Toon posts:

Plan van aanpak voor de PowerMod *Femme*

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Collega TMF'ers:

Ik denk dat het nu te vroeg is voor een mail aan Femme. Ik denk dat we de strategie aan moeten passen, er is onder de TMF'ers (terecht) behoefte aan openbaarheid, in ieder geval hebben wij voldoende vertrouwen binnen de groep om de eerste aanzet te gaan maken (ik laat onze nominatie voor PM er even buiten, dat komt we weer bij de invoer van de PM).

Mijn voorstel is om zaterdag te beginnen met het maken van een plan van aanpak voor de invoer van de PM, jammer genoeg heeft dat als nadeel dat de looptijd iets langer wordt, maar het voordeel is wel dat het veel draagvlak gaat krijgen binnen de TMF groep en dat een ieder in de gelegenheid wordt gesteld te reageren en bij te sturen.

Ik wil onszelf (Jaymz en TgF) wel nu formeel bombarderen tot de trekkers van deze kar, wij zorgen voor de uitwerking van de plannen, wij communiceren tussen hoog en laag (TMF en tweakers.net management), als we dit niet zo strak regelen, dan kunnen we beter nu stoppen en alles via TMF regelen, wij doen dit met de plechtige belofte alle relevante zaken te delen op het forum.

Hierbij is belangrijk dat we daar ÊÊn draad voor maken en dat die draad zo schoon mogelijk blijft.

Wat komt er in dat plan van aanpak?

Waar ik aan denk (niet in chronologische volgorde):

Fase 1 - de PM procedure (actie Femme)

Fase 1 wordt de start van dit project, zoals we nu gedaan hebben (en dan laten we de schoonheidsfoutjes van begin deze week even achterwege)

- gebruik het concept van Femme in de draad op TMF
- gebruik de reacties in de lopende TMF draad
- gebruik de al eerder gedane opmerkingen in de oude TMF draden (alleen daar waar het gaat om PM)

Fase 2 - selectie, benoeming van de PM

- wie gaat de PM'ers kiezen

Fase 3 - invoer van de PM in zijn totaliteit

Uiteraard moeten deze fases nog iets verder uitgewerkt worden.

Alles wat wij bedenken en uitwerken wordt openbaar gemaakt op TMF, er is daarna een zo kort mogelijke termijn om te reageren (om de vaart er in te houden) voor dat de hamer valt en de genoemde punten worden vastgelegd, dit om te voorkomen dat we per punt dagenlang aan het heen en weer typen zijn, dan schiet je geen meter op.

In eerste instantie doen Jaymz en TgF de start van het geheel (zij zijn per nu de eerst verantwoordelijken binnen de TMF groep) indien mocht blijken dat deze constructie niet werkt, dan wordt er in gezamenlijk overleg bepaald hoe we het anders gaan doen, het is niet haalbaar (denk ik) om alles via TMF te laten lopen (anders dan de communicatie zoals ik die voorgesteld heb), vanwege de snelheid die we willen houden.

Alles gaat in onderling overleg met de volledige TMF groep, maar er moet iemand zijn die op een gegeven moment de bevoegdheid heeft/hebben om knopen door te hangen.

Dit lijkt mij de meest haalbare aanpak, dit is wat mij betreft het voorstel wat ik ter goedkeuring aan de groep wil voorleggen en ik wil graag een ja of nee horen, zodat we dit weekend iets kunnen gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:21

Jaymz

Keep on moving !

Op vrijdag 12 oktober 2001 13:39 schreef TgF het volgende:
Collega TMF'ers
...
...
...
...
..., dit is wat mij betreft het voorstel wat ik ter goedkeuring aan de groep wil voorleggen en ik wil graag een ja of nee horen, zodat we dit weekend iets kunnen gaan doen.
Bij deze:

Agreed (Permission Granted ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

* GiLeX zegt JA!!

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:57

botoo

💀 too old to die young

* botoo vind het een goede aanpak,
gaan met die banaan

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed, morgen (zaterdag 13/10) wordt deze draad nog een keer bekeken, indien de meerderheid mijn voorstel accepteerd, gaan Jaymz en ik aan de slag zoals ik heb aangegeven.

Ergens in de loop van de volgende week krijgen jullie dan een verslag en een soort van "hoe nu verder".

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
* Renegade steunt deze aanpak ook :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
* mr_a vindt jullie aanpak momenteel de beste optie

succes en veel plezier ermee...

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Laatst online: 15:32

Killjoy

Klingon lawn products

Eens. Doelstelling en plan van aanpak vind ik goed. Krijgen wij in de toekomst nog ter informatie een 'gebeurtenissenboom' over het project?

Heb trouwens zelf geen tijd/zin/fut om me er tegenaan te gaan bemoeien.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:08
* Felicia doet de meeste gebruikte tekst van het eurovisiesongfestival na van de gewonnen teksten. (L:=J)

JAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJA

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Op vrijdag 12 oktober 2001 13:39 typte TgF de vingers blauw:
Collega TMF'ers:

[...]

Dit lijkt mij de meest haalbare aanpak, dit is wat mij betreft het voorstel wat ik ter goedkeuring aan de groep wil voorleggen en ik wil graag een ja of nee horen, zodat we dit weekend iets kunnen gaan doen.
Namens * KeX en zijn sufgelezen ogen, permission granted.

[i] Go! Go! Go! [/i]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me is na uitvoerig overlegvoor/me de motie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
/me is voor het plan, zou zelfs 'voldoende vetrouwen' gewijzigd willen zien in 'alle vertrouwen', vindt het net dat het alsnog een keer formeel gevraagd wordt (al had dat nu voor mij niet perse meer gehoeven), wenst TgF en Jaymz a.s. zaterdag veel succes, maar zou /me niet zijn als hij toch niet wat kritiek uitte.

Ik denk dat we namelijk 2 zaken moeten onderscheiden: op korte termijn moeten veel knopen doorgehakt worden. Femme wil graag aan de gang en hij heeft per direct om concrete antwoorden gevraagd. Op de lange termijn vraag ik me echter af of je de 'bevoegdheid' om namens iedereen knopen door te hakken wel bij (slechts) twee mensen neer moet leggen. Niet omdat ik jullie niet vertrouw, maar ik heb altijd geleerd dat projectgroepen met een man of 6 à 8 het meest efficient werken. Zeker als je probeert om een diverse groep te creÃĢren met jonge mensen, oudere mensen, kritische mensen :P, mensen met veel/weinig organisatorisch inzicht, mensen uit verschillende geledingen (een t.net adje met modverstand zou welkom zijn), enzovoort, enzovoort, kan dat veel positieve bijdrages opleveren Ên wellicht het doorhakken van een knoop in een ander daglicht stellen. We hebben het nu over de iets langere termijn, dus waarom zou je dat niet doen?*

Ik wil eigenlijk het volgende voorstellen:
• Jaymz en TgF meeten a.s. zaterdag; ik denk dat vaart nog altijd belangrijk is, dus zij zullen moeten inventariseren welke zaken Femme nodig heeft om aan de gang te kunnen. Zij hakken knopen door op punten waar dat nodig is om dit te kunnen bewerkstelligen en via TMF of een mailtje naar de vaste TMF'ers, wordt uiteindelijk een mail naar Femme gestuurd.
• Prioriteit 2 is in principe hoe nu verder te gaan: als er die zaterdag tijd over is, kan er begonnen worden aan een plan van aanpak. Het is ook zeker zo belangrijk om vast te discussiÃĢren/brainstormen over de bestuurlijke kanten van de PM-structuur.
Waarom dat nu al belangrijk is? Mocht er uiteindelijk veel support komen voor het commissie-idee van Otis (zie andere draadje), dan lijkt het me slim om die alvast van de grond te tillen. Als zo'n commissie daadwerkelijk van de grond komt, is dat IMHO de ideale groep mensen die samen met TgF en Jaymz de kar gaan trekken. Op die manier leren die mensen op elkaar in te spelen en is meteen duidelijk of de benodigde communicatie werkt. Ik zou het bijna een soort generale repetitie noemen. Wat mij betreft hoeft een dergelijke groep niet via TMF te discussiÃĢren (desnoods houden ze afgesproken IRC-meetings), op die manier heeft de snelheid er niet onder te lijden.

Samenvattend:
Ik ben ervoor om de korte termijn beslissingen, de knopen die moeten doorgehakt worden, de communicatie naar Femme Ên de verantwoordelijkheid voor initialisatie van een lange-termijn-structuur bij Jaymz en TgF te leggen.
Ik ben wel van mening dat die langere-termijn-structuur moet inhouden dat wat meer mensen de verantwoordelijkheid/plicht/bevoegdheid hebben om knopen door te hakken.

Just for the record: /me (dat was wel duidelijk) staat klaar als het nodig/gewenst is om de kar te helpen duwen. :)

* De reden waarom ik dit eigenlijk vooral zeg, is omdat ik eerder al op het punt gestaan heb om een dergelijk initiatief te initialiseren. Vooral omdat Femme maar niets van zich liet horen, wilde ik een soort IRL-meeting organiseren met een beperkte groep (man of 8 à 10) met als doel de uitwerking van het volledige PM-plan. Dat zou dan rechtsteeks naar Femme kunnen en misschien dat er dan schot in de zaak kwam.
Het mailtje stond al klaar en het was al bijna verstuurd, maar het is op het laatste moment in de koelkast gezet, omdat 'rumours' aangaven dat het niet het juiste tijdstip was om dit te initialiseren.
Nu zie ik dezelfde verantwoordelijkheden zich verschuiven naar een koppel van twee mensen. Ik ben echter van mening dat voor langere termijn beslissingen een dergelijke constructieve meeting nog steeds zin heeft.

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Thor:

Zoiets is als jij voorsteld, is zo ongeveer hetgeen ik in m'n hoofd had.

So, eindelijk is alles uitgeprint (weer een regenwoud minder).
Helaasch duurde dat zoveel langer dan ik verwachtte, dat ik een half uurtje later dan geplanned a-casa-TgF zal arriveren.

Dus TgF, als je dit nog leest:

Ik kom een half uurtje later dan geplanned op het NS-Stationnetje aan (Ps. Dit telefoneer ik ook nog :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 20:41

JT

VETAK y0

Allemaal een zeer goed idee :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
Ja mijn support hebben jullie.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Oke:

Om een lang verhaal niet zo lang te laten zijn hou ik het kort: :)

Ik ga bezig om het besprokenen (en opschrevenen) zodanig te bewerken dat het plaatsbaar is op TMF. Ik verwacht zelf dat dit zondag, of uiterlijk maandag gaat gebeuren.

Jaymz zorgt namelijk voor de inhoud. Daarna gaat dit via de mail naar TgF, die 'de vorm' gaat regelen.

De inhoud wordt een concreet lijstje alwaar Femme mee aan de slag kan, alsmede per 'punt' een redelijk korte uitleg over het hoe en waarom van onze keuze.

Verder was het gezellig, en zijn we op wat dingetjes vooruitgelopen. Dit om alvast voorbereid te zijn op de toekomst (heerschen is vooruitzien :7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 03:05 schreef Jaymz het volgende:
Oke:

[...verhaaltje...]
Mooi zo, ik kan niet wachten om hier vanmiddag/vanavond weer even te kijken.

/me : zou het dan toch nog goed komen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
* Renegade moet helaas wachten tot morgen voor ie ernaar kan kijken ;(

Maar, ik wacht in spanning af ;) :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

wie wacht niet met spanning af dan :?

we wachten allemaal met spanning :)
verhoogde bloedruk, trillende handjes enzo :P

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
Op zondag 14 oktober 2001 13:58 schreef gellie het volgende:

verhoogde bloedruk, trillende handjes enzo :P
goeie borreltijd gehad gister dan? :P
* mr_a wel :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me is ook weer aanwezig!

Vol verwachting klopt mijn hart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de spanning nog even ophogen:

/me heeft nog geen mail, dus kan ik nog nix vormeren (haal een 'r' weg en dan staat er wat anders :)

Anniewees, ik sluit mij gemakshalev even aan bij * Jaymz , het was een vruchtbaar overleg kan ik wel zeggen, ik denk dat we een resultaat hebben waar /me te R. mee aan de slag kan en dan pikken we de draad weer op.

Ik hoop dat we morgen een stukje meer kunnen posten en dan is het woord weer aan jullie/ons (TMF zeg maar), we hopen woensdag het TMF voorstel aan /me te R. te kunnen sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

[topic=292297/1/999]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mischien hoeft er geen mail aan Femme, ik zag dattie het voorstel al had gelezen en gereageerd heeft (hij vond het er goed uit zien en da's mooi te horen).

Femme: als je dit leest, wat wil je van ons? Lees je de draden en gebruik je dat als input, of wil je van mij en Jaymz de samenvatting alsnog per mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:30

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Alles het allemaal compact blijft kan ik ook wel vooruit met de info in de draadjes. Het lijkt me wel handig dat er een soort van samenvatting komt nadat alle punten zijn besproken in losse threads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op maandag 15 oktober 2001 10:25 schreef Femme het volgende:
Alles het allemaal compact blijft kan ik ook wel vooruit met de info in de draadjes. Het lijkt me wel handig dat er een soort van samenvatting komt nadat alle punten zijn besproken in losse threads.
Maar zoals de punten er NU voorliggen:

A: Ben je het met alle punten eens. (oftwel: hebben ze een Femme Approval..)

B: Zijn ze technisch haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naast dat ik mij aansluit bij de vragen van Jaymz, heb ik er ook nog twee:

Vraag 1:

Vinden we allemaal dat komende woensdag reeel is als sluitingsdatum, dus dat we zeggen dat woensdag alle commentaar gegeven is en dat jij (Femme) er mee aan de lag gaat / kunt.

Vraag 2:

Wat kunnen we afspreken als het gaat om feedback? We zijn allemaal natuurlijk reuze benieuwd hoe het proggen en coden verder gaat, enige feedback is dan wel op zijn plaats, desnoods doe je dat middels mail aan Jaymz en/of mij en dat wij het verder hier droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Woensdag lijkt mij persoonlijk een prima idee :)
Je moet niet te lang blijven discuseren over de optie's anders zijn we zo weer een maand verder.
We moeten tot woensdag gewoon het beste van alle optie's bekijken en middelen tussen de meningen zodatg we een voor ons allen positief resultaat behalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woendsdag lijkt mij ook goed. Als ik kijk hoeveel mensen er kunnen reageren binnen 1uur, dan moet 3 daagjes toch helemaal voldoende zijn ;)

/me vindt dat dat mailtje naar Jaymz/TgF dan ook wel rechtstreeks in /16 kan, desnoods een sticky topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
/me is druk bezig om alle op- en aanmerkingen nu al samen te vatten voor komende woensdag, uiteraard had ik al in de grijze cellen het plan gevormd om eventuele mail wisseling van Femme naar hier en terug via /16 te laten lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Woensdag lijkt * KeX FAFIAC geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Oh ja, voor ik het vergeet,
't is dat iedereen het weet,
eigenlijk needless to say,
maar woensdag is ok. :)

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op maandag 15 oktober 2001 18:41 schreef Thor-korenwolf het volgende:
Oh ja, voor ik het vergeet,
't is dat iedereen het weet,
eigenlijk needless to say,
maar woensdag is ok. :)
* Renegade komt weer eens als mosterd na de maaltijd en sluit zich hier volledig bij aan :P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Pagina: 1