Toon posts:

mijn webcam (logitech) doet het niet in xp

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
mijn webcam logitech quickam express

doet helemaal niks in win Xp

XP vind hem wel hij installeert hem maar doet dan niks
de nieuwste software van logitech
quickcam

doet niks hij zegt dat er teveel geheugen worde gevroten door een ander proggie dan vraag ik wel proggie en dan opent ie mijn start menu :?

mijn specs zijn

duron 800
msi mobo
diamond viper v770 ultra
256 mb waarvan 64 mb 100 Mhz en de rest 133

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:55
mijn logitech QC express werd standaard door windows herkent, EN ik hoefde GEEN programma's van logitech te installeren, windows kan hem ZELF aansturen !
(je kan zelfs screenshot's enz maken !)

en dat alles gewoon in de explorer... :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm dat maar eens proberen mischien werkt et

• Xandrios
hier ff wat screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~tweakersgot/QC.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~tweakersgot/QC2.jpg

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik heb nu de andere software geuninstalled maar die software van windows zelf doet het niet :(

hij doet tijden over het vinden van de picture information en daarna krijg ik een wizard :(

Verwijderd

Topicstarter
kick kick need help doet et nog steeds niet

• Xandrios
usb poorten geenabled in je bios?

Nieuwe USB drivers?

• IMWezel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05-2025

IMWezel

Weet (gelukkig) niet alles

Bij mij werkt die quick cam de laatste paar dagen ook niet echt geweldig,

zelf heb ik win ME maar heb samen met viperGTS die cam gekocht en die van draait net als de jouwe onder XP,

hij had r geloof ik geen problemen mee...

dus vraag eens aan viperGTS, die zal je mischien kunnen helpen

Honda Accord Aerodeck 2.0i 12V

Verwijderd

Topicstarter
thnx will do :)

Verwijderd

ik heb ook een logitech quick cam web en ook problemen onder windows xp,ik heb met alle drivers al geprobeerd (windows,originele,de nieuwe) en geen van allen zijn ze goed.
hij vind hem perfect maar als ik een proggie wil starten met de cam dan hangt het en als ik het dan end dmv taskmanager dan kan ik niet meer locken,taskmanager starten,rebootten of iets dergelijks. windows xp draait wel gewoon door, als iemand hier meer problemen mee heeft of beter nog een oplossing laat het dan ff weten. bijv. dank
Sander v/d Kerkhof

p.s. ik heb een Athlon 1100 met 512 mb RAM en 73 Gb hdd, mobo is de a7v133 en de cooler een thermaltake dragonball maar ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft.

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06 23:31

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Zelfde probleem hier. Onder camarades loopt de cam zomaar vast, XP kan je gewoon blijven gebruiken.
1400 Mhz en alle drivers zijn ok

• JakeNL
  • Laatst online: 07-05 11:00
Op zaterdag 10 november 2001 15:39 schreef catt0r het volgende:
ik heb ook een logitech quick cam web en ook problemen onder windows xp,ik heb met alle drivers al geprobeerd (windows,originele,de nieuwe) en geen van allen zijn ze goed.
hij vind hem perfect maar als ik een proggie wil starten met de cam dan hangt het en als ik het dan end dmv taskmanager dan kan ik niet meer locken,taskmanager starten,rebootten of iets dergelijks. windows xp draait wel gewoon door, als iemand hier meer problemen mee heeft of beter nog een oplossing laat het dan ff weten. bijv. dank
Sander v/d Kerkhof

p.s. ik heb een Athlon 1100 met 512 mb RAM en 73 Gb hdd, mobo is de a7v133 en de cooler een thermaltake dragonball maar ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft.
Hier nog een met hetzelfde probleem. Moest om andere reden XP opnieuw installeren: zelfde probleem. 20 mb aan drivers gedownload van logitech: zelfde probleem

Bij mij wil de taskmanager niet eens meer openen als die webcam weer eens vastgelopen is (gebeurt altijd al na een paar seconden). Afsluiten of rebooten lukt ook niet meer.

Oplossing ---> de de webcam uit de usb poort halen en windows loopt weer vrolijk door :(

Hoop wel dat'ie het nog een keer fatsoenlijk BLIJFT doen.

Athlon 1 Ghz.
Aopen AK33
512 MB RAM
Windows XP EN Prof.

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:59
zelfde probleem hier, lijkt me een probleempje van via usb poorten?

Volgens winxp trekt ie 500ma uit die usb poort, wat ook het maximale is :(

Maar in win2k werkt ie wel gewoon goed.

ik heb er ook een 100ma usb muis aan hangen, maar die gaat via een andere aansluiting naar mn Asus A7V (original)

een apart kaartje kopen is natuurlijk een optie, maar ik vind 40 piek beetje overdreven om alleen maar een webcam van 5 tientjes aan de praat te krijgen :(

I’m not like the OTTERS

• JakeNL
Op maandag 19 november 2001 23:19 schreef actieman het volgende:
zelfde probleem hier, lijkt me een probleempje van via usb poorten?

Volgens winxp trekt ie 500ma uit die usb poort, wat ook het maximale is :(

Maar in win2k werkt ie wel gewoon goed.

ik heb er ook een 100ma usb muis aan hangen, maar die gaat via een andere aansluiting naar mn Asus A7V (original)

een apart kaartje kopen is natuurlijk een optie, maar ik vind 40 piek beetje overdreven om alleen maar een webcam van 5 tientjes aan de praat te krijgen :(
Gelijk even geprobeerd, bij mij is de webcam de enige die aan USB hangt, dus het kan geen conflicten geven (dacht ik). Even het stroomverbruik gecheckt: 100 mA, hetzelfde wat'ie doet als'tie uit staat. Geen max verbruik, maar wel vastlopen.
by the way, hij heeft het inderdaad altijd goed gedaan onder win98/2000

• JakeNL
Net nog even op de Logitech site gekeken, maar daar is natuurlijk niks te vinden over dit probleem

• actieman
yup en usb filters installeren werkt ook niet :(

't zal toch aan die via chipset drivers voor XP moeten liggen |:(

I’m not like the OTTERS

• JakeNL
Op dinsdag 20 november 2001 15:50 schreef actieman het volgende:
yup en usb filters installeren werkt ook niet :(

't zal toch aan die via chipset drivers voor XP moeten liggen |:(
Moeten we de oplossing van dit probleem dan van VIA verwachten ipv Logitech?

Zijn er ook mensen die hun Logitech webcam gebruiken onder XP met een ander chipset?

Verwijderd

hai daar... dankzij mn searchoptie kon ik zien dat ik gelukkig niet de enige ben met die webcam van logitech.. we praten wel over die ene die je van chello krijgt toch???
heb hem gekregen van een vriend.. maar draai zelf onder xp pro en drivers gedownd via logitech... maar mooi een vastloper... usb kent hem wel..maar als je dan die camera optie aanklikt dan ziet ie een stukje beeld... en mooi vast hoor... leuk hoor.. krijg je een kado van een vriend... heb je er niets aan.. wie o wie kan ons helpen????
thanxxxxxxxxxx

• JakeNL
Ik weet niet wat jij bij Chello krijgt, maar ik heb hier een 'Logitech Quickcam Web' staan, eerlijk gekocht op de HCC 2000.
Zelf ben ik ook via de searchoptie achter deze 'bug' gekomen, ik dacht dat bij mij de software weer eens niet goed geinstalleerd was. Eigenlijk achterlijk dat bij een modern OS als XP dit soort dingen nog gebeuren.

• actieman
ik heb em via die 7up actie.

echt bagger dat ie het nog steeds niet doet onder XP :(

net als mn terratec DMX X-fire trouwens :( (naja die doet het half)

I’m not like the OTTERS

• JakeNL
Om dit topic een beetje op te vijzelen: heeft er nou niemand anders problemen (en oplossingen) met een Logitech webcam + Windows XP + VIA chipset :?

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is er al een oplossing?

Ik meen me overigens wel wat vreemds te herinneren, ik had eerst Windows XP Pro Engels, daar deed ie t wel in !!!

Zonder speciale drivers, deed t gewoon meteen.

Nu met de Nederlandse XP Pro doet ie t niet, welke veries gebruiken jullie?

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Bij mij werkt ie ook niet en ik heb de engelse versie van XP (Pro) dus daar zal het ook niet aan liggen. Ik heb zo'n idee dat het aan de instellingen in de BIOS ligt. Misschien ACPI ofzo. Ik heb hem op een andere PC geprobeert die iets ouder is en daar werkt ie meteen.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• itsme
  • Niet online
Ja zou goed kunnen, ik heb alleen nix veranderd :?

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• actieman
ik gebruik engelse XP webcam werkt trouwens nog steeds niet :(

I’m not like the OTTERS

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik heb gisteren de hele avond gespendeert aan die CAM :(
Zonde van de tijd. Ik heb hem nog steeds niet aan het werk. Heeft er iemand al geprobeerd om dat vinkje uit te zetten bij je USB Root Hub van power management? Op een andere PC liep dan namelijk ook al te spammen bij mij. Als ik dat een usb apparaat aansloot, liep heel XP vast. Het heeft bij mij met de wabcam niet geholpen. Deed het nog niet :'(

Heeft iemand al een mailtje gestuurd naar Logitech? Wilde ik net gaan doen maar je moet het part number invullen. Die heb ik nu niet bij de hand dus dat wil ff niet lukken.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• JakeNL
Ik gebruik ook de Engelse XP Pro en ik heb dus bovengenoemde vastlopers. Door een HD crash heb ik opnieuw moeten installeren, maar het Webcam probleem was gelijk weer aanwezig.

• actieman
nog steeds niemand met: via mobo + XP + een werkende quickcam?

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het nu weer ff proberen ik heb het ding sinds het niet lukte aan het begin van deze topic niet meer geprobeerd draaiende te krijgen

dus je ziet me straks wel replyen

offtopic
ik wist niet dat deze draad nog liep :s en ik ben em nog wel gestart :)
/offtopic

Verwijderd

Topicstarter
ik plug em erin
xp installeert em succesvol (zegt ie)
ik ga naar cameras bij control panel
dan open ik em klik next en dan geeft ie heel even beeld en daarna niks meer
ik kan geen fotos nemen als ik vorige en dan volgende druk doet ie niks
als ik opnieuw die applicatie opstart doet ie ook niks |:(
klote ding

• JakeNL
Op maandag 10 december 2001 22:35 schreef sahga het volgende:
ik plug em erin
xp installeert em succesvol (zegt ie)
ik ga naar cameras bij control panel
dan open ik em klik next en dan geeft ie heel even beeld en daarna niks meer
ik kan geen fotos nemen als ik vorige en dan volgende druk doet ie niks
als ik opnieuw die applicatie opstart doet ie ook niks |:(
klote ding
Niet klote ding

Klote combinatie Windows XP + Logitech + VIA

• actieman
ben zowieso niet zo heel erg tevreden over XP, zeker icm de laatste detonator drivers laat de stabiliteit nog al te wensen over :(

misschien dat ik toch maar weer terug ga naar win2k.

of binnenkort maar dual xp bakkie bouw :P

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Vaag hoor, ik stak die van ons gewoon erin en alles werd gesinstalleerd...alleen MSN met video wilt ie niet om een of andere reden

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 17:15
Ik heb ook een 7up Logitech Quickcam Express, draaiend op Windows XP Prof NL. Hij doet het wel, maar het beeld stotterd nogal... om de paar seconden blijft het ff haperen, net een soort IRQ probleem.

Ik heb toen nog de echte Logitech Software ge-installeerd, maar daarmee was het niet opgelost. Ook lijkt het alsof hij heel veel cpu-power slokt.

Onder win98se en win2k werkte het welgoed, de rest van mijn Xp systeem draait ook wel lekker nu (na die stomme nv4_disp.dll errors).

systeem:
Duron 700 op MSI K7TPro2-a (VIA dus :))

• actieman
hmmz interessant nog verdere details over:
- winxp updates
- versie via drivers
- andere usb apparaten
etc...

I’m not like the OTTERS

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 17:15
Op woensdag 12 december 2001 13:25 schreef actieman het volgende:
hmmz interessant nog verdere details over:
- winxp updates
- versie via drivers
- andere usb apparaten
etc...
heb je het tegen mij? zoja dan:

- geen updates (werkt niet bij mij, ik krijg nooit updates??? ik heb een oem versie)
- std. via drivers van xp, net zoals alle drivers. Wel de laatste bios update op het moederbord
- verder geen usb shit erop.

• itsme
  • Niet online
Doet ie t niet met de nieuwste via driver???

http://www.tweakers.net/meuktracker/1363

• JakeNL
Nog niet geprobeerd, maar deze update lost volgens mij een ander probleem op:

"patch which adjusts a memory setting in BIOS on some VIA Apollo chipsets to ensure stability with the latest video drivers under all Windows Operating Systems."

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Op maandag 12 november 2001 01:02 schreef phemelrijk het volgende:
Zelfde probleem hier. Onder camarades loopt de cam zomaar vast, XP kan je gewoon blijven gebruiken.
1400 Mhz en alle drivers zijn ok
Nog steeds hetzelfde probleem :'(

• itsme
  • Niet online
... schop ... t probleem is er nog steeds, naar mijn eigen ervaring heeft de laatste versie 6.0.1 t probleem niet opgelost ... iemand nieuwe ideeen ????

• itsme
  • Niet online
Ik stel voor om verder te gaan in t andere topic dat hier: [topic=333930/1] te vinden is.

Graag ff t lijstje dat ik daar poste invullen ... dan kunnen we naar overeenkomsten zoeken.

• MBx_nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-01 12:31
Op de site van Logitech vondt ik het volgende, ik heb het zelf nog niet geprobeerd.

Logitech has identified certain chipsets as being problematic to the functioning of the QuickCam cameras. The most problematic of the chipsets are any of the VIA® host controllers; Logitech and the USB community at large have seen many issues with VIA host controllers. Before troubleshooting any USB issue when this chipset is used, please make sure you have the latest filter driver and patches available from the http://www.viatech.com/drivers/index.htm. You must have the following two updates:

USB Filter driver
4 in 1 driver update
Additionally, the following BIOS Settings have been found to correct many USB issues with the VIA chipsets:

Power Management set to Disabled
Plug and Play Operating System set to Enabled
IRQ's Assigned set to Auto or Operating System
USB Keyboard set to DOS or BIOS
Write Pipeline Cache (FIC Motherboards and others) set to disabled
System BIOS Cacheable set to Disabled.
If you have an AMD processor 350mhz or higher, there is a patch available to resolve certain USB issues on computers which have a VIA chipset and an AMD 350mhz or faster processor. The following is a Microsoft Knowledge Base article which addresses the issue and provides the necessary patch: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q240/0/75.ASP

• itsme
  • Niet online
Help ff met VIA lastig vallen, ze willen het probleem niet verhelpen en hebben wat overtuiging nodig:
[topic=403262/1/25]

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Kijk hier eens naar, misschien werkt het ? :)

Q: System lockup: My camera stops responding (black or frozen picture or LED off) for no obvious reason.
A: Switch off the Hardware Accelerator for your video card (right-click with your mouse on the Windows desktop and choose 'Properties' to open the desktop settings. Click the Settings tab, click Advanced and click the Troubleshooting tab (click the Performance tab for Windows®Me and 98). Set 'Hardware Acceleration' to 'None'). Contact your video display card manufacturer to obtain the latest video card drivers. See the video display card's documentation for more information.

• itsme
  • Niet online
Er komt een fix aan !!!

VIA heeft het probleem kunnen hercreeren en heeft het weten op te lossen met een BIOS update ... helaas is die nog niet beschikbaar, maar er wordt aan gewerkt !!!

Lees hier

Pagina: 1