Compaq armada boot niet

Pagina: 1
Acties:

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

Topicstarter
Hi
Ik heb hier een compaq armada 1592DT en nu wil hij niet booten.

Hij komt wel door de memtest maar dan gaat hij piepen een lange piep, en ik kom ook niet in de bios..

wat is dit?

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Geeft ie beeld? Ja zeker? Anders zou je wel niet weten dat ie door de memtest raakt.

Vindt hij je schijven? Als je dat niet weet: koppel ze eens los en zie wat 'm doet...

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• Brazza

Brazza

Byte me!

Topicstarter
dus gewoon open slopen en de hdd loskoppelen.. mhh nog niet echt vaak gedaan bij een laptop..

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Whoops... had ik ff niet op gelet :z

Je kan de HD van een notebook wel loskoppelen hoor. Op mijn Dell was dat links achteraan onderin het systeem. Daar staat een bay die je door 2 vijsjes los te draaien kon uitschuiven. Dan kreeg je zo'n soort doos die je weer kon openvijzen. Daarin steekt de drive dan (maar die doos moet je niet speciaal gaan opendoen). Die doos met HD eruit halen en proberen booten... zien wat het geeft eh.

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• Brazza

Brazza

Byte me!

Topicstarter
Ok gaan we ff proberen

Verwijderd

Bij een Compaq Armada 15xx series zit de harddisk onder het toetsenbord. Dus je hebt een hele lange dunne platte schroevendraaier nodig.. (of een Compaq schroevendraaier)

Onder je notebook zit een gat, draai daar de schroef uit en je kunt je toetsenbord er zo af halen..

Succes,

(bij een 17xx en E500 series zit ie aan de onderkant en hoeft het toetsenbord dus NIET los....)

• DaFearLess
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op vrijdag 12 oktober 2001 15:48 schreef apa het volgende:
Whoops... had ik ff niet op gelet :z

Je kan de HD van een notebook wel loskoppelen hoor. Op mijn Dell was dat links achteraan onderin het systeem. Daar staat een bay die je door 2 vijsjes los te draaien kon uitschuiven. Dan kreeg je zo'n soort doos die je weer kon openvijzen. Daarin steekt de drive dan (maar die doos moet je niet speciaal gaan opendoen). Die doos met HD eruit halen en proberen booten... zien wat het geeft eh.
bij een compaq moet je het keybord er eerst af halen voordat je bij de harde schijf kan

als je hem omdraaid zitten er schroefjes onder in en bij een aantal van die schroefjes staat een tekentje die moet je los halen en dan kan het keybord er af

veel succes :)

specs : http://specs.tweak.to/7435

• Brazza

Brazza

Byte me!

Topicstarter
kut er zit 1 of andere schroef die ik niet heb (compaq schroef)
geen andere mogelijkheden??

Verwijderd

Inderdaad, je kunt ook een kleine platte schroevedraaier gebruiken...

• Brazza

Brazza

Byte me!

Topicstarter
Mhh.. wordt hem niet heb verschillende schroevendraaiers gebruikt maar niks, wordt dus ff rennen naar de compaq dealer..

Verwijderd

Uhhh, niet schrikken hè als je zo'n wil kopen... Volgens mij kun je 'em beter lenen van iemand, als je teminste iemand kent met zo'n ding......

• Brazza

Brazza

Byte me!

Topicstarter
Hoezo moet ik niet schrikken? En gelukkig is die laptop niet van mij 8-)

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Zo'n torx schroevendraaier kun je overal kopen. Als ik het goed heb moet je voor een Armada Torx-8 hebben.

Aan de onderkant in het midden zit een schroef, en onder de batterij en diskdrive zitten er ook nog 4. Moet je even kijken waar 'keyboard' bij staat, en die los schroeven. Vervolgens kun je het keyboard loshalen (nagel onder spatiebalk en dan wippen). Rechts zit de HD, en links het geheugen. Aan de rechterkant zit een rood/zwart kabeltje. Deze loopt naar een CR2032 knoopcel batterij, haal deze eens los, en start de machine dan eens op? (met de batterij los)

Is een harde bios reset. Als hij het nu doet, kun je de batterij weer aansluiten.

Het is ook makkelijk om het aantal korte & lange piepjes achter elkaar te tellen. Dit is nl. een diagnostische code, waarmee de machine aangeeft dat er iets aan de hand is met em :)

Ik ben Compaq monteur geweest, en heb vrij veel Armada's uit de 15xx serie gefixed. Heb zelf ook een Armada 1592DT, fijn apparaatje. Maar ze zijn gevoelig voor paar defectjes:

- keyboard connector is nogal gammel
- LCD board (in de laptop) wil wel eens sluiting maken

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Brazza

Brazza

Byte me!

Topicstarter
kijk hier hebben we wat aan
edit:
het is 1 hele lange piep

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:09

d-motion

zow... en dan nu...

Ok.. Volgende vraag :

Ik heb hier een armada 1700 met een boot probleem.

Nu wil ik graag weer eens in de bios komen maar kan daar niet inkomen omdat de HDD als first boot staat en kan dus niet een setup floppy gebruiken om vanaf te booten.

HDD uit het systeem heeft dus geen nut want dan zegt hij alleen maar dat hij niet kan booten.

Battery los gehad en dan reset hij wel een aantal dingen behalve de boot sequence!

Wie weet meer ?

WWW.RC5.NL

• Brazza

Brazza

Byte me!

Topicstarter
op F10 drukken als je op start

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:27

MeNTaL_TO

The future is not set

Vergeet niet dat bij de meeste compaq laptops (ook bij mijn 1500c) de bios op een hiddenpartitie staat, en als die partitie beschadigd is, kan je niet meer booten of het bios in. en bij jou klinkt het alsof die partitie idd beschadigd is, dus zoek de restore cd alvast op.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:27

MeNTaL_TO

The future is not set

Op vrijdag 12 oktober 2001 16:39 schreef Prang het volgende:
Ok.. Volgende vraag :

Ik heb hier een armada 1700 met een boot probleem.

Nu wil ik graag weer eens in de bios komen maar kan daar niet inkomen omdat de HDD als first boot staat en kan dus niet een setup floppy gebruiken om vanaf te booten.

HDD uit het systeem heeft dus geen nut want dan zegt hij alleen maar dat hij niet kan booten.

Battery los gehad en dan reset hij wel een aantal dingen behalve de boot sequence!

Wie weet meer ?
De armada 1700 kan je in het bios komen, door bij het booten de F10 te drukken (als je de cursor bovenin ziet knipperen), hij start daarna opnieuw op van de biospartitie.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:09

d-motion

zow... en dan nu...

Maar de cursor gaat niet naar links! :(

Dus F10 drukken heeft ook geen nut!

Iemand anders een suggestie?

WWW.RC5.NL

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
ff bios partitie downloaden (rompaq) en installen.. btw ik zoek nog een 1580 met een goed mobo, de rest mag ruk zijn, of een 1592 met een goed mobo...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Pagina: 1