Toon posts:

Iemand ervaring met deze midi-towers ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zie subject. Ik zoek een leuke behuizing (ATX) voor een van mijn linuxdozen. Kwam deze tegen bij Alternate, en was benieuwd of iemand deze kasten kent.
Je vind 'm op http://www.alternate.nl/cgi-bin/info/showtechdata.pl?artnr=TQXF15

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Ziet er wel goed uit... hij heeft alvast pinguïnpoten >:)

Ik heb er geen ervaring mee. Alleen wel 250W, dus zou misschien aan de lage kant kunnen zijn voor een nieuw systeem.

In het algemeen kun je niet veel verkeerds kopen op het gebied van computerkasten hoor.

Verwijderd

Ik vindt hem :r

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 oktober 2001 14:00 schreef marcell het volgende:
Ik vindt hem :r
:) Is dit oordeel gebasseerd op eigen ervaringen, of krijg je deze neiging standaard bij een tower met pinguin-voeten eronder :?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/prodpic/t/tqxf15.jpg

Ik vindt hem heel erg mooi, idd 250 watt is misschien een beetje weinig.

Verwijderd

ik vindt hem er wel grappig uit zien

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 14:31 schreef Sprits het volgende:

[..]

:) Is dit oordeel gebasseerd op eigen ervaringen, of krijg je deze neiging standaard bij een tower met pinguin-voeten eronder :?
Ik bedoel, hij ziet er :r uit. Aopen is veeeeeel mooier *D

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 oktober 2001 14:35 schreef Devil_2000 het volgende:
[afbeelding]

Ik vindt hem heel erg mooi, idd 250 watt is misschien een beetje weinig.
Er komt een ATX-moederbord met een K6-III 400 in. Ik ben niet zo'n fanatieke oc'er en het systeem zal waarschijnlijk als gateway/firewall gaan fungeren, dus er komen ook geen branders of extra harde schijven in. Dan moet ik toch genoeg hebben aan zo'n 250W voeding ? Er zit nu een 200W voeding in en daar heb ik nooit problemen mee gehad (al heeft deze pc nu als functie testbak te spelen :) ). Is er een globale indicatie waarmee je kunt bepalen hoe zwaar je voeding zou moeten zijn ?

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Ik heb voor minder geld een Aopen h600a gekocht met een 300 watt voeding en extra fan...
Oftewel ik vinnem een beetje duur...

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 15:20 schreef Sprits het volgende:

[..]

Er komt een ATX-moederbord met een K6-III 400 in. Ik ben niet zo'n fanatieke oc'er en het systeem zal waarschijnlijk als gateway/firewall gaan fungeren, dus er komen ook geen branders of extra harde schijven in. Dan moet ik toch genoeg hebben aan zo'n 250W voeding ? Er zit nu een 200W voeding in en daar heb ik nooit problemen mee gehad (al heeft deze pc nu als functie testbak te spelen :) ). Is er een globale indicatie waarmee je kunt bepalen hoe zwaar je voeding zou moeten zijn ?
Dan is het echt ruim voldoende, je hebt alleen meer voeding nodig als je een snelle AMD of Intel CPU hebt en een vette videokaart.
250 watt is echt voor jou ruim voldoende :)

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 11:34
Ik vind 'm ook behoorlijk duur, en zeker voor zo'n verouderd systeempje en persoonlijk vind ik 'm niet mooi (no offence!). :)
Ik heb een ATX miditower bij Norrod gekocht, ziet er prima uit, van binnen goed afgewerkt, 300 watt voeding en slechts fl 95,--. *D

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 oktober 2001 17:44 schreef Vulcan750 het volgende:
Ik vind 'm ook behoorlijk duur, en zeker voor zo'n verouderd systeempje en persoonlijk vind ik 'm niet mooi (no offence!). :)
Ik heb een ATX miditower bij Norrod gekocht, ziet er prima uit, van binnen goed afgewerkt, 300 watt voeding en slechts fl 95,--. *D
Ik realiseer me dat het best een dure kast is, maar ik vind de vormgeving erg gaaf. Misschien dat ik anders beter een cursus Pinguin-case-modding-voor-beginners kan doen :)
Ik zal eens kijken naar de Norrod-kast. Ze zullen d'r waarschijnlijk niet veel hebben voor fl. 95,-

Verwijderd

Waarom geen goede Antec met meteen een super goede voeding erin?

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Bij Gistron hebben ze ook een mooie (subjectief uiteraard) miditower voor fl 99,- met een 300W voeding. Deze heeft vier 5.25" bays ipv drie, misschien dat dat van pas kan komen bij een server.

Afbeeldingslocatie: http://www.gistron.com/Images/Producten/Kasten/MidiCG/01.jpg

Is de Codegen Wave.

Verwijderd

Wat een :r kast ...
InWin Rulezzz !!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in het verleden een keer een goedkopere kast besteld en daar uiteindelijk zo'n spijt van gehad. Schroeven aan de achterkant draaiden binnen de kortste keren door :( , behuizing sloot niet mooi meer :( ,en dan wordt je toch wat voorzichter. Hoe is de kwaliteit van de voedingen van de suggesties hierboven ? Want hij moet natuurlijk wel 24/7 blijven draaien :) Ik heb ook de miditowers van Aopen nog overwogen, die zien er ook netjes uit. Maar ja, geen pinguin-voetjes eronder :'(

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.norrod.nl/site/images/behuizing/Midi_LownoiseHQ45.jpg
Behuizing ATX Midi Lownoise
A-Open midi ATX tower gemaakt van stevig metaal en voorzien van een 250Watt voeding.

Specificaties:
- Type: HQ45
- Behuizing: Midi-tower
- Geschikt voor: ATX/microATX
- Afmeting: 420 x 198 x 414mm
- AMD Certified
- Voorzien van PIV voeding
Wat misschien een alternatief kan zijn is deze kast ?, deze zit in dezelfde prijsklasse (iets goedkoper)
Ik heb deze kast zelf en moet zeggen het bevalt mij prima, model is mooi en de ruimte is okay :)

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

Op vrijdag 12 oktober 2001 19:01 schreef gveerman het volgende:
Wat een :r kast ...
InWin Rulezzz !!!!
niet echt lekker onderbouwd, maar je hebt wel gelijk. Ik heb al tijden een In-Win miditower met 235 watt voeding voor een P3-450, en hij doet het best. De ledjes vinnik mooi weggewerkt met de aan-uit en de reset knop. Verder gaatíe lekker makkelijk uit elkaar. Bij alternate noemen ze hem volgens mij de proffesional line.
Plaatje?

Afbeeldingslocatie: http://www.in-win.com/icon/9905/regular/a500.jpg

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Pagina: 1