Misschien beetje rare vraag. Maar wat is trunking?
Anoniem: 36966
Vlan trunking? Dit is simpel gezegd meerdere VLAN's door 1 kabel laten lopen (bijv tussen switch en router)
Als je trunking bedoelt met betrekking tot switches..
Met trunking kun je een aantal poorten samenvoegen tot een virtuele poort. Hierdoor kun je tussen twee switches dus een breedbandige backbone maken.
VB. Ik maak een porttrunking op twee poorten op de switch. Twee utp kabels er tussen, vervolgens heb ik een 200 Mbps backbone. (Tja full-duplex, 400 Mbps)
Let wel op dat je daar manageable switches voor nodig hebt.
Met trunking kun je een aantal poorten samenvoegen tot een virtuele poort. Hierdoor kun je tussen twee switches dus een breedbandige backbone maken.
VB. Ik maak een porttrunking op twee poorten op de switch. Twee utp kabels er tussen, vervolgens heb ik een 200 Mbps backbone. (Tja full-duplex, 400 Mbps)
Let wel op dat je daar manageable switches voor nodig hebt.
Chance favors the prepared mind
Bij trunking worden er zaken samen gevoegd. De uiteindelijke naamgeving nogal afhankelijk van de fabrikant, hoewel de algemene tendens is dat trunking met VLANs te doen heeft.
Al met al kan het tot een gezellige hoeveelheid spraakverwarring leiden als je in een multi-vendor omgeving werkt
Al met al kan het tot een gezellige hoeveelheid spraakverwarring leiden als je in een multi-vendor omgeving werkt
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Pagina: 1