[Java] DateFormat nederland in JDK

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik moet een stukje text parsen en ik krijg maar niet voor elkaar dat 15-10-1975 een goeie datum is. Ik weet dat ik DateFormat style DateFormat.SHORT moet hebben, maar ik weet niet welke locale en DUTCH ofzo is er natuurlijk weer eens niet bij.
code:
1
2
DateFormat dateFormat = DateFormat.getDateInstance(DateFormat.SHORT,Locale.ENGLISH);
Date date = dateFormat.parse(inputTextField.getText());

En zoals gewoonlijk mist hier documentatie en is de code weer eens veel te ingewikkeld.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Is dit een klaag posting of een vraag ;) ?

Misschien kan je het beste SimpleDateFormat gebruiken met een pattern. Dat werkt over het algemeen uitstekend en je kan het dan zelfs instelbaar maken. Ik vind die automatische aanname van Locales nooit erg prettig werken.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Op vrijdag 12 oktober 2001 14:38 schreef mbravenboer het volgende:
Is dit een klaag posting of een vraag ;) ?

Misschien kan je het beste SimpleDateFormat gebruiken met een pattern. Dat werkt over het algemeen uitstekend en je kan het dan zelfs instelbaar maken. Ik vind die automatische aanname van Locales nooit erg prettig werken.
Gedeeltelijk een klaag, weer zo`n typisch voorbeeld dat simpele dingen soms zo moeilijk zijn in java. (Ik weet het.. heeft allemaal een reden).. maar ben er niet blij mee..

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
SimpleDateFormat vind ik uitstekend en makkelijk werken...

Java is volledig geinternationaliseerd en dat heeft gevolgen... In Engeland schrijven ze de maand en de dag andersom toch? In dat geval is jouw datum dus ook helemaal niet correct ;)

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment