Toon posts:

Voeding "overclocking"?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

is het mogelijk om je PC voeding over te clocken? Daarmee bedoel ik het aantal watts van je voeding te verhogen.
Ik heb nu een 200 watts voeding voor mijn celeron proc. Ik wil een AMD proc aanschaffen, die minimaal 300 watt nodig heeft om goed te functioneren (goed gevulde kast natuurlijk >:)).
Om nu ook een nieuwe voeding of zelf een nieuwe kast te kopen vindt ik een beetje zonde van mijn geld!

Heeft iemand een oplossing??

Verwijderd

Ik denk niet dat dat echt zinnig haalbaar is. Je kunt echt beter een nieuwe kopen.

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:42

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

nog een 200 w voeding erbij in.

Tweakers Discord

• bramseltje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01 10:34
>:) Jij bent pas die hard :7

Verwijderd

Hmm.. lijkt me erg gevaarlijk .

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:49
Ja: ga je voeding waterkoelen en vervang spoelen en condensators door zwaardere exemplaren ;)

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 30-01 12:33

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

nie f*cken met je voeding...
is een beetje risky als je het mij vraagt...

¯\_(ツ)_/¯

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:48

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op vrijdag 12 oktober 2001 09:30 schreef beschuitfluiter het volgende:
nie f*cken met je voeding...
is een beetje risky als je het mij vraagt...
Inderdaad... voor je het weet loopt er zo'n condensator leeg via je voeten, en daar word je ook niet vrolijk van!

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel een beetje verstand van electronica en weet welke componenten je niet bij de pootjes moet aanpakken!! :)
Maar misschien is die oplossing om er een tweede voeding (200 W) erbij te plaatsen nog niet eens zo gek. Ik heb mijn pc toch meestal open en als ik die tweede voeding op een mooie manier wegwerk kan ik daar mooi de HD, CDRom op aansluiten. Scheelt toch wel een paar wattjes! :)

• SmegHead
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Inderdaad... voor je het weet loopt er zo'n condensator leeg via je voeten, en daar word je ook niet vrolijk van!
Dat valt reuze mee hoor. Ik heb eens aan een zelfgebouwde condensator voor een tesla-coil gehangen waar zo'n 6000 volt in zat en het deed even pijn, maar ik leef nog steeds. :)
Als je aan het praten bent tijdens zo'n oplazer krijg je wel een heel leuk hoog "michael jackson" stemmetje. :o

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

Verwijderd

Dat lijkt me wel heel verstandig ja :P

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 30-01 12:33

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Op vrijdag 12 oktober 2001 09:38 schreef SHADOWCOM het volgende:

[..]

Dat valt reuze mee hoor. Ik heb eens aan een zelfgebouwde condensator voor een tesla-coil gehangen waar zo'n 6000 volt in zat en het deed even pijn, maar ik leef nog steeds. :)
Als je aan het praten bent tijdens zo'n oplazer krijg je wel een heel leuk hoog "michael jackson" stemmetje. :o
tja ieder zijn hobbie zullen we maar zeggen, persoonlijk doe ik liever Zuid-Turkmenistaans boomblaadjes vouwen in de vorm van een flamingo, maar goed...

¯\_(ツ)_/¯

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op vrijdag 12 oktober 2001 09:30 schreef hielko het volgende:
Ja: ga je voeding waterkoelen en vervang spoelen en condensators door zwaardere exemplaren ;)
Hmm.. Vervang dan ook nog effe de schakeltorren door zwaardere..
Misschien dat de trafo's bij hogere belasting ook nog verzadingsverschijnselen krijgen, dus die moet je ook effe vervangen.. (liefst door zelfgewikkelde types :))

Maar verder is het niet zoveel werk ;)

Verwijderd

one word for you.......the nutty professor......als je aan je voeding gaat zittuh klooien :P

• Mary Wana
  • Laatst online: 02-02 13:00

Mary Wana

keyboard nut

dude man als je zo een vraag stelt lijkt het me geen goed idee om erzelf aan te gaan sleutelen :)

mocht je dat wel gaan doen bel me ff voor je het aanzet

yhis shit i have to see >:)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 12 oktober 2001 09:53 schreef Twynn het volgende:
Misschien dat de trafo's bij hogere belasting ook nog verzadingsverschijnselen krijgen, dus die moet je ook effe vervangen.. (liefst door zelfgewikkelde types :))

Maar verder is het niet zoveel werk ;)
Ik heb het vroeger wel gedaan, heerlijk knutselen met E en I blikken, koper verliezen uitrekenen en bepalen wat je kwijt raakt aan wervelstroom. Vergeet trouwens niet om die 2-3 honderd blikjes onderling van elkaar te isoleren, stuk voor stuk. Zorg dat ze goed vast zitten en 'kit' ze dicht. Anders maakt je trafo meer herrie dan al je fans bij elkaar. Het is te doen. Maar je bent wel een week of wat bezig.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Twynn
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op vrijdag 12 oktober 2001 10:13 schreef Ortep het volgende:
Ik heb het vroeger wel gedaan, heerlijk knutselen met E en I blikken, koper verliezen uitrekenen en bepalen wat je kwijt raakt aan wervelstroom. Vergeet trouwens niet om die 2-3 honderd blikjes onderling van elkaar te isoleren, stuk voor stuk. Zorg dat ze goed vast zitten en 'kit' ze dicht. Anders maakt je trafo meer herrie dan al je fans bij elkaar. Het is te doen. Maar je bent wel een week of wat bezig.
Huhu.. Of gewoon spoeletjes wikkelen en na de 800e winding de tel kwijt raken..
Goed om zwaar gefrustreerd te raken ;)

Verwijderd

een 300 watt voeding is net enorm veel duurder als een 200 watt. Koop dus i.p.v. een 2e 200 watt gewoon een 300 watt. Dan heb je 1 voeding die makkelijk alles aan kan.

sim-pel
geen casemodding, geen geklooi met schakelen van de voedinge, meer ruimte in je case.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-01 04:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Voedingkjes 400 watt kost 89,95 hier in den haag (meek-It electronica).

Je kunt alleen beter zo'n Aopen kast (incl voeding) kopen, die zijn beter.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 12 oktober 2001 10:16 schreef Twynn het volgende:
Hehehe...na de 3e keer zoiets gehad te hebben deed ik het anders. Zo om de 50 wikkelingen met viltstilft een streepje op de draad zetten. Als je dan de kluts kwijt raakt, dan moet je in het rotste geval 50 wikkelingen terug om te weten waar je ook al weer was. :)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 10:19 schreef sebastius het volgende:
Voedingkjes 400 watt kost 89,95 hier in den haag (meek-It electronica).

Je kunt alleen beter zo'n Aopen kast (incl voeding) kopen, die zijn beter.
Dat lijkt me een nogal wazige voeding. Voor dat geld.

• Hielko
Specs van voedingen zeggen weinig. Een 200W kan best beter zijn dan een 300W...

Verwijderd

Dat maakt helemaal niet uit ik heb namlijk een 250watt voeding van aopen en die trekt heel veel en ik heb er toch redelijk wat in zitten afentoe en een 300watt voeding is helemaal niet zo duur je hebt er nameijk al een ver onder de 200,- duzz en als je die ander verkoopt...

Verwijderd

Topicstarter
Maar het antwoord op mijn vraag (zie boven) is dus dat ik het beste een nieuwe voeding kan kopen die 300 watt levert.
Jammer! Had me een toch wel aardig wat geld bespaard

Verwijderd

Een 2e voeding gaat je niet helpen, omdat de 200W voeding problemen heeft om de benodigde stroom op de +5V te leveren voor je TBird+mobo.

Voeding 'overklokken' kan inderdaad door een zwaardere trafo en schakeltorren te monteren. Niet echt fijn werk.

OVerigens heb ik ook ervaring met spoeltjes die uit je handen schieten tijdens het wikkelen :( Als dat gebeurt zo rond de 1800 windingen van een spoel met 2000 windingen, dan kom je zelf ook heel snel op die viltstifttruuk.

• Cowboy Henk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05-2024

Cowboy Henk

RUSTIG!! Kalmte kan u redden!

Op vrijdag 12 oktober 2001 09:43 schreef beschuitfluiter het volgende:

tja ieder zijn hobbie zullen we maar zeggen, persoonlijk doe ik liever Zuid-Turkmenistaans boomblaadjes vouwen in de vorm van een flamingo, maar goed...
LOL! :P

Ik vouw altijd ooievaars en nijlpaarden ;)

Blaat

• Diamon
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Euhmmmm, gewoon nog een kast d'r bij naast zetten.
Heb 2 Bigtowers naast elkaar staan, en de 2 binnenplaten weg gelaten.
Beide voedingen door verbinden, en klaar ben je.
Had wat stekkers te weinig, en ruimte: cd-rom, brander, DVD, floppy, 3 hd's d'r in (Maxtor 10Gb, Maxtor 60Gb, IBM 60Gb), 3 HD koelers, VU meter voor me HD Led uitgang, Tapestreamer, LCD Tweak project (nog niet klaar) en natuurlijk me MoBo.

T'sja, kreeg wat vage error's met slechts 1 300Watt voeding, dus nog een kast d'r bij.

And The Only One

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-01 17:31
Op vrijdag 12 oktober 2001 10:16 schreef Twynn het volgende:

[..]

Dan ben je toch bij 800? of hoe heb ik dat? :?:?

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Jonge jonge. Wat een goede.

Hier een copy-paste uit de pricewatch.

19 Voeding: 300Watt FL 46,-

Je koopt dus een nieuwe PC, en gaat dan zeuren over de 5 tientjes :|(

Geen inspiratie

• snars
  • Niet online
Op vrijdag 12 oktober 2001 11:45 schreef Memmaker het volgende:
Maar het antwoord op mijn vraag (zie boven) is dus dat ik het beste een nieuwe voeding kan kopen die 300 watt levert.
Jammer! Had me een toch wel aardig wat geld bespaard
Dat durf ik te betwijfelen :) Transformators, elco's etc zijn ook niet voor niks.

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 23:49 schreef martijn12345 het volgende:
Jonge jonge. Wat een goede.

Hier een copy-paste uit de pricewatch.

19 Voeding: 300Watt FL 46,-

Je koopt dus een nieuwe PC, en gaat dan zeuren over de 5 tientjes :|(
Ja .. een 300 watt voeding van 5 tientjes .. daar ga ik echt m'n dure hardware aan hangen ..

Verwijderd

Volgens mij zit het gros hier zowiezo zijn voeding al 'over te klokken', als je een voeding die maar berekend is op 24 Ampere en er bina 40 uit haalt....

Vandaar ook dat er zo hier en daar af en toe een moderbord en/of moederbord uitfikt. Jankend en vloekend naar de winkel.... T'is maar wat je Tweaken noemt heh.. :9

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

AMD proc kan op een 235 voeding (bij mij) dus zou het eerst ff proberen met je huidige voeding

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Inderdaad, hier loopt een athlon op 1565 MHz, met twee cd spelers(1 writer), geforce2mx, sblive en 30gb ibm harddisk en de nodige koelers >:) gewoon lekker op een 250 watt voeding ;) Dus gewoon ff proberen zou ik zeggen, de boel kan hooguit uitslaan oid :? succes

JayGTeam (213177)

• Hielko
Ja, of die voeding gaat heel spectaculair dood als je geluk hebt :).

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

200W is wel heel erg aan de magere kant idd, maar ik draai hier ook een athlon classic op 250 watt, super stabiel, nooit problemen. je kunt het dus proberen, als je er niet teveel inzet gaat het maybe wel goed. toch zou ik een 300W voeding aan radeb, het gaat vooral om de kwaliteit van de voeding en niet het stikkertje erop. een pc gebruikt meestal echt geen 250 watt hoor.

Verwijderd

Het is toch niet zo duidelijk als ik dacht. Het heeft geen reet te maken met hoeveel watt de voeding is, maar voor een AMD processor vooral hoeveel amperes de 5 volt lijn kan leveren, en voor een aantal VGA kaarten ook hoeveel de 3,3 en 12 volt lijnen kunnen leveren.

:) Het gaat dus helemaal niet om hoeveel harde schijven en CDroms er aan het systeem hangen. Tenzij je natuurlijk 12 10K RPM SCSI schijven hebt, of wat realistischer is 6 7200 RPM schijven op een mobo met RAID controller.

Maar dan nog is die 350/400 Watt aanbeveling vanwege het hoge stroomverbruik van een TBird 1400, al helemaal met overklokken en VCore mod's, en eigenlijk alleen vanwege de 5 volt lijn dus.

Zo, dat hebbik weer effe gezegd :P .

Apropos, een goede vriend van mij heeft net eigenwijs een moederbord+voeding opgeblazen omdat hij eigenwijs zonodig de voeding van z'n P2-400 systeem na de upgrade naar een AMD systeem moest blijven gebruiken.
"Nou, het werkt toch ??"
Ja, na twee maanden 18 uur per dag was het systeem opeens dood, ledjes op het mobo bleven branden, MOBO+voeding dus dood.

Het is maar dat je gewaarschuwd bent, dat die 235 watter het nu doet met jouw TB1400, wil nog niet zeggen dat de handel nog heel is over een paar maanden......

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:02
Ik zou een grote autoaccu kopen. Deze in een bak met water zetten en aansluiten op het stroomnet. De hele computer hou je in je handen, en je probeert het voeding gedeelte onder water te zetten.

Dan laat je je vallen op een boterham met pindakaas, waarna je deze aan je billen afveegt.
Dat 3x herhalen en je voeding moet 300wat zijn geworden!

Verwijderd

ok

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Modbreak:Ondanks dat het topic nu gesloten is door HlpDsK, wil ik toch nog even waarschuwen dat wat maurits82 zegt dus niet echt de bedoeling is om te doen.. Kan vrij vervelende gevolgen ala electrocutie hebben ;)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.