LP's op CD

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Castilio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-01 14:10
Ik wil de LP's van m'n Pa op Cd gaan zetten.
Wie weet een goed progamma om mee op te nemen en de muziek mee te bewerken om bv. de ruis eruit te halen.

Kan ik de Platen speler gewoon direct op m'n PC (soundblaster Live 1024)aan sluiten? en wat doe ik dan met de aarde? Of kan het beter via m'n versterker doen en die op de PC aansluiten?

groeten, Castilio

Verwijderd

Pick-up aansluiten via de versterker.

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:37

Orac

Ik mis je papa.

Ik weet het niet precies, maar volgens mij is het signaal vanaf een platenspeler zwakker dan bijvoorbeeld een cassettedeck. Het kan dus wel via je versterker (met audio uit). Er schijnt ook een speciale interface te koop te zijn om op je audiokaart aan te sluiten met speciale software om bijvoorbeeld tikken en andere "platenspeler"-geluiden te filteren.

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2025
Niet moeilijk doen. Gewoon de tape-uitgang van de versterker aansluiten op de line-in van de geluidskaart.

Je kunt cooledit gebruiken voor het bewerken.

An 11 is a 10 that swallows

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

een pick moet je aan sluit dmv. een speciale voorversterker...

in een normale versterker met phono ingang zit die ook, en dan je computer als cassettedeck aansluiten....

voor de opname gebruik ik cooledit, daar kun je alles handmatig regelen. Er zijn ook meer dan voldoende proggies die het ook goed doen en ook ruis en tikken automatisch kunnen verwijderen.

en kijk eens in de search daar staan minstens meerdere topics over dit onderwerp....

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Castilio
Ik heb ondertussen begrepen uit oudere faq dat Cool Edit en Ez Cd-creator wel goed zijn. Wie kan mij voordelen en nadelen van deze progamma's geven zodat ik kan afwegen welke ik wil.

Castilio

PS: geen voor en nadelen ivm de prijs

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Hier staat de pick-up via een Numark mengpaneel aangesloten. Als opname-software gebruik ik Sonic Foudry Soundforge, maar ook alleen omdat ik daar al heel lang mee werk. Cool edit werkt net zo goed hiervoor. Om de wav's te branden kan je eigenlijk alle gebruikelijke brandsoftware gebruiken.

Wat ik niet zou doen is die software gebruiken die 'automatisch' ruis en tikjes er uithaalt. Deze tasten het geluid IMHO te sterk aan. Beter is een goede naald te gebruiken, de lp's indien nodig met een platenwasser eerst te reinigen, en de tikjes (die hoe je, hoe goed je naald/lp ook is, altijd hebt) handmatig te verwijderen. Waar je als je dat doet wel op moet letten is dat als de tik alleen links zit je rechts evenveel weg moet knippen op dezelfde plek, anders kun je een faseverschuiving krijgen bij veel correcties. Deze methode kost wel veel tijd, maar zorgt voor de beste kwaliteit IMO.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• agent327
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Er zijn speciale kabels te koop met een tussengebouwde versterker die je aansluit op de ingang van je geluidkaart. Die dingen zijn ongeveer 85 piek en werken uitstekend.

Er gaat echter waarschijnlijk wel veel tijd in zitten (over hoeveel LP's geet het eigenlijk ongeveer?)

Wanbeleid is ook beleid.

• Castilio
Ik heb ondertussen begrepen uit oudere faq dat Cool Edit en Ez Cd-creator wel goed zijn. Wie kan mij voordelen en nadelen van deze progamma's geven zodat ik kan afwegen welke ik wil.

Castilio

PS: geen voor en nadelen ivm de prijs

• Castilio
Gaat wel over een plaat of honderd maar dat maakt niet uit want ik heb er geen Haast bij.

Castilio

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:40
Het kan wel zoals hierboven al is genoemd, maar er gaat veel tijd in zitten. Eerst moet je al zorgen dat je zo min mogelijk ruis/storingen hebt. Maar het kan wel...

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 00:54
Als je dr een paar honderd hebt ben je dus nog wel een paar honderd uur bezig zeg maar, als je omrekent dat manuren ook geld kosten is het dan niet verstandiger een goede pickup te kopen of desnoods een goedkope (dj)draaitafel met een goede naald/element?

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Op vrijdag 12 oktober 2001 13:33 schreef Contagion het volgende:
Als je dr een paar honderd hebt ben je dus nog wel een paar honderd uur bezig zeg maar, als je omrekent dat manuren ook geld kosten is het dan niet verstandiger een goede pickup te kopen of desnoods een goedkope (dj)draaitafel met een goede naald/element?
Ook met een goede pickup en naald ben je er dus nog niet. Ik ken iemand die dit professioneel doet, met een SL1210 met een Stanton EEE element, en ook die moet nog altijd nabewerken. Deze Stanton is een zgn. referentienaald die gebruikt wordt om van vinyl nieuwe masters te maken als de originele master er niet meer is.

Dit element kost dus iets van 600 piek, maar dan heb je ook echt wat.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Pagina: 1