Radeon Grrrrrrrrr

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:41
Nee het onderwerp gaat niet over een nieuw type Radeon maar over een paar probleempjes die ik heb met mijn ATI kaart.

Het lukt mij maar niet om Nascar 4 en Collin McRae 2 te spelen. Ik krijg een msg: Nascar 4.exe caused an error and will now close. Ik heb werkelijk alles geprobeert, alle drivers, alle instellingen.
Ik krijg het niet aan de praat.

Het is ook vreemd want als ik naar de ATI site ga kan je kiezen tussen verschillende soorten types Radeons. Ik heb een Radeon VE 64 Sdram. Maar op de ATI site heb je wel een VE versie maar die is maar 32 SDram, en de 64 SDram versie heeft geen tv-out.
Dus ik zit me af te vragen of ik een gare klote Radeon heb. Of heeft iemand meer van deze problemen?

Kia Niro-EV 2024

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08
Ehm, wat voor OS heb je ?
Geef eens wat meer systeemspecs!

Heb je de laatste VIA 4-in-1 drivers geinstalleerd ?
Hoe staan je monitor instellingen ?
Heb je geen IRQ conflicten ?

Be more specific !

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Freak187
Ok.. ik zal wat meer in details treden :)
Ik heb WinME. Geen conflicten verder.
Sound Blaster Live
20 gig hd
Ik weet zeker dat het niet daar aan ligt.
Ik heb geen VIA 4 in 1 drivers geinstalled.
Is dat nodig?

Kia Niro-EV 2024

Verwijderd

Als je een moederbord met een via chipset hebt wel ja

anders niet

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03:04
Op vrijdag 12 oktober 2001 09:16 schreef Freak187 het volgende:
Ik heb geen VIA 4 in 1 drivers geinstalled.
Is dat nodig?
Als je mobo een Via chipset heeft, is dat wel aan te raden. De performance zal er door vooruit gaan, maar of je games dan wel gaan draaien durf ik niet te zeggen.

• Freak187
Ja ik vraag het me ook af maar ik probeer het iig wel.
Maar het is zo vreemd, andere mensen die een Radeon hebben, hebben helemaal geen problemen met spellen. Ik heb alle drivers geprobeert, dus ik verdenk steeds meer de kaart zelf.

Kia Niro-EV 2024

Verwijderd

Aan je signature te zien heb je een Slot-A mobo.
Hier zit inderdaad een VIA chipset op, dus 4in1 drivers downloaden en installeren (o.a. Viahardware.com heeft de meest recente).

Zorg er wel voor dat je eerst alle Ati-drivers volledig hebt gedeinstalleerd (niet alleen uninstall maar ook weggooien ati*.inf bestanden onder Windows en het register aanpassen, voor tips kijk maar eens op Rage3D).

suc6

Verwijderd

[topic=287109]

1 topic is wel genoeg en Via 4-in-1 installeren is het eerste wat je moet doen als je een Via mobo hebt en het nog niet gedaan hebt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.