misschien een domme vraag, antwoord zal vast wel ergens op tweakers staan, maar wat is nou eigenlijk het grote verschil tussen een AMD XP en MP?
voor de MP is door AMD gegarandeerd datie ook in SMP werkt.. (multiprocessor dus).
De XP werkt overigens ook goed in smp, maar hier krijg je geen garantie op van AMD dat het goed gaat..
De XP werkt overigens ook goed in smp, maar hier krijg je geen garantie op van AMD dat het goed gaat..
Verwijderd
Juist. Dus je kunt net zo goed 2 XP's kopen. Dat scheelt weer knaken.Op vrijdag 12 oktober 2001 09:46 schreef Twynn het volgende:
voor de MP is door AMD gegarandeerd datie ook in SMP werkt.. (multiprocessor dus).
Verwijderd
Niet echt geloof ik. Wel voor de elektrische geleiding.Op vrijdag 12 oktober 2001 09:50 schreef pjoeter het volgende:
zou het voor de warmte nog wat uitmaken of er een keramisch of een organisch laagje op zit?
Ja ja .. in 11 minuten heb je antwoord op je vraag
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
uuh, ik heb me eigen ingeschreven bij amd als retailer, toen kreeg ik een datasheet van de athlon mp en er zit WEL DEGELIJK verschil tussen een normale en een mp athlon, niet zomaar een garantie dat het werkt. ff voor de duidelijkheid dus.
Verwijderd
Ennuh.. Gilseboerke, wat is dat verschil dan?Op vrijdag 12 oktober 2001 10:14 schreef gilseboer het volgende:
uuh, ik heb me eigen ingeschreven bij amd als retailer, toen kreeg ik een datasheet van de athlon mp en er zit WEL DEGELIJK verschil tussen een normale en een mp athlon, niet zomaar een garantie dat het werkt. ff voor de duidelijkheid dus.
Verwijderd
Volgens mij gaat het hier over een MP in vergelijking met een XP, en niet de vergelijking met een oude athlon zonder SSE instructies en een MP.Op vrijdag 12 oktober 2001 10:14 schreef gilseboer het volgende:
helemaal juist Johnsfeest 
het was alleen mijn vraag wat nou eigenlijk het grote verschil tussen de MP en de XP is omdat ik binnen kort een nieuwe proc wil kopen.
Ik heb overigens een Asus A7V133 met de originele BIOS er nog op(kijk vanavond wel welke versie), en de KT133A chipset, ondersteund deze ook de nieuwe proc's van AMD?
/toch even de edit knop gebruiken
hij doet het/
het was alleen mijn vraag wat nou eigenlijk het grote verschil tussen de MP en de XP is omdat ik binnen kort een nieuwe proc wil kopen.
Ik heb overigens een Asus A7V133 met de originele BIOS er nog op(kijk vanavond wel welke versie), en de KT133A chipset, ondersteund deze ook de nieuwe proc's van AMD?
/toch even de edit knop gebruiken
Verwijderd
Keus is dan makkelijk lijkt mij, "just go for the money" , of je moet heel goed kunnen solderen, dan kun je misschien 2 MP op je asus kwijt. 
Maar met een bios update'je moet het allemaal werken.
Maar met een bios update'je moet het allemaal werken.
Verwijderd
Ik dacht bij www.overclockers.com gelezen te hebben dat de organische iets beter warmtegeleiding hebben en dus waarschijnlijk iets verder (over) te klokken zijn.Op vrijdag 12 oktober 2001 09:52 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Niet echt geloof ik. Wel voor de elektrische geleiding.
denk het ook
ik heb nu nog een Thermaltake Superorb op mijn TB 800
is deze goed genoeg om een XP koel te houden of moet ik uitkijken naar iets beters(ben namenlijk best tevreden over de superorb)
als jullie nog een goede koeler weten, ik hou me aanbevolen(mag best een duurdere zijn)
ik heb nu nog een Thermaltake Superorb op mijn TB 800
is deze goed genoeg om een XP koel te houden of moet ik uitkijken naar iets beters(ben namenlijk best tevreden over de superorb)
als jullie nog een goede koeler weten, ik hou me aanbevolen(mag best een duurdere zijn)
Verwijderd
kijk ff op http://www.overclockers.com/articles373/ Daar zijn veel heatsinks en verschillende fans getest, ook op geluid
kan ik hier ook bestellen?
zou wel beter zijn
the Swiftech MC 462-A schijnt het hier erg goed te doen
mijn TB 800@800 wordt met Superorb zo'n 40 C
en als ik zie dat die MC 462-A een TB 1GHz al op 30 C kan houden, dat belooft wat
zou wel beter zijn
the Swiftech MC 462-A schijnt het hier erg goed te doen
mijn TB 800@800 wordt met Superorb zo'n 40 C
en als ik zie dat die MC 462-A een TB 1GHz al op 30 C kan houden, dat belooft wat
Verwijderd
hier dat pdfje wat ik had belooft over de athlon mp,
http://www.theeuwke.8m.com/UKAthlon.pdf
Het verschil waar ik het over had staat linksonder in het document.
http://www.theeuwke.8m.com/UKAthlon.pdf
Het verschil waar ik het over had staat linksonder in het document.
De Athlon XP heeft een nieuwe packaging en de Athlon MP is getest op SMP compatibiliteit.
http://www.tweakers.net/nieuws/18795?highlight=athlon+mp
http://www.tweakers.net/nieuws/18795?highlight=athlon+mp
Maar de XP is niet locked of zo dattie dus gegarandeerd NIET werkt op een socket A multiproc bordje?
Zo nee dan zal ik toch overwegen 2x XP 1700+ op een bordje te prikken
Zo nee dan zal ik toch overwegen 2x XP 1700+ op een bordje te prikken
Forget your fears...
...and want to know more...
zoals al eerder werd gezegd| is geen enkel probleem, werkt (en hoe
)
It sounds like it could be either bad hardware or software
Pagina: 1