Af en toe geluid via SP-DIF uitgang van Live!

Pagina: 1
Acties:

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25
Als ik onder Win 2000 MP3-tjes afspeel via de SP-DIF uitgang van mijn SB Live! naar mijn versterker is er soms wel en soms geen geluid.

En dan bedoel ik niet de ene keer wel en de andere keer niet, maar echt tijdens het afspelen van geluid kapt ie er gewoon mee en even later begint ie weer (dit is BTW niet allen bij MP3's, maar bij alle geluidsfragmenten) en dat aan en uitgaan gaat de hele tijd door.

Ik snap het niet meer.

Weet iemand van jullie wat hier fout gaat?

Good goan

Verwijderd

Ik heb het zelfde alleen dan met DVDs maar welke SB Live! heb jij en hoe heb jij 'm aangesloten. misschien komen we er samen wel uit.

• jle
Ik heb een SB Live! player 1024 die ik met een digi coax kabel (tulp stekker) met mijn AV-receiver heb verbonden.

Wat ik net nog vergeten was, onder Win ME heb ik dit probleem niet en loopt ie als een trein (nu ME nog >:) )

Good goan

Verwijderd

Is die aansluiting wel een officiële coax-spdif. Ik dacht namelijk dat het meer een creative creatie spdif rip-off was.

Oja, en spdif by-pass moet uit staan.

• BigEagle
  • Laatst online: 20:40
Ik heb dat probleem niet... Werkt prima! Ik heb het nu anders aangesloten (via 5.1 ingang met 3 kabels front, back en sub/center) maar ik krijg geen geluid door de center terwijl deze wel werkt. Maar ik had hier al een ander topic over gezien...

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• jle
Op vrijdag 12 oktober 2001 12:35 schreef Flippit het volgende:
Is die aansluiting wel een officiële coax-spdif. Ik dacht namelijk dat het meer een creative creatie spdif rip-off was.
Dat zou ik niet weten.
Wat ik wel weet is dat ik de SP-DIF gebruik van de digital I/O-kaart die ik nog had van mijn oude SB Live! (die helaas is overleden :'( )
Oja, en spdif by-pass moet uit staan.
Waar vind ik die optie?
Op vrijdag 12 oktober 2001 13:29 schreef BigEagle het volgende:
Ik heb dat probleem niet... Werkt prima! Ik heb het nu anders aangesloten (via 5.1 ingang met 3 kabels front, back en sub/center) maar ik krijg geen geluid door de center terwijl deze wel werkt. Maar ik had hier al een ander topic over gezien...
Ik heb geen 5.1-versie (foutje van mij |:( , had ik eerder moeten vermelden)

Good goan

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 13:37 schreef critical-billy het volgende:

Dat zou ik niet weten.
Wat ik wel weet is dat ik de SP-DIF gebruik van de digital I/O-kaart die ik nog had van mijn oude SB Live! (die helaas is overleden :'( )
Gebruik je de "break-out-box" met de spdif aansluitingen?
Waar vind ik die optie?
Volgens mij bij audiohq. Maar ik heb geen liveware geïnstalleerd hier, heb je ook eigenlijk niet nodig als je er een receiver aan hangt.

• jle
Op vrijdag 12 oktober 2001 16:13 schreef Flippit het volgende:

[..]

Gebruik je de "break-out-box" met de spdif aansluitingen?
Het is zo'n slot plaatje aan de achterkant van de pc, en ja, die gebruik ik

Good goan

• Elissen
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07 15:54
Probeer anders eens om 'm op 'digital output only' te zetten. Dat zit in die Surround Mixer bij de speakerselectie (iig bij de 5.1 Platinum).

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 11:41 schreef critical-billy het volgende:

[..]

Het is zo'n slot plaatje aan de achterkant van de pc, en ja, die gebruik ik
Maar daar zit zo'n aansluiting op voor een breakout-boxje. Dus op de slotplaat moet je nog een idioot apparaatje (donkergrijs/groen-geel) aansluiten met daarop spdif in en uit coax en optisch. Daar sluit je je versterker op aan. Tenminste zo heb ik het.

• jle
Op donderdag 18 oktober 2001 13:21 schreef Elissen het volgende:
Probeer anders eens om 'm op 'digital output only' te zetten. Dat zit in die Surround Mixer bij de speakerselectie (iig bij de 5.1 Platinum).
Da's een goede, bedankt. ('k heb alleen geen 5.1, maar goed)
Als ik in huis ben probeer ik het meteen.
Maar dat betekend dus wel dat als ik een game wil spelen ik altijd daar mee zit te klooien en dat is nou net niet de bedoeling. Maar ik ga het zeker proberen.

Thanx
Op donderdag 18 oktober 2001 13:21 schreef Flippit het volgende:

[..]

Maar daar zit zo'n aansluiting op voor een breakout-boxje. Dus op de slotplaat moet je nog een idioot apparaatje (donkergrijs/groen-geel) aansluiten met daarop spdif in en uit coax en optisch. Daar sluit je je versterker op aan. Tenminste zo heb ik het.
Dit kaartje bedoel ik:
Afbeeldingslocatie: http://www.soundblaster.com/products/shots/pdtpic-diocard_01.gif

Daar zit dus een SP-DIF aansluiting op.

Good goan

• jle
Op donderdag 18 oktober 2001 13:21 schreef Elissen het volgende:
Heb ik nu geprobeerd maar nog steeds hetzelfde probleem, aan en uitspringend geluid via de SP-DIF uitgang (dit heb ik dus niet onder WinME, allen bij Win2000)

Good goan

• Elissen
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07 15:54
Dan weet ik het zo 1-2-3 ook niet. Kijk anders eens op ALive! http://alive.singnet.com.sg/
Zit ook een forum achter. Grote kans dat jouw probleem daar al eens langs is gekomen.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/~eduard/pics/DSCF0044.JPG

Zo'n ding gebruik ik ervoor. Die zit dus aangesloten op die dochterkaart. En dat werkt. Dat ^^ ding kreeg ik gewoon bij mijn optical i/o card. Duss..
Pagina: 1