Toon posts:

"Onvoldoende Geheugen"

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n computer geformatteerd, en Win98 + Office hierop geinstalleerd. En een paar kleine dingetjes als een drivertje en Acrobat reader.
Het probleem is dat ik veel werk met Access en VBA, nu krijg ik constant als ik ff bezig ben de melding "Onvoldoende geheugen" in zo'n VBA schermpje. Ook andere programma's starten dan niet meer, me beeld toont de meest vreemde creaties van allerlei programmas door elkaar heen. Nu was dat ook al zo voor de format hoor, die was omdat ik dacht dat het dan opgelost zou zijn, ik werd er ietwat gek van.
Nu is mijn vraag
a) Waar kan dit aan liggen ?
Het is een Pentium 2 450 met 256 intern
b) Het kan toch niet zo zijn dat Office (2000) te zwaar is voor deze computer ?
Ik heb er ook SuSE 7.1 op staan, deze installeerd in LILO ook een dingetje "memtest86", wel leuk, maar als ik dat zo reboot ie spontaan na 20 seconden testen.
c) Kan ik hieruit afleiden dat er iets mis is met m'n geheugen ? En hoe kan ik dat goed testen ?

Ik kreeg laats ook spontaan een windows foutmelding met het volgende:
code:
1
2
3
4
Hlink Assert!
Assertion "0" failed! MemLeak : Allocated at C:\BINDER9\hlink\hlbc.cpp Line 267 Alloc#2
File C:\BINDER9\hlink\hlmem.cpp, line 257; (A=exit; R=break; I=continue)
Afbreken | Nogmaals | Negeren

Dat pad bestaat niet.

:?

Verwijderd

Of gewoon brak geheugen :{

En geheugen = geheugen = geheugen. Zet het dan ook in het forum voor geheugen.

schop ..

Verwijderd

Onder windows98 kunt je (vooral als je programmeert) wel eens out of resources raken. Dit wordt vaker aangeduid als onvoldoende geheugen. Resources zijn het aantal "handles" of "widgets" die in de geopende vensters te vinden zijn.

De limieten van NT4 of Windows 2k zijn vele malen hoger.

Op zich geen echte oplossing van het probleem, want waarschijnlijk zit er een bugje in je applicatie, die niet altijd het geheugen vrijgeeft.

:)

Verwijderd

Ik zou even een ander reepje proberen, of 1 reepje (als je 2x128 hebt) .. dan weet je zeker of je geheugen brak is!

Verwijderd

Kun je ook zien met een tootle of je geheugen ook daadwerkelijk vol zit?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 oktober 2001 09:31 schreef HlpDsK het volgende:
Kun je ook zien met een tootle of je geheugen ook daadwerkelijk vol zit?
Google: Tootle, a baby locomotive, must obey the rules of locomotive school if he wants to lead a fast train someday.

m.a.w. Wat is een tootle ? Lijkt em wel een handige test idd.

Een bug in me app... tja, moet kunnen, alleen het zijn gewoon nog 4 standaard Access schermen, dan ga ik naar zo'n scherm ontwerp schermpje, klik ik rechts op een knop "gebeurtenis opbouwen" dan moet dat VB ding komen, maar in plaats daarvan krijg ik "onvoldoende geheugen". Denk niet dat er dan al sprake van een bug is... En ik heb dan nog geen andere apps open.

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 21:13
Tootle = tikvaut = tool, neem ik aan... |:(

- Ruud

Verwijderd

Idd. Ik bedoel 'tooltje', maar mijn keyboard en m'n vingers hebben ruzie :o

Verwijderd

Geheugen problemen in zo'n VBA scherm betekent meestal dat je of teveel geheugen arrays probeert te maken, of te kleine arrays maakt.

B.v. 1000 records inlezen in een array die maar 900 records aankan. Of je hebt 16 MB ruimte gemaakt voor een array die 20 MB nodig heeft. Of je probeert 20 arrays van 32 MB te maken terwijl je maar 256 MB geheugen hebt. Denk ik .. ;)

Programmeer foutjes dus.

//edit
PS probeer de BIOS geheugen test eens als je aan een reepje geheugen twijfelt. In de BIOS bij Advanced settings zet je dan de 'Quick Power on test' op disabled.

Verwijderd

Topicstarter
K, net een 'tootle' erop gezet (Rambooster v 1.6) Ik heb nu 2 schermen in me beeld. Visual Basic "Onvoldoende geheugen" en RAMbooster Free RAM at the moment : 80340Kb

Odd.

Net ook dat dingetje in me BIOS aangepast. Dat levert geen foumeldingen op. Dat is mooi, denk ik.

Verwijderd

Sorry voor de heropening van deze late post, maar wij hebben hier Exact hetzelfde probleem en ik kan niet uitvinden wat het probleem is, tevens werken wij met dezelfde specificaties. Dus office97 sp2, win98, 192 geheugen verdeeld over 2 banken. Geheugen is niets mis mee, is getest binnen onze testomgeving, het zit hem dus waarschijnlijk in de applicaties, maar ik ken het pad C:\binder niet, binder zet office toch in de map microsoft office.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Open eens een nieuw topic in Software Algemeen. Dit is géén hardwarematig probleem. Check wel eerst de FAQ en Policy aldaar :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.