Toon posts:

simpel java appletje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik een tutorial vinden zodat ik een hele simpele java applet kan maken? Het mag echt heel simpel zijn.

alvast bedankt,

PieuX

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:00

Pelle

🚴‍♂️

Op vrijdag 12 oktober 2001 13:57 schreef PieuX het volgende:
Waar kan ik een tutorial vinden zodat ik een hele simpele java applet kan maken? Het mag echt heel simpel zijn.
Kan je al Java? Zo niet, dan zou ik daar eerst maar eens aan gaan beginnen, en jezelf vertrouwd maken met de beginselen van OO-programmeren.

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=tutorial+java&data%5Border%5D=relevance#hitstart]Hier vind je een hele hoop nuttige zooi[/url]

Verwijderd

Topicstarter
Het hoeft echt maar heel simpel te zijn, al is het tekst dat ff een beetje op en neer beweegt, pff.. daar hoef ik toch geen java boek voor te lezen?

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op vrijdag 12 oktober 2001 14:08 schreef PieuX het volgende:
Het hoeft echt maar heel simpel te zijn, al is het tekst dat ff een beetje op en neer beweegt, pff.. daar hoef ik toch geen java boek voor te lezen?
Ga mij dan eerst maar eens uitleggen waar je het voor nodig hebt.. nu kunnen we je hier wel een kant en klaar voorbeeld geven, maar daar leer jij niks van.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 oktober 2001 14:26 schreef Pelle het volgende:

[..]

Ga mij dan eerst maar eens uitleggen waar je het voor nodig hebt.. nu kunnen we je hier wel een kant en klaar voorbeeld geven, maar daar leer jij niks van.
Voor school, en ik vraag niet om een kant en klaar voorbeeld, maar om goede informatie, niet een tutorial van 18MB of kant en klare dingen, maar goede informatie waar ik wel wat van kan leren en dan een simpel appletje kan maken.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:33

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

dat wou ik dus ook laatst doen, maar je moet ook weer je pc java-compatible maken en installeren en in je ini-files zitten kl*ten, dus ik ben er maar vanaf gestapt :)
:7

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 oktober 2001 14:35 schreef Prammenhanger het volgende:
dat wou ik dus ook laatst doen, maar je moet ook weer je pc java-compatible maken en installeren en in je ini-files zitten kl*ten, dus ik ben er maar vanaf gestapt :)
:7
ik kan wel van de school afstappen, maar dan val ik drie verdiepingen naar beneden... of krijg ik mijn studiepunten niet :(

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op vrijdag 12 oktober 2001 14:33 schreef PieuX het volgende:
Voor school, en ik vraag niet om een kant en klaar voorbeeld, maar om goede informatie, niet een tutorial van 18MB of kant en klare dingen, maar goede informatie waar ik wel wat van kan leren en dan een simpel appletje kan maken.
Voor school? Heeft de docent je niet uitgelegd dan hoe je dat doet? Of is het een zelfverzonnen opdracht? In het laatste geval zou ik mezelf nog maar eens even achter de oren krabben of je wel de juiste opdracht hebt verzonnen.

Een java-applet is niet iets dat je 'even' bouwt, ook niet een simpele. Daar heb je tools voor nodig, zoals bijvoorbeeld een goeie java-compiler. En dat is niet iets wat de eerste de beste thuisgebruiker even installeert en draaiend krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 oktober 2001 14:41 schreef Pelle het volgende:

[..]

Voor school? Heeft de docent je niet uitgelegd dan hoe je dat doet? Of is het een zelfverzonnen opdracht? In het laatste geval zou ik mezelf nog maar eens even achter de oren krabben of je wel de juiste opdracht hebt verzonnen.

Een java-applet is niet iets dat je 'even' bouwt, ook niet een simpele. Daar heb je tools voor nodig, zoals bijvoorbeeld een goeie java-compiler. En dat is niet iets wat de eerste de beste thuisgebruiker even installeert en draaiend krijgt.
Hum... ja.. ons is alleen de basis van JBuilder uitgelegd... aardig triest heh, maar doe je niks aan. Voor de rest moeten we het zelf uitzoeken nu, dus vandaar deze vraag...

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:33

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Op vrijdag 12 oktober 2001 14:41 schreef Pelle het volgende:
En dat is niet iets wat de eerste de beste thuisgebruiker even installeert en draaiend krijgt.
* Thijsmans geeft Pelle gelijk :P

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op vrijdag 12 oktober 2001 14:42 schreef PieuX het volgende:
Hum... ja.. ons is alleen de basis van JBuilder uitgelegd... aardig triest heh, maar doe je niks aan. Voor de rest moeten we het zelf uitzoeken nu, dus vandaar deze vraag...
Wat is er dan mis met de link van Arien? Ik geef je nog één voorzet: http://www.google.com/search?q=how+to+make+a+simple+java+applet+tutorial

Verwijderd

VisualCafe daar zitten al een aantal kant en klare dingen (zoals bewegende text ingebouwd) voor de rest zijn de basis dingen niet zo moeilijk. En je kunt in visual cafe je mogeving zelf tekenen (weliswaar in java) maar das beter dan alles zelf typen

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 14:52

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Nou Pelle, ZO moeilijk is het ook weer niet om een simpel java-appletje te maken toch? :)

Trouwens, hoort dit niet in PW?

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op vrijdag 12 oktober 2001 16:26 schreef Tsjipmanz het volgende:
Nou Pelle, ZO moeilijk is het ook weer niet om een simpel java-appletje te maken toch? :)
Ik kan het (nog) niet :)
Ik bedoelde dat het niet hetzelfde is als je eerste HTML-pagina in elkaar draaien, of je eerste javascriptje schrijven. Dat is met redelijk primitieve middelen (lees: notepad) in elkaar te draaien. Voor een java-applet komt daar iets meer bij kijken...
Trouwens, hoort dit niet in PW?
Kzal OzBoz even op de hoogte stellen :)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

moved vanuit W&G

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:43
hehe ook weleens geprobeerd onder W2000 lukte niet, gaat het weer effe proberen want draai nu 98 :)

Verwijderd

gebruik alsjeblieft niet van die progies die echt regelregte shit produceren als jbuilder of visual cafe e.d.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
//de standaar library's importeren
import java.applet.Applet;
import java.awt.Graphics;

public class AppletVoorbeeld
//zorgt ervoor dat het een applet is
extends Applet
//zorgt ervoor dat je een eigen thread kan hebben
implements Runnable
{
    //variabelen bekend maken
    Thread thread;
    String tekst = "tekst";
    int x=25, y=25;

public void init()
    {
        //nieuwe thread maken
        thread = new Thread(this);
        //starten en deze roept run() aan
        thread.start();
    }

public void run()
    {
        //100 keer iets laten uitvoeren
        for(int i=0; i<100; i++)
        {
            x++; //1 stapje naar rechts gaan
            y++; //1 stapje omlaag gaan
            repaint(); //opnieuw tekenen
            try{thread.sleep(80);} //80 ms wachten
            catch(Exception e){} //als er wat fout gaat afvangen
        }
    }

//deze methode word auto aangeroepen en tekend wat
    public void paint(Graphics g)
    {
        //string teken
        g.drawString(tekst, x, y);
    }
}

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op zaterdag 13 oktober 2001 16:10 schreef JavaRules het volgende:
gebruik alsjeblieft niet van die progies die echt regelregte shit produceren als jbuilder of visual cafe e.d.
In jbuilder kun je gewoon de src editten. en het is wel zo makkelijk: gewoon F9 compile en niet moeilijk doen met classpaths etc.
gratis te downen bij www.borland.com (en als je het toch al op school moet gebruiken)

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Tutorials lezen is de harde realiteit van het begrijpen van alles in de informatica. Het schrijven van een simpel applet kan wel voorgedaan worden (zoals in deze thread) maar daar zal je niets wijzer van worden.

Bekijk de Java Tutorial of begin er geeneens aan. Het is absoluut niet veel werk. Als je geeneens de moeite wilt nemen om die door te lezen verdien je ook geen verdere hulp.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Pagina: 1