het is al een tijdje geleden dat ik een computer uit elkaar geschroefd heb, en ik zit dus nu met de volgende vraag, welke van de drie stekkers gaat in m'n master, en welke in de slave drive? ikzef dacht zelf dat de middelste in de master moest, maaaaar die twijfel he?
Verwijderd
Ene uiteinde IDE-poort - andere uiteinde apparaat (master), middelste stekker apparaat (slave)
kijk dat bedoel ik, zat ik dus weer goed mis he? bedankt!
maakt geen ene bal uit
Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
de aders in de idekabel zijn allemaal 1 op 1... het maakt dus niks uit, hoe de stekkers zitten (master/slave)
Meestal heb je 3 aansluitingen die als volgt zitt:
|------|---|
Het meest linker aansluitinkje doe je in je mobo en die andere twee doe je in je master en slave apparaat. Het maakt niet uit hoe, het ligt er maar net aan hoe je hem beter kan opvouwen.
|------|---|
Het meest linker aansluitinkje doe je in je mobo en die andere twee doe je in je master en slave apparaat. Het maakt niet uit hoe, het ligt er maar net aan hoe je hem beter kan opvouwen.
Verwijderd
Hm...toch gek dat het bij mij thuis dan niet werkt als ik een apparaat als slave instel en ik hang hem per ongeluk niet aan het midden van een kabel maar aan het uiteinde...zal de jumpersettings maar eens checken. Nou ja, weer wat geleerd
precies...Op vrijdag 12 oktober 2001 15:15 schreef mr_obb het volgende:
Meestal heb je 3 aansluitingen die als volgt zitt:
|------|---|
het maakt dus wel uit al sje je harde schijven/cd rom op cable select hebt staan ipv master of slave maar hoe dat dan zit zou ik niet weten
specs : http://specs.tweak.to/7435
mijn config:
primaire ide: (M) Seagate 8,4 gb hd > uiteinde kabel
(S) Seagate 20 gb hd > midden kabel
secundaire ide: (M) Plextor 16/10/40a fikmasjien > midden van idekabel
(S) 50x CD-ROM van onbekend merk > uiteinde van idekabel
alles werkt perfect
primaire ide: (M) Seagate 8,4 gb hd > uiteinde kabel
(S) Seagate 20 gb hd > midden kabel
secundaire ide: (M) Plextor 16/10/40a fikmasjien > midden van idekabel
(S) 50x CD-ROM van onbekend merk > uiteinde van idekabel
alles werkt perfect