Toon posts:

[ASP]Naar de homepage van de user gaan.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik in een ASP pagina naar de ingestelde default-homepage gaan? Eventueel met javascript mag.

In Netscape kan het met 'window.home()', maar dit werkt niet in Internet Explorer! :(

HELP A.U.B!

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 14:44

Jaspertje

Max & Milo.. lief

niet gewoon een response.redirect??

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ga eerst eens lezen wat asp is, misschien dat je dan zult begrijpen dat je vraag onzin is. Bedenk dat asp html (of andere content) genereert.

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Op vrijdag 12 oktober 2001 09:36 schreef Bazz het volgende:

In Netscape kan het met 'window.home()', maar dit werkt niet in Internet Explorer! :(
en ga nou niet net doen alsof IE raar is! :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, jullie snappen me niet.

Ik ben een web-pagina aan het maken, maar daar moet onderin een link staan naar de gebruiker zijn ingestelde homepage.

Maar nu weet ik het commando niet om daarheen te gaan. Het response.redirect commando ken ik wel, maar wat moet daar dan als parameter in? Hoe lees je uit, wat de ingestelde home-page is?

• raptorix
Op vrijdag 12 oktober 2001 10:07 schreef Bazz het volgende:
Sorry, jullie snappen me niet.

Ik ben een web-pagina aan het maken, maar daar moet onderin een link staan naar de gebruiker zijn ingestelde homepage.

Maar nu weet ik het commando niet om daarheen te gaan. Het response.redirect commando ken ik wel, maar wat moet daar dan als parameter in? Hoe lees je uit, wat de ingestelde home-page is?
Nogmaals ga eerst eens lezen wat asp is, het heeft namelijk niets met asp van doen, asp genereert html, de oplossing is dus dat je het via javascript moet doen.

Verwijderd

Topicstarter
En dan is mijn vraag weer: Hoe kan ik met javascript naar de gebruiker zijn ingestelde homepage gaan? ;)

• raptorix
Dan is mijn vraag weer of je al in google hebt gezocht of anders in www.irt.org

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 21:13
Op vrijdag 12 oktober 2001 09:59 schreef raptorix het volgende:
Ga eerst eens lezen wat asp is, misschien dat je dan zult begrijpen dat je vraag onzin is. Bedenk dat asp html (of andere content) genereert.
Hij vraagt niet of het MET asp kan, maar hoe hij het IN een asp pagina kan oplossen. LMD!
Ga eerst eens goed zijn vraag lezen, misschien dat je dan zult begrijpen dat je antwoord dan onzin is. |:(

Er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden >:)

- Ruud

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 08:48
Oftewel: sla de homepage op in je database, en als je iemand naar die pagina wil laten gaan redirect je dat persoon dus door de homepage url weer uit je db te halen... ;)

• raptorix
Op vrijdag 12 oktober 2001 11:32 schreef Zaagmans het volgende:

[..]

Hij vraagt niet of het MET asp kan, maar hoe hij het IN een asp pagina kan oplossen. LMD!
Ga eerst eens goed zijn vraag lezen, misschien dat je dan zult begrijpen dat je antwoord dan onzin is. |:(

Er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden >:)
Je snapt het zelf kennelijk niet, hij vraagt IDD hoe hij in een ASP pagina, naar de users homepage kan gaan, ASP = HTML, dus dan MOET je javascript gebruiken om zoiets te bereiken.

• MrBrown
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 15:51

MrBrown

Reservoir Dog

Hij wil geloof ik niet naar de homepage van de user (www.domein.nl/username ofzo), maar naar de page die de user als Home heeft ingesteld in de browser. En dit kan je natuurlijk niet met asp oplossen, asp draait serverside, dus je weet nix van de browser van de user... Ik zag net wel dat je in IE naar about:home kan gaan, dan ga je naar de default homepage...