Toon posts:

vraagje over hardware in linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een ethernet adapter toevoegen in Linux Red hat 7.1

de adapter is een Realtek RTL8139(A) PCI FAST ethernet adapter en ik heb deze er gewoon ingedaan en met opstarten merkt hij hem dan op maar dan install ik hem en geef een Ip adres op voor in het netwerk (ik heb een hoofdpc waar kabel internet binnen komt dan naar hub en vanuit hub naar die Linux bak).

so far so good

maar dan gaat ie verder met opstarten en blijft ie hangen bij bringing up eth:0

dat was het wel. Opnieuw starten geeft hetzelfde en kaartje eruit halen geeft foutmeldingen maar wel gewoon opstarten.
Maar ik wil die netwerkkaart erin.

Verwijderd

Blijft ie echt hangen of gaat ie na een (héle) tijd wel verder?

Verwijderd

Topicstarter
wat is een hele tijd, maximaal heb ik kwartier gewacht

op P90 48 mb ram

maar ik had dit bij installatie ook al, toen deed ik deze kaart erin en bleef ie ook steeds hangen maar volgens de hardware lijst is ie wel goedgekeurd door Red hat 7.1

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 15:07

TricTrac

=;-)

is 't kaartje nog wel goed?

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 07:55
Kan zijn dat ie zoekt naar een dhcp, maar een kwartier lang.. is wel erg lang :)
Kun je 'm niet afkappen met CTRL-C , CTRL-Z ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee want ik heb zelf Ip adressen ingevuld van mijn netwerkkaart op mijn PC die het internet verdeeld.

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
'k Heb er nog niet veel verstand van maar mijn Redhat 7.1 en Edimax (Realtek 8139A) werken met DHCP zonder hangen. Kernel is zelf gebakken met ondersteuning als module, en ik zie hem niet bij het opstarten. Moet hem of op de prompt m.b.v. dhcpcd of pump activeren (en krijg dan bij afsluiten een hoop errors vanwege een te drukke irq 9 ofzow), of ik activeer hem in X m.b.v. de netwerktools. Hij wordt dan na een boot (waarin ik hem ook niet tegenkom trouwens) automatisch geactiveerd. Ik ben dan alleen geen user op mijn hostname meer maar user op de toegewezen dialup-naam van de provider.

Misschien heb je daar weinig aan. Wat belangrijker is voor je is dat als je provider DHCP gebruikt, dit misschien een conflict geeft met je zelf ingestelde ip-nummers. Ik heb zelf niet geprobeerd wat dat doet maar misschien is dat het :?. Bij de bovenstaande 'automatische' manier moet je i.i.g. later wel ingevulde waarden tegenkomen bij je netwerktools, maar die veranderen neem ik aan elke keer.

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
en als je dat "bringing up..." afbreekt, en later vanaf de prompt intypt: "ifup eth0" of "ifup eth1" (ik weet niet welk interface dat bij jou is), wat krijg je dan te zien? Misschien moet je de module (ik denk iets van 8139too) toevoegen aan /etc/modules, als dat tenminste zo werkt in roothat

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Geloof mij ik heb een hoop modules al geinstalleerd en hij vind die kaart gewoon niet leuk want hij blijft problemen geven.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
Op zaterdag 13 oktober 2001 02:17 schreef extrafriss het volgende:
Geloof mij ik heb een hoop modules al geinstalleerd en hij vind die kaart gewoon niet leuk want hij blijft problemen geven.
Ik geloof je ook wel (gedeeltelijk, want ik heb zelf een 8139 kaartje erin zitten en dat gaat PRIMA met kernel 2.2.18), en bij mij ging het pas goed toen ik de module in /etc/modules zette...vandaar. Hoe heet de module die dat bij jou verzorgt? 8139 of 8139too?

En als je dat ding in een ander pci slot duwt?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een andere oplossing.

FF kaartjes met andere PC omgewisseld en alles werkt soepel.

Nu ff andere vraag als je in die editor zit (VI geloof ik) hoe sla je dan je wijzigingen op??

Ja ik ben echt onbekend met Linux.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
:w slaat op
:wq slaat op en quit
:q! quit zonder op te slaan.

en verder zijn er heel veel goede vi(m) tutorials te vinden op internet.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 14 oktober 2001 02:29 schreef extrafriss het volgende:
Ik heb al een andere oplossing.

FF kaartjes met andere PC omgewisseld en alles werkt soepel.

Nu ff andere vraag als je in die editor zit (VI geloof ik) hoe sla je dan je wijzigingen op??

Ja ik ben echt onbekend met Linux.
Gebruik emacs (krachtig) of pico (eenvoudig)
VI is nogal *biep* :)

Gebruik voorlopig dus pico die ga je beter gewent zijn die is simpel.
Schakel later over op emacs :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1