asp.net over de pis

Pagina: 1
Acties:

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Hela, hier een vraagje.. ik heb de vraag in het engels gesteld, omdit ik em zo ook in een paar nieuwsgroepen heb gepost.

Hello,

SITUATION
I have a problem with asp.net. I have a Win2k server SP2 running as a public webserver, hosting eight websites. Three of these websites are asp.net sites, these rest of the sites are 'normal' asp sites. Only the .net framework is installed on the webserver, not VS7. We use VS7 on another computer to develop the sites, and then we deploy these sites to the webserver.
It is a Pentium III 700, with 256MB registered memory. Besides the default software (Windows 2000 SP2, IIS5, Terminal Services in remote administration mode) there is some extra software installed: SendMail for NT 3.02, WebMaster ConferenceRoom 1.8, ColdFusion Server Pro 5.0 and Mailutilities Advanced Maillist Verifier.

PROBLEM
The problem is that almost every day (just for the last four or five days) asp.net hangs. You request a webpage written in asp.net, and your internet explorer will show "web site found, waiting for reply" and that's it, it hangs here. 'Normal' asp pages are still running, in all sites. IISReset doesn't work, because the web service won't stop or start. Rebooting the server is the only thing that works, but this is not a long-term solution for the problem.

ALREADY TRIED
Nothing is written to the event logs, and I can't find anything unusual in the IIS log files. I ran the perfomance monitor, monitoring the CPU Utilization, the Physical disk/Current disk queue, the available memory and the IIS current connections (and some more), but I can't see anything unusual. I've search the knowledge base, but I can't find anything relevant, I don't even know how to define my problem!

QUESTION
Does anyone have an idea what a possible solution for the problem could be? Or does anyone know if I can increase the level of logging for ASP.NET?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:54

GaMeOvEr

Is een hork.

Kun je het niet ff vertalen dan ? We zijn een nederlands board. (Nu zit ik er persoonlijk niet zo mee, maargoed.)

Aannames zijn fataal.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Om het niet te hebben over het feit dat meer mensen je waarschijnlijk (goed) begrijpen en dat de kans dan dus stukken groter is dat je een reactie krijgt waar je wat aan hebt :)

Verwijderd

Doew joew spiek duits ?

biekaus aai downt spiepkie engalnd joewl knowled ?

Verwijderd

eu não tenho um indício :+

Verwijderd

Eu penso que você usa mais melhor uma outra língua do certificado e quando você é o fixing que você pode fàcilmente comutar do sistema se operando.

just my 2 peseta's :P

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Quello è che cosa ero pensare giusto...

Just my 2 pizza's ... :)

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

Rimaniamo sul soggetto, il pari!

My lasagna..

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
als je naar de betreffende site telnet over poort 80 reageert ie dan nog?

quand tu telnet a port 80...

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

:D

• axis
Ja, dikke sheng.. ik ga niet elke keer als ik iets post elke keer vertalen, het is hier toch ADVANCED networking en servers? Kan me niet vertellen dat er een pro is die geen Engels ken.. toch??

Enne, als ik telnet naar poort 80 doet ie het wel, als ik een .asp of .htm pagina opvraag gaat alles goed, maar een .aspx pagina doet niets... krijg je na een tijdje een timeout (op de client).

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• axis
Enne, ff vet offtopic: als het aan mij lag gingen we ook in heel europa engels praten.. of spaans, maakt me niet uit, ik spreek het wel niet, maar we willen toch één Europa?

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 12:25
Tja, maar voorlopig is dat niet zo, en dus verwachten "wij" Nederlandse postings...

Er worden er nog veel meer gesloten die in het Engels zijn, o.a.:

[topic=206839]

• axis
Ik ben me er terdege van bewust dat dit een nederlands forum is, en je mag ook gewoon nederlands antwoorden hoor.. maar dat ik mijn vraag in het engels stel mag niet? Flauw hoor..

• axis
Als ik mijn vraag niet eens in het engels mag stellen daalt mijn aanzien nogal ernstig in het niveau van het forum en de mensen die erop rondsurfen, maar goed... Dit is een forum om kennis te delen en elkaar te helpen, en ik begrijp best dat er mensen zullen zijn die die twintig regels engels niet kunnen lezen, maar die kunnen mijn vraag toch niet beantwoorden. En nu wil ik mijn vraag wel vertalen naar het Nederlands, maar dan wordt de post nog langer, en ik vertaal mijn vraag voor mensen die toch niet eens antwoord geven op mijn vraag.. Vind ik jammer... maarrr goed.. om me toch de wraak van de mods niet op mijn dak te halen:

SITUATIE
Ik heb een probleem met ASP.Net, ik heb een Win2k server SP2 als publieke webserver, met 8 websites. drie van deze sites draaien asp.net pages, de rest zijn 'normale' asp sites. Alleen het .net framework is geinstalleerd op de server, VS7 staat op een development pc, en we gebruiken VS7 om te deployen naar de webserver.

T'is een PIII 700, met 256MB ECC geheugen. Naast de standaard software (Windows 2000 SP2, IIS5, Terminal Services in remote administration mode) is er nog extra software geinstalleerd: SendMail for NT 3.02, WebMaster ConferenceRoom 1.8, ColdFusion Server Pro 5.0 en Mailutilities Advanced Maillist Verifier.

PROBLEEM
Het probleem is dat bijne elke dag (pas de laatste vier/vijf dagen) hangt asp.net. Je vraag een webpagina op, en internet explorer zegt "web site found, waiting for reply", en na een tijdje krijg je een timeout op de client. 'Normale' asp pagina's blijven gewoon draaien, in alle sites..
IISReset helpt niet, het enige dat werkt is rebooten. En da's nie fijn.

AL GEKEKEN:
Er wordt niet weggeschreven in de logfiles, en ik kan niets vreemds vinden in de IIS logfiles. Performance monitor ook niets vreemds te zien (CPU Utilization, the Physical disk/Current disk queue, the available memory and the IIS current connections), maar ik zie niets vreemds...
Knowledge base levert niets op, ik weet niet eens hoe ik mijn probleem moet omschrijven.

VRAAG
Weet iemand een oplossing, of weet iemand een manier waarop je de logging kan verhogen voor asp.net!? In IIS log ik al alle beschikbare velden die ik kan loggen in de ISM.

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Wat een *$%^$@#$^@@#$! over die vraag in het Engels... verder een topforum :-)

Systeem | Strava

Verwijderd

Als iedereen zo miereneukerig zit te doen over dit NEDERLANDSE forum waarom is het forum op zich dan ENGELS ???????????????

zie profile, register, prefs, faq, search, active topics, new topic, post reply, powered by topix v1.3.0b - android dynamic sites

:z:z:z

Verwijderd

En nog iets : KIJK GVD NAAR DE NAAM VAN DIT FORUM !!!
Voor de domme mensen onder ons dit forum heet :Advanced Networking & Servers

Oftewel ook ENGELS :z

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

he he, wel stil in een keer in dit topic na de laatste 3 posts... Het is dat ik geen idee heb over de oplossing van het probleem anders had ik wel ff willen bewijzen dat er tweakers zijn die wel Engels kunnen.... >:)

Systeem | Strava

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mjah, dit gaat lekker offtopic zo, om het niet te hebben over het feit dat het in eerste instantie gewoon een tip was om je vraag in het Nederlands te stellen.

Vanaf nu weer ontopic svp.
Pagina: 1