probleem shared librarys gnome installatie

Pagina: 1
Acties:

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 12:06
Ik heb dus met de pkgtool van slackware gnome 1.4 geinstalleerd, die op de install cd van slack8 zat. (geen zin en tijd om het zelf te compilen) nu wilde ik het dus starten, maar hij geeft aan dat gnome-session de shared librarys niet kan vinden.

de pkgtool heeft gnome geinstaleerd in /opt/gnome, en de librarys staan in /opt/gnome/lib, dus ik ben naar etc/ld.so.conf gegaan en daar stond netjes het pad naar de libs in, en ik heb dus ff ldconfig -v gedraait en nog steeds wil hij het niet doen.

weet iemand wat ik fout doe??, moet ik ergens anders het pad naar de libs zetten?? en weet iemand hoe ik de installatie dir van gnome in pkgtool kan veranderen naar een normale dir. zoals /usr/local/gnome ofzo??
tnkx

Verwijderd

typ is 'export' in [evt. met ' | grep gnome' er achter] en kijk wat er komt te staan en post dat...

• remsie
Dit is het resultaat van

export | grep gnome

declare -x MANPATH="/usr/local/man:/usr/man:/usr/X11R6/man

:/opt/gnome/man:/usr/lib/qt/doc/man:/usr/share/texmf/man"

declare -x PATH="/usr/local/sbin:/usr/sbin:/sbin:/usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/X11R6/bin:/usr/games

:/opt/kde/bin:/opt/gnome/bin:/opt/gnome/bin:/opt/www/htdig/bin:/opt/kde/bin:/usr/share/texmf/bin"

• remsie
Hoe ik het gedaan heb weet ik niet, maar nu werkt het..bedankt voor de replys