Counterstrike newbie, kom niet online

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Snoes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 17:13
Hallo, na vele avonden UT TO te hebben gespeeld, wil ik wel eens kijken hoe counterstrike er uit ziet. Ik heb een versie van half life gekocht, de laatste update 1.1.0.8 en de laatste versie van counterstrike geinstalleerd. Nu wil ik ergens een game joinen, komt hij met onder andere het volgende;

warning: UDP_OPENSOCKET: PORT 27015 SETSOCKOPT IP_MULTICAST_LOOP: WSAENOPROTOOPT

dit doet hij 3 maal , voor de poorten 27015,27005 en 27025

daarna komt hij nog met;

IPX disabled
WSAENOTSOCK

Weet iemand wat er hier misgaat. :?

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Dat heb ik ook altijd, maar daarna gaat hij bij mij naar het spel...

gewoon ff wachten misschien?

• Snoes
Helaas, dat werkt niet. Hij probeerd nog verbinding te maken met WON of zoiets, en daarna stopt hij uit zichzelf met een melding dat hij geen verbinding kan maken. de exacte melding weet ik zo niet.

Verwijderd

Die warnings krijg ik ook.
Die melding dat ipx disabled is moet ook niks uitmaken. Dat kan je aan of uit zetten.
Die laatste melding komt me niet bekend voor. Je hebt HL 1.0.8 en CS 1.3 full neem ik aan.

Je krijgt niet als melding dat je key al in gebruik is?

Verwijderd

Doe meldingen van weaotock ofzo die heb ik al vanaf beta 1 :)

En die andere van die poorten zijn van de voiccom.
Dus dat is geen probleem ., Je kan gewoon niet op WON Connecten.

Heb je wel de laatste HL updates?

• Snoes
ik heb het inderdaad wel aan een ander verstrekt. We zijn het gisteren beide gaan installeren, echter heeft hij het maar tot 20.30 uur geprobeerd (ook tevergeefs) en was ik om 01.00 uur nog bezig. dus de cd-key kan het probleem niet geweest zijn, althans is mijn cd-key niet door een ander gebruikt. Kan me ook geen melding herinneren. Zou ik vanavond ff moeten controleren.

• Snoes
Op vrijdag 12 oktober 2001 11:06 schreef Dribbeltje het volgende:
Heb je wel de laatste HL updates?
Had ik al in mijn intro vermeldt; Ja.

Verwijderd

hehe die warning krijgt iedereen, je moet gewoon ff wachten man

en anders ; firewall misschienuitzetten? of snellere verbinding :?

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 11:14 schreef Snoes het volgende:
ik heb het inderdaad wel aan een ander verstrekt. We zijn het gisteren beide gaan installeren, echter heeft hij het maar tot 20.30 uur geprobeerd (ook tevergeefs) en was ik om 01.00 uur nog bezig. dus de cd-key kan het probleem niet geweest zijn, althans is mijn cd-key niet door een ander gebruikt. Kan me ook geen melding herinneren. Zou ik vanavond ff moeten controleren.
Andere mensen kunnen jou key ook al gebruiken dus dat kan het nog zijn. Je krijgt dan wel een pop up schermpje met de melding dat je key niet goed is dus dat zou je wel opgevallen moeten zijn.
Een firewall kan ook het probleem zijn ja...

• Snoes
Op vrijdag 12 oktober 2001 11:16 schreef WouteRF het volgende:
hehe die warning krijgt iedereen, je moet gewoon ff wachten man

en anders ; firewall misschienuitzetten? of snellere verbinding :?
Lezen mensen wel eens?? Dat wachten hebben we al gehad.

De firewall uitzetten (zone alarm) heb ik al geprobeert, en een snellere verbinding lijkt me zoiezo onzin, maar ik zit op isdn dus dat moet voldoende zijn. In ieder geval om binnen te komen.

IK WEET OOK DAT VELE DEZE MELDINGEN KRIJGEN EN WEL KUNNEN SPELEN, OOK NA WACHTEN ;) , ECHTER MIJ LUKT HET DUS NIET :(

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Alle meldingen die je krijgt zijn de default.
Als het goed is ga je na een x aantal minuten (afhankelijk van je pc en de server) wachten het spel in.
Aangezien je wel verbinding maakt met de WON server en je komt de server nog steeds niet op ligt het misschien aan de server?? Wat zijn precies de melding die je krijgt na de melding van het connecten naar de WON server?

Je kan ook nog even handmatig proberen te connecten. Start CS op en druk op Console. typ dan
connect <serverIP:port>

vbtj voor connecten naar een Demon server:
connect 195.11.243.38:27045

Zit je trouwens achter een hele dichte firewall??

Wees consequent, maar niet altijd

• Snoes
Hij probeerd verbinding te maken met de WON, echter ik meen dat dat niet lukt.

Wachten helpt dus niet, hij gooit me er uiteindelijk zelf uit met de melding dat hij geen verbinding kan maken.
De exacte melding heb ik niet bij de hand (stom ik weet het), zal ik vanavond erop zetten. Mijn firewall is zone alarm, en die heb ik al uit gehad.

Ik kan nog een keer handmatig proberen te verbinden, wordt ook vanavond.

• Ook

Ook

Yes I can!

Dat verbinding maken met WON (voor de auth. van je key) gaat vrij snel. Je ziet dan meteen zoiets als WON Authentication succesful.
Als je dat niet krijgt dan heb je geen inet connectie??! Als die verbinding al niet lukt dan kom je idd ook niet op de server. Heeft HL.exe alle rechten in ZA?? ZA kan soms vaag reageren hor!!

Verwijderd

Oke nix :P

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-01 22:01

Rashann

Zoek de hond...

Start anders Counterstrike op met '-dev' achter de shortcut. Hierdoor zie je alle output bij het laden en kan je misschien beter zien wat er misgaat.

(PS: De shortcut wordt dus: 'hl.exe -game cstrike -console -dev')

If nothing is written below, I was the last to reply...

• Ook

Ook

Yes I can!

Op vrijdag 12 oktober 2001 12:12 schreef --BoBo-- het volgende:

[..]

Lees eerst ff.....

Hij komt niet op de won server dus kan je niet eens een server krijgen. En dat die meldingen normaal zijn is ook al tig keer gemeld.
Als je dan zo tegen topic-vervuiling bent zou je mijn reply ook gewoon kunnen negeren ipv zelf weer de hele lap te quoten en er zelf nog wat bij te zetten.

Verder zou je dit:
Op vrijdag 12 oktober 2001 10:59 schreef Snoes het volgende:
Hij probeerd nog verbinding te maken met WON of zoiets, en daarna stopt hij uit zichzelf met een melding dat hij geen verbinding kan maken. de exacte melding weet ik zo niet.
ook op kunnen vatten als dat het WON checken wel gelukt is en het connecten naar de server zelf niet.

• Snoes
Hallo, ik heb zojuist alles (mbt tot half life en counterstrike) opnieuw geinstalleerd. Echter krijg ik nog steeds dezelfde problemen.

Hij komt niet meer met ipx enabled en WSA...... (zie eerste bericht), maar meldt het volgende;

1 allereerst probeert hij een verbinding op te zetten met een netwerk. hierbij vermeldt hij zo nu en dan een wachttijd (119 sec).

2 Trying to authenticate with WON servers through WON.NET
Could not obtain WON authentication

3 Could not connect to game server

4 Reason: Could not complete connection attemp

Dit doet hij bij iedere server die ik probeer te benaderen.
Ik heb geen firewall aanstaan en ook geen virusscanner.

Ik heb geen idee wat er fout gaat. Iemand ervaring? :?

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Op vrijdag 12 oktober 2001 21:12 schreef Snoes het volgende:
Hallo, ik heb zojuist alles (mbt tot half life en counterstrike) opnieuw geinstalleerd. Echter krijg ik nog steeds dezelfde problemen.

Hij komt niet meer met ipx enabled en WSA...... (zie eerste bericht), maar meldt het volgende;

1 allereerst probeert hij een verbinding op te zetten met een netwerk. hierbij vermeldt hij zo nu en dan een wachttijd (119 sec).

2 Trying to authenticate with WON servers through WON.NET
Could not obtain WON authentication

3 Could not connect to game server

4 Reason: Could not complete connection attemp

Dit doet hij bij iedere server die ik probeer te benaderen.
Ik heb geen firewall aanstaan en ook geen virusscanner.

Ik heb geen idee wat er fout gaat. Iemand ervaring? :?
Wat voor videokaart heb je ? Ik had altijd met 3dfx kaarten die melding ook, maar toen deed ie het de tweede keer het wel, probeer anders eens handmatig te connecten via de console

• Snoes
ik heb een diamond v770 ultra. Nooit problemen mee gehad. Ik zal eens proberen handmatig te connecten
Pagina: 1