Toon posts:

Windowtje maken...TIPS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus een windowtje maken, maar ik heb wat vraagjes:

1. Moet het Plexiglas even groot zijn als het gat in de kast?
2. Dremelen jullie het gat uit of gebruiken jullie decoupeerzaag?
3. Welk schijfje voor de dremel gebruiken jullie voor het MOD werk?
4. Nog andere Tips?

Verwijderd

Topicstarter
en bevestig je zo'n windowtje GOED :?

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

en hoe hou je de verf op je kast netjes.. is ook een ding waar je rekening mee moet houden. als je nog moet spuiten maakt het geen ruk uit natuurlijk maar als je dat of al gedaan hebt of niet wil doen..... probleempje.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
TIP: vergeet niet gelijk die raam in te zetten als je huisdieren heb, zo is mijn kat is een keer in me pc gekropen, hij d8 dat het een katte luik was :) :P

• GdeKeijzer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 10:50

GdeKeijzer

Asjemenou?

Koop rubber H-profiel, maak het plexiglas 2mm kleiner als het gat (zelfde vorm). Daarna moet het wel goed gaan denk ik.

Gebruik voor gat maken een decoupeerzaag met metaalblaadje op lage toeren en zonder pendel. Met een Dremel (met schuurdingetje) kun je nog een beetje bijwerken.

Suc6

www.klussenmetkijkers.nl 8-)

Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 08:16
hmz
ik maak mijn plexiglas 1cm groter.dan het window en bevestig het dus met dubbelzijdige tape of mayb met lijm / kit.. en ik doe en u profiel op de randjes van de case...

maarja.. ik gebruik een freesmachine :) ik laat mijn window + logo computer gestuurd uitfrezen.. heleaas kan ik dit niet voor iedreen laten doen :( maar

ik heb in mijn vorige case een 2tal gaten gemaakt voor fans.. en dat ging perfect met mijn hema decoupeerzaag van 150 pieken :p en een wat beter metaal zaagje van de formido :p

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dus het beste met de decoupeerzaag het windowtje + plexiglas zagen. of moet je het plexiglas met dremel doen :?( Of laten doen >:) ) Gelijk het plexiglas monteren voordat de katten in de case kruipen :) En klaar is CASE? Ik was voorlopig nog niet van plan om de case te gaan painten dus dat is NOG niet aan de orde! En hoe zit het met de cooling...wat voor fans zou ik in de kees bouwen en waar? De standaard 2x 12cm blowers on top?

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Allereerst: voor 90% afgaan op wat je zelf denkt dat het beste is. Een paar tips van mij: het KAN met de decoupeerzaag, koop wel een metaalzaagje, oordoppen en een veiligheidsbril (de combo decoupeerzaag+metaalzaagje is nou niet direct bedoeld om mee door staalplaten te rossen, maar met een beetje doorzettingsvermogen kan het dus wel). Druk je decoupeerzaag goed aan. Plexiglas zoveel mogelijk op maat laten zagen in de doehetzelf-zaak. Hoe je de randjes afwerkt is een persoonlijke keuze, ik doe het graag met aluminiumprofielen, en dan is het het handigste als je het plexiglas groter maakt dan het gat. Ik zou nog uren door kunnen zagen over dit onderwerp maar nu moet ik echt naar m'n werk toe (www.spacsport.nl)
Veel succes!

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Ik heb mijn case ook gemod met een decoupeerzaag en dat gaat perfekt :9 je moet wel ff een bril en oordopjes erbij doen want dat maakt me toch een herrie >:)

Mijn mod met 5 fan gaten en een Window;

http://www.angelfire.com/ego/blackbird

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Een andere manier om je window vast te zetten is met Tesa Powerstrips i.p.v kit/lijm e.d.

Je hoeft er maar een paar op te doen en het zit al muurvast.
Als je het zo doet dat de lipjes van de powerstrips buiten je window vallen kun je m er ook nog eens een keer af halen zonder iets te hoeven breken e.d.

Ik heb het hier ook en het werkt fantastisch.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Ik heb ook een windoowtje gemaakt, tijdje geleden, en dit is hoe ik het gedaan heb:

CaseMod by Scyth

Hoop dat je er wat aan heb.
Ik heb dus geen profiel gebruikt, decoupeerzaag met een echte Piranha-zaagblad voor metaal (5- MM). Vastgemaekt met Tesa vloerplakband.. Naja. Kijk maar :+

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op vrijdag 12 oktober 2001 12:29 schreef EbAyzo het volgende:
Ik wil dus een windowtje maken, maar ik heb wat vraagjes:

1. Moet het Plexiglas even groot zijn als het gat in de kast?
lijkt me niet he, hoe wil je het dan monteren :P
gewoon een flinke plaat erachter plakken :)

2. Dremelen jullie het gat uit of gebruiken jullie decoupeerzaag?
dremelen :)
3. Welk schijfje voor de dremel gebruiken jullie voor het MOD werk?
de grote schijfjes, met glasvezel versterkt, nummer 426
4. Nog andere Tips?
niet te hoog toerental, rustig er doorheen gaan, geen kracht zetten, en van tevoren eerst dun het metaal wegslijpen (gewoon met zelfde slijpding), dat je goed ziet waar je moet dremelen, een streep zie je niet als je bezig bent met bergen ijzerprut er omheen
Pagina: 1