Toon posts:

Toshiba laptop's in de verkoop: voor hoeveel?

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij ons op het werk zijn we massaal overgegaan op de aanschaf van nieuwe laptops. Hierdoor zitten we met een overschot aan oude laptops, die de verkoop in gaan. Die dingen worden onder alle medwerkers die belangstelling hebben verkocht. De vraag die nu rijst is: hoeveel moeten die dingen op gaan brengen? Het betreft 2 types laptops:

1 - de Toshiba Satellite 110CS.(16 mb ram, 720 mb harde schijf, Windows 95, 100 mhz processor)

2 - de Toshiba Satellite 220CS (16 mb edo-ram, 1,32 gig harde schijf, Windows 95, 133 mhz processor)

Beide typen laptop hebben geen cdrom drive!

IK heb geen idee wat zulke laptops nog op zouden moeten brengen. Internet heeft me tot op heden nog niet veel verder kunnen helpen. Hebben jullie een idee?

Verwijderd

bij ons op het werk worden dit soort laptops gewoon weggegooit en als ik er wat voor moest geven zal dat niet meer dan 50 piek zijn.

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 21:02

schizofreen

ik & jij

Op vrijdag 12 oktober 2001 11:06 schreef w00dstock het volgende:
bij ons op het werk worden dit soort laptops gewoon weggegooit en als ik er wat voor moest geven zal dat niet meer dan 50 piek zijn.
geen CD rom?
hoe installeer je die dingen dan?

Anyway, voor 50 wil ik er idd wel eentje!!

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 11:07 schreef schizofreen het volgende:

[..]

geen CD rom?
hoe installeer je die dingen dan?
met win95 op diskette >:)

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 16:54

Neowam

[Booting...]

Wat is dat 110CS? Bestaat dat dan? :P

• schizofreen
  • Laatst online: 12-08 21:02

schizofreen

ik & jij

Op vrijdag 12 oktober 2001 11:13 schreef w00dstock het volgende:

[..]

met win95 op diskette >:)
nee, maar ff serieus, hoe gaat dat in zn werk?

ik kan trouwens nergens info vinden over deze twee laptops... iemand?

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:15
ik schat zo'n 150 a 300 gulden per laptop, hangt er vanaf wat voor staat ze zijn.

ik heb in ieder geval wel interesse!

American Express vraagbaak

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Zijn op zich niet zoveel waard.. Weinig geheugen, trage proc, geen cdrom, en geen TFT-scherm..

Ik kon een jaar geleden een beter model (430 CDT) kopen voor 400 piek.. (met dus 48MB, P120, cdrom en TFT), dus meer dan 200 lijkt me teveel voor die dingen!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat hebben die dingen voor uitbreidings mogelijkheden qua pc-cards?? Zit er nog iets van nic/modem in/bij...

zo volgens deze specs zou ik rekenen op iets in de buurt van de 200 piek

grootte en type scherm is ook wel handig...

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Verwijderd

Topicstarter
Het enige dat er bij zit is een docking station...en sorry jongens, maar die dingen worden alleen onder eigen personeel verkocht :). Het zijn hele oude dingen, zo uit 1996 - 1997, ik zou bij god niet weten wat ik er mee zou moeten, maar het schijnt dat de oude eigenaars van die dingen ze wel willen hebben...ze hebben net een gloednieuwe Tecra 8200 gekregen, maar goed, als ze dat graag willen :)

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 11:23 schreef Dizzytal het volgende:

zo volgens deze specs zou ik rekenen op iets in de buurt van de 200 piek
is echt veelste veel geld voor deze laptops

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op vrijdag 12 oktober 2001 11:38 schreef w00dstock het volgende:

Vind jij te veel geld.

Win 95 draait, nic/modempje dr in (als dat dus kan) Word97 dr op (via netwerk, interlinkkabel of par. cdrom), klaar....

"perfecte" internet/tekstverwerk pc (en ook nog eens mobiel ook dus voor studenten die in de trein oid nog wat doen..)

edit:

maar Density jij kunt toch wel wat regelen voor je mede- tweakers ;)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 11:38 schreef w00dstock het volgende:

[..]

Wat een bullshit, da's echt niet teveel voor een laptop. Als je ze mij voor die prijs kunt leveren dan prima.

Verwijderd

bij ons op het werk worden dit soort laptops gewoon weggegooit.
Zonde, als ze het doen is het toch leuk om er Linux mee uit te proberen ofzo.
Op vrijdag 12 oktober 2001 11:58 schreef Dizzytal het volgende:
en ook nog eens mobiel ook dus voor studenten die in de trein oid nog wat doen..
Betwijfel of de accu's na zoveel jaar gebruik nog geschikt is om een treinreis te overleven.
maar Density jij kunt toch wel wat regelen voor je mede- tweakers ;)
Ja, er blijven toch vast wel enkele exemplaren over voor niet-werknemers... *D :*
Het is maar net wat de gek erover heeft. Dus ik denk dat je beter onder je collega's pollen wat ze ervoor over hebben.
Ikzelf zou er hooguit fl. 75,- voor over hebben

• Tjark
  • Laatst online: 21:37

Tjark

DON'T PANIC

tja, hangt er ook van af hoe goed de accu's nog zijn. Kun je d'r nog 3 uur mee werken dan prima: 150-200 (wel veel, maar ok).

Zijn die accu's 'op' dan kun je ze eigenlijk alleen als vast gebruiken, maar voor desktop gebruik zijn ze traag (surf maar eens rond op zo'n machine met weinig geheugen als je 'toevallig' op een pagina met java of flash komt: koffietijd!).
Ze zijn wel leuk voor routertje/firewall: 2 pcmcia-nics erin, linux er op en je hebt een servertje met ingebouwde ups :)
dan zou ik echt niet meer dan 100,-- doen.

*insert signature here

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de groep gegooid dat er eventueel wel tweakers interesse hebben in zo een laptop :)

Ze werken als een trein op het netwerk, PCMCIA-kaartje erin en gaan. Het is allemaal wat krakkemikkig en vooral langzaam, maar wel stabiel, moet ik tot mijn stomme verbazing constateren. Dus voor netwerkje o.i.d. best aardig.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:13

GaMeOvEr

Is een hork.

Deze vraag kun je beter hier kwijt : [topic=219089/1/50] daar zitten de experts voor dit soort zaken. (hopelijk... ;) )

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.