

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Pagina: 1