Foto's van de drukker zijn te blauw???

Pagina: 1
Acties:

• Xenomes
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 11:14
Ik zit met een probleem. Ik ben voor mijn werk een webside aan het bouwen. Krijg ik foto's uit Duitsland van een drukkerij en hebben alle foto's die ik heb gekregen een blauwe gloed net of er een filter is overgegaan. maar nu heb ik andere foto's en ond logo van een nederlands drukker gekregen en precies het zelfde.

Weet iemand hier een antwoord op: waarom, hoezo en hoe kon je er van af.

Ik werk met Paint Shop Pro 7 NL en Dreamweaver 3.

Ik moet nog even een plekje zoeken dan zal ik een voorbeeld er bij zetten.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:33

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

websiTe alsjeblieft dankje wel.

edit:
Spelfout weggehaald :D

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 07:57

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

tja... je kan natuurlijk de hele handel terugsturen naar de drukker en zeggen dat je foto's met de juiste kleuren wil, anderzijds kun je waarschijnlijk in psp7 (ikzelf werk met PS6) kleuren aanpassen zodat de blauwe gloed verdwijnt. Gewoon wat meer rood of geel toevoegen wat het evenwicht tussen de kleuren weer wat beter maakt. Is misschien niet zo mooi als nieuwe foto's, maar als je haast heb werkt het wel

aAarGhh

• Xenomes
Dit is de Homepage van de webside www.manntech.org

Dit is waar ik het over had

Afbeeldingslocatie: http://www.manntech.org/germany/media/Fotos%20Internet/Referenzen/bni%20jakarta.jpg

• Xenomes
Op vrijdag 12 oktober 2001 14:51 schreef jellyshock het volgende:
tja... je kan natuurlijk de hele handel terugsturen naar de drukker en zeggen dat je foto's met de juiste kleuren wil, anderzijds kun je waarschijnlijk in psp7 (ikzelf werk met PS6) kleuren aanpassen zodat de blauwe gloed verdwijnt. Gewoon wat meer rood of geel toevoegen wat het evenwicht tussen de kleuren weer wat beter maakt. Is misschien niet zo mooi als nieuwe foto's, maar als je haast heb werkt het wel
Dat weet ik heb ik ook gedaan. maar ik zou graag willen weten waarom en of het inderdaad een filter is.

Bv bij ons in het logo zit paars maar als ik het logo van de cd-rom van de ontwerper haal is het blauw. maar stuur ik het naar de een drukkerij voor het logo op mokken tezetten is het weer paars...

Kan het ook kommen dat wij met windows werken en hun met mac.

Verwijderd

Je werkt toch hoop ik niet op basis van RGB-kleuren?

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Om spullen af te drukken moet je met CMYK (Cyaan Magenta Yellow blacK) kleurindeling werken, zodra je jouw plaatje in PSP omzet naar CMYK kan je er bijna zeker van zijn dat het origineel ook meteen wat blauwer overkomt.

Oplossing is omzetten naar CMYK en dan aanpassen tot de kleuren weer toppie joppie zijn.

Voortaan meteen opmaken in CMYK (klerewerk, ik weet het)

Als je echt serieus wil web designen of DTP-en stel ik voor dat je een cursusje kleuren gaat volgen, zijn wel de eerste zaken waar je tegenaan loopt.

Verwijderd

Ik dacht dat blauw juist altijd werd gebruik om hulplijnen te zetten, en of modeficaties omdat dit niet werd gezien op het belichtingsapparaat wanneer je hem wilt laten afdrukken ?

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 20:34
Op vrijdag 12 oktober 2001 17:29 schreef Predjee het volgende:
Ik dacht dat blauw juist altijd werd gebruik om hulplijnen te zetten, en of modeficaties omdat dit niet werd gezien op het belichtingsapparaat wanneer je hem wilt laten afdrukken ?
Ow, vandaar die blauwe gloed over de hele foto! |:(

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 18:40 schreef mercarra het volgende:

[..]

Ow, vandaar die blauwe gloed over de hele foto! |:(
mja, mischien is er enig verband :)

• Xenomes
Dus met andere woorden is hier niks aan tedoen. ja de foto's opnieuw over laten komen ...
Pagina: 1