??Cas settings??

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 13:24
Hiero even een vraagje: Wat houden de CAS settings in je Bios precies in, dat vraag ik me altijd af.
Ik heb namelijk een probleem met mijn geheugen, die wil ik al een tijdje uitbreiden van 128 pc133(Infineon) naar 256 pc133 of hoger, maar op 1 of andere manier pakt mijn computer dit extra geheugen niet! :?
Ik heb wel 's geprobeerd om 128mb bij in te zetten (Infineon), maar of mijn computer start niet op, of hij loopt na een tijdje vast! Ik heb gehoord dat dit wellicht aan mijn CAS settings ligt, maar ik snap er echt geen hol van hoe dat precies werkt (ben nog niet echt zo'n expert nl.) Ik heb nu een moederbord met een m7vkA CHIPSET.

Als iemand mij verder kan helpen is dat echt cool!! 8-)
Alvast thanx!!

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Verwijderd

Als de cas-setting lager is, werkt je geheugen sneller...alleen kunnen bepaalde soorten goedkoop geheugen hier niet tegen en willen niet booten/crashen vaak. Dit kan je testen door de cas-settings hoger te zetten (van 2 naar 2.5 of 3)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Lees de FAQ :) (stukje over bios instellingen)

Verder : [search=cas2 cas3]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Dit topic is gesloten.