Waar zit de warmtesensor van MSI K7T266 Pro-Raid die de chassistemperatuur zou meten? Die temperatuur is namelijk direct na aanzetten van pc al minstens 35 graden (geven bios en MBM5 aan) zelfs als de kast open is. Volgens mij meet die sensor niet de chassistemperatuur maar de temperatuur van de northbridge ofzow..
Verwijderd
Ik heb (bijna) hetzelfde mobo. Bij mij is de chassis-temp na 3/4 dagen 24u draaien 50 graden ofzo, dus het lijkt mij dat het inderdaad de northbridge chip is(alhoewel ik de chipset gewoon kan aanraken dus volgens mij is die 50 zwaar overdreven...)
Die temp. sensor van je chassis zit inderdaad op je northbride. Ik heb dit onderzocht door een temp. sensor op m'n heatsink van de northbridge te plakken en er een los in de kast te hangen voor de luchttemperatuur.
M'n northbridge temp staat nu op 34 graden, en m'n externe sensor op heatsink staat op 31,1 graden. Klopt dus wel.
M'n luchttemp in de kast is nu 25,5.
Het pc'tje staat nog maar zo'n 15 min aan, dus is nog niet zo warm...
M'n northbridge temp staat nu op 34 graden, en m'n externe sensor op heatsink staat op 31,1 graden. Klopt dus wel.
M'n luchttemp in de kast is nu 25,5.
Het pc'tje staat nog maar zo'n 15 min aan, dus is nog niet zo warm...
Verwijderd
Ik vind 50 graden eigenlijk wel wat aan de hoge kant....is dit normaal voor zo'n chipset?
Ach so.. Uhmz heb jij die externe sensor toevallig op je mobo aangesloten?? Dat zou ik nl wel willen maar ik zou absoluut niet weten waar.....Op vrijdag 12 oktober 2001 10:41 schreef gabberjoost het volgende:
Die temp. sensor van je chassis zit inderdaad op je northbride. Ik heb dit onderzocht door een temp. sensor op m'n heatsink van de northbridge te plakken en er een los in de kast te hangen voor de luchttemperatuur.
Verwijderd
Ik weet dat 50 graden hoog is, maar als ik de chipset aanraak heb ik het idee dat het nog lang geen 50 graden is (gewoon lekker tempje....)
die van mij is nu 33 graden, terwijl me kast openen staat aan 1 kant.
Pagina: 1