Data corruptie met nieuwe systeem + mem probs

Pagina: 1
Acties:

• Enigma69855
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03-2022

Enigma69855

Candle in my eye.......

Topicstarter
Ik heb 2 weken geleden mijn systeem geupgrade, maar nu heb ik wat problemen. Ik zal jullie niet vermoeien met alle specs, maar ff de belangrijkste:

Gigabyte 7DXR mobo
2x256 Infineon CAS2 DDR Geheugen
80Gig Seagate Baracuda IV

Nu de problemen....

Het begon een tijdje geleden (Ik had alleen de Baracuda nog maar en die zat in mijn oude PC PIII450) het leek of ik wat last had van data corruptie, maar het leek niet zo erg, en juist meer aan mijn 30Gig maxtor te liggen ipv de baracuda.

Nu in mijn nieuwe systeempje, als ik grote bestanden van CD of DVD naar Baracuda kopieer gaan er dingen mis. (rare dingen in films etc. bij zip files een CRC error er in). Nu zou je denken dit hoort niet in processors en mobo's, maar ik kwam ook achter het volgende. Als ik 2 ddr modules in mijn mobo stop, maakt niet uit welke slots, dan geeft Norton Systemworx in de benchmarks een memory error. Doe ik er daarintegen 1 in (maakt weer niet uit welk slot of welk dimmetje) dan doet hij het prima.

Zijn dit nou twe afzonderlijke fouten?? Is het mobo brak, of toch het geheugen en mijn baracuda?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, ik wil namelijk niet nog meer belangrijke data kwijt :'( (ik ben al een deel van mij mooie vrouwen topics foto's kwijt ;()

Wegens verhuizing te koop gevraagd: Sociaal leven in omgeving Arnhem

Verwijderd

Hoe heb je de BIOS en eventuele overklok settings van het systeem staan ? Vaak zijn CRC problemen van zip bestanden puur door een te aggressieve tweaking van de PC.

• Enigma69855

Enigma69855

Candle in my eye.......

Topicstarter
Alles staat standaard, nix is overgeklokt, ik dacht er eerst ook aan, maar de problemen met de videos zouden daar niet door mogen komen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Lees dit even:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/3#3

Het lijkt me zeer waarschijnlijk dat je memory instellingen niet goed zijn, dat je geheugen niet echt lekker compatible is met je mainboard, of dat het geheugen gewoon defect is.

Ik herken je problemen erg goed, want ik heb zelf ook een paar jaar geleden een hele tijd dat soort dingen gehad totdat er na een paar keer testen een module rot bleek te zijn. Daarna was alles opgelost.

edit:
Ik lees nu dat het met 1 module, ongeacht welke, altijd goed gaat.. dan is een defect aan je geheugen praktisch uitgesloten. Test eens met verschillende instellingen. Misschien kun je ook ergens een bank delay instellen, en dat kan soms nodig zijn met meerdere modules.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Enigma69855

Enigma69855

Candle in my eye.......

Topicstarter
Bedankt ik zal ff kijken of dit soelaas biedt, zo niet dan reageer ik nog wel ff.

Verwijderd

De problemen kunnen ook nog uit de video kaart komen. Bijvoorbeeld een VooDoo 5 of een GF2MX kunnen teveel stroom verbruiken, en/of driver problemen veroorzaken.

Heb je die overgezet van het Intel systeem, en eventueel ook de Windows met de harde schijf en al overgezet ?

• Enigma69855

Enigma69855

Candle in my eye.......

Topicstarter
Op vrijdag 12 oktober 2001 12:32 schreef Hooi het volgende:
De problemen kunnen ook nog uit de video kaart komen. Bijvoorbeeld een VooDoo 5 of een GF2MX kunnen teveel stroom verbruiken, en/of driver problemen veroorzaken.

Heb je die overgezet van het Intel systeem, en eventueel ook de Windows met de harde schijf en al overgezet ?
Ik heb trouwens een GF3 ook net nieuw gekocht trouwens, erg leuk dingetje, hoef ik weer een tijdje geen upgrade, is idd een stroom hongerig ding volgens mij.

Het data corruptie probleem is nu opgelost volgens mij, ik heb mijn Baracuda van de Ultra 100 controller afgehaald, en gewoon aan mijn IDE0 gehangen. Ik zal nog ff met SeaTools kijken of er wat mis is. Een groot video bestand zag er in ieder geval nog goed uit.

• Enigma69855

Enigma69855

Candle in my eye.......

Topicstarter
Pc is weer een beetje beter :), memtest86 gaf geen fouten in mijn geheugen, misschien is er wat mis met het Mobo, maar ik heb er nu niet zo'n last van. Promise controller op Mobo lijkt ook defect te zijn, maar CD/DVD spelers doen het wel goed op dat ding. Heeft iemand anders eigenlijk ook soortgelijke problemen met z'n Gigabyte 7DXR?

Alleen m'n primaire schijf lijkt wat langzamer geworden, maar wat wil je als een 80Gig Baracuda als slave er op zit, moet ik nog maar eens veranderen denk ik.

Pagina: 1