Verwijderd
Ik denk dat hij met randomizen bedoelt dat de plaatjes random voorbij komen, zodat elke keer als de pagina laad een nieuw plaatje wordt getoond.
Als dit het geval is, kun je hier (als de plaatjes in een database staan) heel makkelijk een scriptje voor schrijven. Hiervoor moeten de plaatjes een ID hebben meegekregen, geef maar een brul als je wat hulp nodig hebt
.
Als dit het geval is, kun je hier (als de plaatjes in een database staan) heel makkelijk een scriptje voor schrijven. Hiervoor moeten de plaatjes een ID hebben meegekregen, geef maar een brul als je wat hulp nodig hebt
offtopic1: Ja random, je weet wel Grum_ 
offtopic2: WebHawk: je signature werkt niet
offtopic3: WebHawk: waar ken ik die naam van...
offtopic2: WebHawk: je signature werkt niet
offtopic3: WebHawk: waar ken ik die naam van...
Verwijderd
Nielsz, die signature werkt nu wel. Ik ben veel te veel gewend aan VBulletin, en had dus accolades rond de link staan.
De naam kun je best ergens van kennen, maar ik vraag me af of je mij kent. Ik gebruik hem nu namelijk voor het eerst
.
De naam kun je best ergens van kennen, maar ik vraag me af of je mij kent. Ik gebruik hem nu namelijk voor het eerst
Jou naam lijkt heel veel (zit een streepie tussen) op een admin op een andere devsiteOp vrijdag 12 oktober 2001 15:28 schreef WebHawk het volgende:
Nielsz, die signature werkt nu wel. Ik ben veel te veel gewend aan VBulletin, en had dus accolades rond de link staan.
De naam kun je best ergens van kennen, maar ik vraag me af of je mij kent. Ik gebruik hem nu namelijk voor het eerst.
Verwijderd
1) Lees plaatjes in array
2) Gebruik http://www.php.net/manual/en/function.array-rand.php
Heus, het leven is niet zo moeilijk als je soms denkt.
Enjoy
2) Gebruik http://www.php.net/manual/en/function.array-rand.php
Heus, het leven is niet zo moeilijk als je soms denkt.
Enjoy
Verwijderd
gewoon $nummer = rand (0, $aantalPlaatjes) ?
En dan nummer je de plaatjes, of je stopt de filenames van de plaatjes in een array.
dus:
$nummer = rand (0, $aantalPlaatjes);
$plaatje = "plaatje$nummer.gif";
of
$plaatjes[]="smile.gif";
$plaatjes[]="mijnfoto.jpg";
$nummer = rand (0, count($plaatjes));
$plaatje = $plaatjes[$nummer];
zoiets bedoel je?
Je kan natuurlijk ook ff een scriptje maken dat even de filenames van alle plaatjes in een directory verzameld.
En dan nummer je de plaatjes, of je stopt de filenames van de plaatjes in een array.
dus:
$nummer = rand (0, $aantalPlaatjes);
$plaatje = "plaatje$nummer.gif";
of
$plaatjes[]="smile.gif";
$plaatjes[]="mijnfoto.jpg";
$nummer = rand (0, count($plaatjes));
$plaatje = $plaatjes[$nummer];
zoiets bedoel je?
Je kan natuurlijk ook ff een scriptje maken dat even de filenames van alle plaatjes in een directory verzameld.
edit:
ow, MrX was me even voor...
ow, MrX was me even voor...
Verwijderd
Hmmzz... ben alleen Sitepoint Mentor, meer niet. Maar toch leuk om te weten dat ik een machtige naamgenoot heb.Op vrijdag 12 oktober 2001 15:31 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Jou naam lijkt heel veel (zit een streepie tussen) op een admin op een andere devsite
Zei ik machtigOp vrijdag 12 oktober 2001 15:38 schreef WebHawk het volgende:
[..]
Hmmzz... ben alleen Sitepoint Mentor, meer niet. Maar toch leuk om te weten dat ik een machtige naamgenoot heb.
Pagina: 1