Mobo kapot???

Pagina: 1
Acties:

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
Ik heb ff een hele dringende vraag, ben een beetje aan het klooien geweest met mŽn pc. Ik had eerst 2 hd erin zitten, eentje van 8gb en eentje van 540mb (uit de oertijd ja). Nu bleef ie maar die van 540mb als master zien en die van 8gb als slave, dat wilde ik andersom. Geprobeerd maar niks lukte, dus ik dacht dan haal ik die van 540mb eruit, heb ik toch niks aan. Daarna bleef ie die van 8gb als slave zien, ook al zat ie alleen op een ide kabel. Toen ben ik dus aan de jumper gaan zitten, alle mogelijkheden geprobeerd, maar nog steeds slave. Heb ik voor de grap (misschien wel een dure grap) de jumper horizontaal in plaats van verticaal op gezet, dat vond ie dus niet zo leuk. Nu doet mŽn pc helemaal niks meer, wil niet eens meer aan. Ik vrees dat mŽn moederbord hierdoor kapot is gegaan, kan dat? Het moederbord is een ECS K7S5A, kan iemand me helpen met dit probleem?

Alvast bedankt,

Henkie20NL

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

Verwijderd

Lijkt me raar als je moederbord daar kapot van gaat.
Haal ff al je ide kabels uit het moederbord en gooi dan ff je pc aan.
Wil je pc dan nog steeds niet aan dan zal je ff verder moeten kijken naar andere kabels etc.

DmC

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
Zelfs met allebei de ide kabels eruit doet ie niks. Het enige wat ie doet is dat de koelerfan 2 rondjes draait als ik de powerknop indruk, kan iemand me verder helpen?

Hij doet weer iets! Maar krijg geen beeld ofzo (heb nu alle ide-kabels en voedingkabels van hd en cd-rom eruitgehaald), heeft dat geen beeld krijgen iets met het bios te maken?

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
Ik denk dat ik het probleem gevonden heb, ik heb het 256 MD DDR RAM geheugen even vervangen door 128 MB SDRAM, en nu start ie weer gewoon op, iemand een verklaring hoe dit kan? Is mijn gegeugenmodule dan kapot, of de geheugenbank van DDR RAM? (moederbord heeft 2 banken voor DDR RAM en 2 voor SDRAM)

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
Ok, nu snap ik er niks meer van, heb nu weer dat 256 MB DDR RAM teruggezet en alles werkt gewoon! Als je hier nog iets van snapt, reageren graag......|:(