Toon posts:

xp of mp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
misschien een domme vraag, antwoord zal vast wel ergens op tweakers staan, maar wat is nou eigenlijk het grote verschil tussen een AMD XP en MP?

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
De X en de M.

Verwijderd

Topicstarter
ja grappig hoor :(
heeft iemand nog een serieuze reactie

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
voor de MP is door AMD gegarandeerd datie ook in SMP werkt.. (multiprocessor dus).
De XP werkt overigens ook goed in smp, maar hier krijg je geen garantie op van AMD dat het goed gaat..

Verwijderd

De MP heeft een keramisch grijsachtig plaatje en de XP een organisch bruin plaatje.

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 09:46 schreef Twynn het volgende:
voor de MP is door AMD gegarandeerd datie ook in SMP werkt.. (multiprocessor dus).
De XP werkt overigens ook goed in smp, maar hier krijg je geen garantie op van AMD dat het goed gaat..
Juist. Dus je kunt net zo goed 2 XP's kopen. Dat scheelt weer knaken.

Verwijderd

Topicstarter
zou het voor de warmte nog wat uitmaken of er een keramisch of een organisch laagje op zit?

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 09:50 schreef pjoeter het volgende:
zou het voor de warmte nog wat uitmaken of er een keramisch of een organisch laagje op zit?
Niet echt geloof ik. Wel voor de elektrische geleiding.

Verwijderd

Topicstarter
iedereen alvast bedankt voor de snelle reacties :)

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 15:06
Ja ja .. in 11 minuten heb je antwoord op je vraag :)

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

uuh, ik heb me eigen ingeschreven bij amd als retailer, toen kreeg ik een datasheet van de athlon mp en er zit WEL DEGELIJK verschil tussen een normale en een mp athlon, niet zomaar een garantie dat het werkt. ff voor de duidelijkheid dus.

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 10:14 schreef gilseboer het volgende:
uuh, ik heb me eigen ingeschreven bij amd als retailer, toen kreeg ik een datasheet van de athlon mp en er zit WEL DEGELIJK verschil tussen een normale en een mp athlon, niet zomaar een garantie dat het werkt. ff voor de duidelijkheid dus.
Ennuh.. Gilseboerke, wat is dat verschil dan?

Verwijderd

ik zal dat pdfje poster zodra ik tuus ben goe?

Verwijderd

Topicstarter
ben benieuwd :9

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 10:14 schreef gilseboer het volgende:
Volgens mij gaat het hier over een MP in vergelijking met een XP, en niet de vergelijking met een oude athlon zonder SSE instructies en een MP.

Verwijderd

Topicstarter
helemaal juist Johnsfeest ;)
het was alleen mijn vraag wat nou eigenlijk het grote verschil tussen de MP en de XP is omdat ik binnen kort een nieuwe proc wil kopen.
Ik heb overigens een Asus A7V133 met de originele BIOS er nog op(kijk vanavond wel welke versie), en de KT133A chipset, ondersteund deze ook de nieuwe proc's van AMD?

/toch even de edit knop gebruiken
:) hij doet het/

Verwijderd

Keus is dan makkelijk lijkt mij, "just go for the money" , of je moet heel goed kunnen solderen, dan kun je misschien 2 MP op je asus kwijt. :9~

Maar met een bios update'je moet het allemaal werken.

Verwijderd

Topicstarter
ik hou gewoon dit mobo en doe een BIOS update
ik vind 1 proc wel genoeg, dus...

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 09:52 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Niet echt geloof ik. Wel voor de elektrische geleiding.
Ik dacht bij www.overclockers.com gelezen te hebben dat de organische iets beter warmtegeleiding hebben en dus waarschijnlijk iets verder (over) te klokken zijn.

Verwijderd

Dat wordt dan een XP! :)

Verwijderd

Topicstarter
denk het ook
ik heb nu nog een Thermaltake Superorb op mijn TB 800
is deze goed genoeg om een XP koel te houden of moet ik uitkijken naar iets beters(ben namenlijk best tevreden over de superorb)
als jullie nog een goede koeler weten, ik hou me aanbevolen(mag best een duurdere zijn)

Verwijderd

kijk ff op http://www.overclockers.com/articles373/ Daar zijn veel heatsinks en verschillende fans getest, ook op geluid :)

Verwijderd

Topicstarter
kan ik hier ook bestellen?
zou wel beter zijn
the Swiftech MC 462-A schijnt het hier erg goed te doen
mijn TB 800@800 wordt met Superorb zo'n 40 C
en als ik zie dat die MC 462-A een TB 1GHz al op 30 C kan houden, dat belooft wat :p

Verwijderd

nee je kan daar niet bestellen, gewoon even in pricewatch kijken waar je die kan halen.

Verwijderd

hier dat pdfje wat ik had belooft over de athlon mp,
http://www.theeuwke.8m.com/UKAthlon.pdf
Het verschil waar ik het over had staat linksonder in het document.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-08 09:18

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De Athlon XP heeft een nieuwe packaging en de Athlon MP is getest op SMP compatibiliteit.

http://www.tweakers.net/nieuws/18795?highlight=athlon+mp

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Maar de XP is niet locked of zo dattie dus gegarandeerd NIET werkt op een socket A multiproc bordje?

Zo nee dan zal ik toch overwegen 2x XP 1700+ op een bordje te prikken :) :) :)

Forget your fears...
...and want to know more...

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

zoals al eerder werd gezegd| is geen enkel probleem, werkt (en hoe >:) )

It sounds like it could be either bad hardware or software

Pagina: 1