Geheugen voor een Dell XPS m166s

Pagina: 1
Acties:

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Een kennis van mij heeft nog zo'n oud beestje staan en vroeg mij ofdat er geheugen bij kon.

Er zit nu 1 soort van Dimm(?) in ofzow. Alleen ik heb eigenlijk geen flauw idee wat voor een geheugen er in moet en hoeveel er nog bij kan.

Nu zit er 32mb in.

Owhja Bios-versie A07

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Denk toch dat je dat geheugen bij Dell zelf moet weghalen, heb zelf nog een Dell dual PII Server staan, maar daar moet ook apart geheugen in, ECC wel te verstaan, nou weet ik niet zeker of dat het is, maar "gewone" 168 pins sdram is uitgesloten, dat past simpelweg niet....

Dus probeer 'em eens terug te vinden op de site van Dell
Ze verschaffen daar wel een goed overzicht van alle ooit geleverde type computers, inclusief specificatie sheets :)
Suc7

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01

MadMax

Dammax

Wat voor PC is het? een werkstation of een server? Als het een werkstation is dan kan je gewoon 1 module van 128 MB SDRAM er in zetten (Als het simmetjes waren geweest dan had je opgegeven dat er twee modules van 16 in zouden zitten). Als het een server is dan zou ik 1 module van 128 MB ECC SDRAM er in zetten. Zo ver ik weet zijn er geen compatibilitetis problemen tussen diverse soorten geheugen en DELL PC's. Ik heb zelf ook een DELL Server geupgrade met ECC geheugen dat niet afkomstig was van DELL. Werkt perfect en is een stuk goedkoper. Succes!

Game sys specs - Laptop specs - Server specs