Toon posts:

Geforce2MX400 op BX-chipset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil voor mijn PC een nieuwe videokaart halen (tijdelijke upgrade).
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de ASUS V7100 Geforce2 MX400 64 MB kaart (deze: http://www.asus.com.tw/products/Addon/Vga/v7100pro/spec.html) maar bij de PC-winkel (Regenboog Sittard) zeggen ze dat de Geforce teveel stroom verbruikt voor mijn BX-chipset...klopt dit??? Zo ja, welke videokaart kan ik er dan het beste inzetten?

Mijn PC:
P2 350 Mhz
256 MB 100 Mhz RAM
ASUS P2B-F Mobo
Diamond Viper V550 TNT1 16 MB AGP Videokaart
30 GB Maxtor HD
Nog wat andere printplaatjes

Verwijderd

Een GeForce 2 MX is een relatief zuinige videokaart, het lijkt me dat het wel moet kunnen.

• GoeGie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 08:17
uuh.. te veel stroom ?
Heb zelf een ASUS V7100 (Geforce MX) op mijn intel BX board met Pentium III.
No problems here !!

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Hmm...ikke niet begrijpe...ik heb een GF2 GTS op BXje...geen problemen hier...volgensmij moet die GF2 ultra/GF3 er ook wel op kunnen.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Sommige boards hadden er last van, maar dat was met name bij GF2 GTS/Ultra/Pro het geval. Een MX trekt beduidend minder stroom.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 09:50

Tjark

DON'T PANIC

Dat probleem was er met name met LX board en GF1. LX leverde net te weinig sap voor de AGP, terwijl de GF1 juist veel verbruikte. De BX is beter (op sommige oude revisies van Abit mobo's dacht ik na, maar dan alleen weer in combo met GF1) en de GF2(mx) verbruikt minder stroom.

*insert signature here

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 oktober 2001 12:32 schreef TjarkVerhoeven het volgende:
Dat probleem was er met name met LX board en GF1. LX leverde net te weinig sap voor de AGP, terwijl de GF1 juist veel verbruikte. De BX is beter (op sommige oude revisies van Abit mobo's dacht ik na, maar dan alleen weer in combo met GF1) en de GF2(mx) verbruikt minder stroom.
Maar mijn mobo is een AGP 1x mobo, levert dat geen probs op?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-08 16:50
Jouw moederbord is AGP 2x. Ik heb een P2B (oudste revisie) en daarop werkte mijn v7100MX alleen als ik terugschakelde naar AGP 1x. Anders was het hangen geblazen.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

gewoon doen.. ik draai een gf3 op een BX dus dan zal een MX zeker wel werken >:)

Verwijderd

ik ken iemand die ook een mx op ze bx had gezet en toen had ie te weinig stroom....

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Op vrijdag 12 oktober 2001 14:46 schreef biobak het volgende:
Jouw moederbord is AGP 2x. Ik heb een P2B (oudste revisie) en daarop werkte mijn v7100MX alleen als ik terugschakelde naar AGP 1x. Anders was het hangen geblazen.
Mijn P2B is ook een van de eerste rev's, maar ik heb geen probs met de V7100 op AGP 2x.

Systeem

Pagina: 1