Ik krijg binnen enkele weken het Doe het zelf pakket thuis gestuurd. Maar dan wil ik natuurlijk wel meteen beginnen. Dus wil ik weten hoe dat nou zit met die telefoon lijn enzo. Ik heb begrepen dat er een splitter komt op de plek waar de telefoonlijn je huis binnen komt. Dan moet ik van die splitter naar boven naar m`n pc (zo`n 15 tot 20 meter). Wat voor kabel moet ik hiervoor gebruiken ? Kan ik zeker het beste CAT 5 UTP nemen of ken dat niet? Kan iemand me uitleggen wat de beste manier is om de boel aan te sluiten?
Splitter boven? dan moet je je telefoonlijn weer naar beneden gooien..okok, kabel is wat dunner maar toch 
Ik zou splitter lekker in je meter kastje houden! Eventueel zelfs je Modem ook in de meterkast! ik heb dat niet gedaan ivm eigen gesoldeerde rommel die naar boven schiet (we hadden ISDN liggen naar boven, maar weer geen goeie kabels ed...dus aan het solderen geslagen....57 K haal ik
)
GL
Ik zou splitter lekker in je meter kastje houden! Eventueel zelfs je Modem ook in de meterkast! ik heb dat niet gedaan ivm eigen gesoldeerde rommel die naar boven schiet (we hadden ISDN liggen naar boven, maar weer geen goeie kabels ed...dus aan het solderen geslagen....57 K haal ik
GL
eehmm.. splitter boven is bij nader inzien inderdaad niet echt verstandig. Trek gewoon een cat5 kabel naar boven. Ik zou wel de modem boven zetten en niet in de meterkast hangen. Kun je ook de lampjes zien knipperen op je modem zonder dat je steeds naar onder moet lopen. (in geval van problemen)
Beste methode is:
Splitter monteren op plek waar telefoonlijn het huis binnenkomt, en dan vanaf splitter tot pc normale (minimaal 2 aderige) kabel tot aan plek waar je je adslmodem neerzet. 20 meter is geen enkel probleem (werkt hier ook) en natuurlijk mag dat ook cat 5 kabel zijn, maar cat 3 is ook al ruim voldoende
Splitter monteren op plek waar telefoonlijn het huis binnenkomt, en dan vanaf splitter tot pc normale (minimaal 2 aderige) kabel tot aan plek waar je je adslmodem neerzet. 20 meter is geen enkel probleem (werkt hier ook) en natuurlijk mag dat ook cat 5 kabel zijn, maar cat 3 is ook al ruim voldoende
Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x
Yepz...want dan kan je namenlijk je directe lijn naar buiten gewoon even verlengen
er zitten namenlijk 2 ingangen op die modem
-LAN
-Buiten lijn (deze heeft maar 2 draadjes nodig)
dus is een 2 aardig (?) snoer genoeg. Dan heb je maar misschien 2 meter CAT5 nodig!
Modem = 10 Half Dupl
er zitten namenlijk 2 ingangen op die modem
-LAN
-Buiten lijn (deze heeft maar 2 draadjes nodig)
dus is een 2 aardig (?) snoer genoeg. Dan heb je maar misschien 2 meter CAT5 nodig!
Modem = 10 Half Dupl
Ik heb zelf de splitter in de woonkamer zitten, en de telefoon kabel voor de modem naar zolder getokken.
Verder valt het installeren wel mee. Binnen een uur draait alle.
gtx
Verder valt het installeren wel mee. Binnen een uur draait alle.
gtx
Everywhere you go you always take the weather with you
Verwijderd
Splitter zit bij mijn telefooncontact...vanuit daar gaat een normale telefoonkabel naar de modem bij de pc...fluitje van een cent..werkt prima...
Bedankt allemaal voor de snelle reply.
Maar welke kabel ken ik dan t beste nemen? Ik doel op storingsgevoeligheid enzo. Ik wil echt het best mogelijke. Maar als Cat5 en Cat3 geen verschil uitmaakt kwa storingen van buitenaf dan boeit het natuurlijk niet. Dan ga ik natuurlijk voor t goedkoopste.
Maar welke kabel ken ik dan t beste nemen? Ik doel op storingsgevoeligheid enzo. Ik wil echt het best mogelijke. Maar als Cat5 en Cat3 geen verschil uitmaakt kwa storingen van buitenaf dan boeit het natuurlijk niet. Dan ga ik natuurlijk voor t goedkoopste.
Het maakt niets uit...zelf door mijn gesoldeerde draadje loopt alles op zn Max....
57 K met Basic..hoger kom je gewoon niet...
+- 7 up...
GR. Maarten
57 K met Basic..hoger kom je gewoon niet...
+- 7 up...
GR. Maarten
Ik heb van de splitter naar de modem 10 meter CAT1 kabel lopen (gewoon telefoonsnoer, dus) en dat werkt perfect. Alles wat hoger zit (en dat is dus bijna alles) zal dan ook wel werken.
Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt
ok bedankt mensen.
Kga dan maar ff wat gewone telefoonkabel halen en doortrekken naar boven.
Verwijderd
Je kunt natuurlijk ook de telefoonkabel (RJ-11-connectors)tussen splitter en modem heel kort houden (mag maximaal 20 meter zijn), en de UTP-kabel (RJ-45-connectors) van modem naar pc heel lang maken (maximaal 100 meter). UTP-kabel is namelijk minder storingsgevoelig dan telefoonkabel c.q. mag veel langer zijn zonder kwaliteitsverlies.
Verwijderd
Althans, als je ISP je pakket niet te vroeg verstuurt, en je dus 2 weken lijdzaam moet gaan zitten wachten tot iemand je naam invult op een serverOp vrijdag 12 oktober 2001 11:41 schreef RvE het volgende:
Verder valt het installeren wel mee. Binnen een uur draait alles.
dat is het goedkoopste en makkelijkste en werkt gewoon goed. Heb zelf 20 meter van de kabel liggen en tot op heden geen klachten.Op vrijdag 12 oktober 2001 12:46 schreef mrjoint het volgende:
ok bedankt mensen.
is ook erg handig om door muren e.d. heen te doen, de tang zit namelijk in het doe het zelf pakket dus je kan het gewoon knippen.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Verwijderd
Ho, pas op. Die tang zit alleen in het Advanced pakket zover ik heb begrepen, en dan nog niet van alle ISPs. Planet stuurt hem mee met het Advanced pakket. Het Comfort ISDN pakket van Planet heeft die tang zowiezo niet !!
Pagina: 1