Toon posts:

geen lawaai aan je kop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als ik weer eens een filmpje aan het uploaden ben met mijn chello internet 16 kbps upstream dan schiet het niet op daarom laat ik hem wel eens 'snachts aanstaan maar dat ding maakt zoveel herrie dat ik niet in slaap kan komen welke cooler adviseer jij mij die geruisloos is maar wel goed coolt ? trouwens ik heb die pc van de aldi pentium 3 900 mhz.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Ehhh, temp geregelde papst koeler voor in je voeding, en een 80mm papst voor op je CPU, wel met een verloop ertussen natuurlijk.

Lekker stil hoor.

Verwijderd

De Zalman CNPS 3100 of 3100g. (Als je de ruimte hebt) Je kunt de fan dan bijvoorbeeld op 7v laten lopen. op http://www.space-promotion.nl/ kun je meer info krijgen...

Verwijderd

Of als je het geld ervoor wilt uitgeven een Silverado ...

Ik ken je probleem maar al te goed, ik heb een FOP38 met zo'n leuke 7k RPM delta fan. Koelt lekker, maar een klereherrie dat dat ding maakt. Dus op de HCC dagen ga ik maar ff een Silverado halen (en als ik toch m'n pc sloop ook maar meteen een T-bird of Palo hehehehehe)

Verwijderd

Een Silverado is ook erg stil. Die kan je makkelijk op 6 volt laten lopen met je CPU.

Verwijderd

Een standaard Intel koeler maakt minder herrie dan de voeding. Weet je dus zeker dat het niet de voeding+harde schijf is die de meeste herrie maken ?

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Voor een P3 900 zou ik gewoon een lekker goedkope coolermaster nemen, maar mijn voorganger heeft gelijk, een standaard Intel cooler hoor je ook niet. Ik vraag me dus af wat voor koeler er bij jou op zit.

Verwijderd

andere ventilator in voeding, of potmeter in voeding plaatsen, standaard cpu koeler vervangen, ik heb zelf een Alpha P3125 (maar die is voor Slot1) met 2xDelta fans, die kan ik aan en uit zetten dus als ik 's nachts wil slapen zet ik de potmeter voor de PSU omlaag en de Delta's uit.

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 21:02

schizofreen

ik & jij

waterkoeling.... :z

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 11:02 schreef mr_obb het volgende:
Voor een P3 900 zou ik gewoon een lekker goedkope coolermaster nemen, maar mijn voorganger heeft gelijk, een standaard Intel cooler hoor je ook niet. Ik vraag me dus af wat voor koeler er bij jou op zit.
Ik vind jullie definitie van "niet horen" een beetje vaag! Die goedkope coolermaster maakt echt een t*ring herrie net zoals de standaard Intel koeler.

Mijn advies: Plaats stille 80mm fans (papst 8412NGL met noisecontrol) op je cpu en in je voeding. Dat (en nog meer) heb ik ook gedaan en je kunt de pc echt niet meer horen! :z

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Al eens van Leestekens gehoord? :P
Maarre nu ff antwoord op je vraag, neem watercooling, is misschien wel duurder dan fans, maar 't is wel stil, en koelt goed. :)

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Gewoon een paar keer extreem harde muziek draaien! Je oren zijn blijkbaat te goed. Een in a box Intel fan is echt niet lawaarerig! De gemiddelde AMD gebruiker heeft echt wel meer herrie te voorduren.

En ik slaap en dan ook makkelijk doorheen (gewoon zorgen dat je moe bent! ;)

a.
Pagina: 1