Toon posts:

[VB] Controle overnemen over muis / keyboard ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een kleine applicatie maken in VB die om de x aantal seconden OF 1 x op de spatiebalk drukt OF 1 x op de linker muisknop ...

Weet iemand hoe dit in VB te maken is of waar er code samples van te krijgen zijn ???

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 14:52

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Op vrijdag 12 oktober 2001 11:28 schreef alamme het volgende:
Ik moet een kleine applicatie maken in VB die om de x aantal seconden OF 1 x op de spatiebalk drukt OF 1 x op de linker muisknop ...

Weet iemand hoe dit in VB te maken is of waar er code samples van te krijgen zijn ???
VB werk ik niet mee, maar elke zichzelf respecterende imperatieve programmeertaal kent wel mogelijkheden voor het afvangen van 'events' (dus een muisklik en spatiebalk).

Normaal gesproken zou het dus ook mogelijk moeten zijn om zelf 'events' te genereren. Om mn goeie daad voor deze week te doen heb ik even voor je gezocht, en op http://www.missouri.edu/~finaidtk/mcenter.htm is te lezen hoe jezelf mouse-events (en derhalve ook muisklikken) kan genereren. En er zijn ook nog code-samples voorradig.

Nou, als dat je weekend niet goedmaakt! ;)

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:49

Basszje

Reisvaap!]

Op vrijdag 12 oktober 2001 11:28 schreef alamme het volgende:

No offense hoor, maar dit klinkt als een dubieus programmaatje ( of weet jij actually een practische toepassing van een random spatiebalk rammer ? )

Maar anyway . Iets van een timer fixen en dan een SendKey doen ( of is dat alleen zo in VBS? ) .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 14:12

Exterazzo

Qeasy

ga naar http://msdn.microsoft.com en zoek naar sendkeys

Audentia