Waar kan ik een tutorial vinden zodat ik een hele simpele java applet kan maken? Het mag echt heel simpel zijn.
alvast bedankt,
PieuX
alvast bedankt,
PieuX
Kan je al Java? Zo niet, dan zou ik daar eerst maar eens aan gaan beginnen, en jezelf vertrouwd maken met de beginselen van OO-programmeren.Op vrijdag 12 oktober 2001 13:57 schreef PieuX het volgende:
Waar kan ik een tutorial vinden zodat ik een hele simpele java applet kan maken? Het mag echt heel simpel zijn.
Ga mij dan eerst maar eens uitleggen waar je het voor nodig hebt.. nu kunnen we je hier wel een kant en klaar voorbeeld geven, maar daar leer jij niks van.Op vrijdag 12 oktober 2001 14:08 schreef PieuX het volgende:
Het hoeft echt maar heel simpel te zijn, al is het tekst dat ff een beetje op en neer beweegt, pff.. daar hoef ik toch geen java boek voor te lezen?
Voor school, en ik vraag niet om een kant en klaar voorbeeld, maar om goede informatie, niet een tutorial van 18MB of kant en klare dingen, maar goede informatie waar ik wel wat van kan leren en dan een simpel appletje kan maken.Op vrijdag 12 oktober 2001 14:26 schreef Pelle het volgende:
[..]
Ga mij dan eerst maar eens uitleggen waar je het voor nodig hebt.. nu kunnen we je hier wel een kant en klaar voorbeeld geven, maar daar leer jij niks van.
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
ik kan wel van de school afstappen, maar dan val ik drie verdiepingen naar beneden... of krijg ik mijn studiepunten nietOp vrijdag 12 oktober 2001 14:35 schreef Prammenhanger het volgende:
dat wou ik dus ook laatst doen, maar je moet ook weer je pc java-compatible maken en installeren en in je ini-files zitten kl*ten, dus ik ben er maar vanaf gestapt
Voor school? Heeft de docent je niet uitgelegd dan hoe je dat doet? Of is het een zelfverzonnen opdracht? In het laatste geval zou ik mezelf nog maar eens even achter de oren krabben of je wel de juiste opdracht hebt verzonnen.Op vrijdag 12 oktober 2001 14:33 schreef PieuX het volgende:
Voor school, en ik vraag niet om een kant en klaar voorbeeld, maar om goede informatie, niet een tutorial van 18MB of kant en klare dingen, maar goede informatie waar ik wel wat van kan leren en dan een simpel appletje kan maken.
Hum... ja.. ons is alleen de basis van JBuilder uitgelegd... aardig triest heh, maar doe je niks aan. Voor de rest moeten we het zelf uitzoeken nu, dus vandaar deze vraag...Op vrijdag 12 oktober 2001 14:41 schreef Pelle het volgende:
[..]
Voor school? Heeft de docent je niet uitgelegd dan hoe je dat doet? Of is het een zelfverzonnen opdracht? In het laatste geval zou ik mezelf nog maar eens even achter de oren krabben of je wel de juiste opdracht hebt verzonnen.
Een java-applet is niet iets dat je 'even' bouwt, ook niet een simpele. Daar heb je tools voor nodig, zoals bijvoorbeeld een goeie java-compiler. En dat is niet iets wat de eerste de beste thuisgebruiker even installeert en draaiend krijgt.
* Thijsmans geeft Pelle gelijkOp vrijdag 12 oktober 2001 14:41 schreef Pelle het volgende:
En dat is niet iets wat de eerste de beste thuisgebruiker even installeert en draaiend krijgt.
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Wat is er dan mis met de link van Arien? Ik geef je nog één voorzet: http://www.google.com/search?q=how+to+make+a+simple+java+applet+tutorialOp vrijdag 12 oktober 2001 14:42 schreef PieuX het volgende:
Hum... ja.. ons is alleen de basis van JBuilder uitgelegd... aardig triest heh, maar doe je niks aan. Voor de rest moeten we het zelf uitzoeken nu, dus vandaar deze vraag...
Verwijderd
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Ik kan het (nog) nietOp vrijdag 12 oktober 2001 16:26 schreef Tsjipmanz het volgende:
Nou Pelle, ZO moeilijk is het ook weer niet om een simpel java-appletje te maken toch?
Kzal OzBoz even op de hoogte stellenTrouwens, hoort dit niet in PW?
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| //de standaar library's importeren
import java.applet.Applet;
import java.awt.Graphics;
public class AppletVoorbeeld
//zorgt ervoor dat het een applet is
extends Applet
//zorgt ervoor dat je een eigen thread kan hebben
implements Runnable
{
//variabelen bekend maken
Thread thread;
String tekst = "tekst";
int x=25, y=25;
public void init()
{
//nieuwe thread maken
thread = new Thread(this);
//starten en deze roept run() aan
thread.start();
}
public void run()
{
//100 keer iets laten uitvoeren
for(int i=0; i<100; i++)
{
x++; //1 stapje naar rechts gaan
y++; //1 stapje omlaag gaan
repaint(); //opnieuw tekenen
try{thread.sleep(80);} //80 ms wachten
catch(Exception e){} //als er wat fout gaat afvangen
}
}
//deze methode word auto aangeroepen en tekend wat
public void paint(Graphics g)
{
//string teken
g.drawString(tekst, x, y);
}
} |
In jbuilder kun je gewoon de src editten. en het is wel zo makkelijk: gewoon F9 compile en niet moeilijk doen met classpaths etc.Op zaterdag 13 oktober 2001 16:10 schreef JavaRules het volgende:
gebruik alsjeblieft niet van die progies die echt regelregte shit produceren als jbuilder of visual cafe e.d.
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment