Toon posts:

Quake 3 plugin for MAx

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gehoord dat er een 3dsmax plugin is voor quake..
is dit een gratis plugin en zo ja, waar kan je 'm downloaden???

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Plug-ins voor 3d Studio om models en levels voor spellen te maken zijn er bergen, meestal simpelweg in de vorm van een los programmaatje dat een .max bestand omzet in de format van het spel. De makers van het spel zelf modellen namelijk meestal in 3d Studio MAX. Doom III van Id Software wordt momenteel overigens helemaal gemaakt in Maya, dat is een zeldzaamheid.

Die programma's vind je op honderden plaatsen op internet, iedere mod-produceer-groep zet zijn gebruikte programma's op internet. Zie de link van de vorige post.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 12:40

Zydell

* * * * *

• _Richard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

_Richard

want?

er is een nieuwe versie (gratis) van 3dmax uit:
Gmax.. zeg maar 3dmax voor het moddelen van lowpoly (game) objects..dus geen rendering en zo.. (soort van
maya builder.. alleen dan gratis)

en voor deze versie van max zijn een aantal plugins uitgekomen (onderandere een van ID software voor quake)
(of deze ook werken met de gewone 3dmax weet ik niet.)

"Attention all id Software Quake III players! Introducing gmax tempest. Included as a bonus, gmax tempest allows you to create your very own custom Quake III levels! "

anyway.. check it out..

http://www.discreet.com/products/gmax/

He who drop shit in toilet, have shitty time

• armor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-03 07:11

armor

Too much to Do, Too......

misschien off topic ??

is er ook zoiets voor halflife/counterstrike ???

ik gebruik max al jaren en zou graag eens een map willen maken voor cs ... maar vind worldcraft maar een zuig programma .... dus als er tweakers zijn die weten of er
een plug voor max is waar ik materiaal voor hl/cs kan outputten ....

bvd
armor

all work and no play makes Jack a dull boy.

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 12:40

Zydell

* * * * *

3d studio is eigenlijk geen mapping programma, ahoewel je in Tempest (Quake3 gMAX pack) wel kunt mappen. Helaas is t'r nog geen support voor half-life maps. Maar voor zover ik weet zijn er wel meer programma's waarmee je maps kunt maken voor half-life..

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
Op zaterdag 13 oktober 2001 01:31 schreef armor het volgende:

bvd
armor
Je hoeft volgens de FAQ je naam niet dubbelop in je post te zetten (hij staat ook al links b0ven je post ;)

• _Richard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

_Richard

want?

Op zaterdag 13 oktober 2001 11:01 schreef W-SurFeR het volgende:
3d studio is eigenlijk geen mapping programma, ahoewel je in Tempest (Quake3 gMAX pack) wel kunt mappen. Helaas is t'r nog geen support voor half-life maps. Maar voor zover ik weet zijn er wel meer programma's waarmee je maps kunt maken voor half-life..
wat versta jij onder mappen??.
dingen "mappen" in een 3d pakket ik het aanpassen van je UV-coordinaten van je model..
je moddeled namelijk wat, je mapped het en je textured het..
zonder mappen kan je niet texturen.. en daar heb je juist een pakket als (g)max voor..

He who drop shit in toilet, have shitty time

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Mappen is voor een gamer iets heel anders dan voor een echte 3d-modeller. Mappen is voor een gamer het zelf maken van maps (levels) voor 3d-spellen zoals Half-life, meestal met de bijgeleverde editor, bijvoorbeeld Worldcraft bij Halflife.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1