Toon posts:

HCF modem niet met intel 430VX chipset?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een computertje staan met een Atrend ATC-1020+ (intel VX) moederbord. Het probleem is als ik er een pci hcf modem, met conexant chipset er in zet hij het modem totaal niet zit en ook niet in de pci listing komt. Ik heb al vanalles geprobeerd, bios instellingen, bussnelheid, andere kaarten uitgewisseld. Maar nog steeds niets. Modem werkt wel in andere machines: Mobo met kt133 chipset, p1 met via vp1 chipset, en zelfs een 486 met pci sloten met ali chipset (ok werkt niet, maar zit hem iig). Iemand een oplossing, of is dit een bekend probleem?

Verwijderd

Probeer eens een BIOS update... Ik heb volgens mijn op mijn mobo-tje (ook VX, ik ben van "den Oouden Stempel...")ook zo'n HCF ding gehad en nergens problemen mee. En dat dan ZONDER update, wamt ik heb een merkloos Mobo. Ik zou effe naar de site van Atrend gaan en kijken of je 'm kan flashen! Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwste bios zit erop, stom dat ze op die site nie zegge wat ze gedaan hebbe :(

Verwijderd

Ja, dan hebbie een probleem. Van welk merk is dat ding? Heb je 'm gekregen van iemand ofzo? Ik kan wel met je ruilen....ofzo...denk ik......misschien...Als je 'm nou eens handmatig in Win toevoegt?

Verwijderd

Topicstarter
modem komt uit een compaq, en invoeren in win heeft volgens mij geen zin als de bios hem niet ziet.

Verwijderd

En als wat voor merk/type modem hekennen de andere pc 'm? Nou is het volgens mij zo dat compaq van die soort "hardware op maat" in hun eigen pc's zet. Dus ik weet niet of dat ook standaard in elke pc hoort te werken (gebruiken ze bijvoorbeeld een vage IRQ ofzo)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 oktober 2001 12:01 schreef Captain_Kansloos het volgende:
En als wat voor merk/type modem hekennen de andere pc 'm? Nou is het volgens mij zo dat compaq van die soort "hardware op maat" in hun eigen pc's zet. Dus ik weet niet of dat ook standaard in elke pc hoort te werken (gebruiken ze bijvoorbeeld een vage IRQ ofzo)
wat lul jij nou. Het is gewoon zo'n winmodem met HCF chipset van Conexant. oftewel een simple comm device. (zo staat bij andere peecees in de pci listing. Een zo ziet windows hem, voordat hij om een driver gaat zeuren. (op xp na dan, die installeert hem meteen goed :P )

Verwijderd

Topicstarter
f
Op vrijdag 12 oktober 2001 08:54 schreef gilseboer het volgende:
Heb hier een computertje staan met een Atrend ATC-1020+ (intel VX) moederbord. Het probleem is als ik er een pci hcf modem, met conexant chipset er in zet hij het modem totaal niet zit en ook niet in de pci listing komt. Ik heb al vanalles geprobeerd, bios instellingen, bussnelheid, andere kaarten uitgewisseld. Maar nog steeds niets. Modem werkt wel in andere machines: Mobo met kt133 chipset, p1 met via vp1 chipset, en zelfs een 486 met pci sloten met ali chipset (ok werkt niet, maar ziet hem iig). Iemand een oplossing, of is dit een bekend probleem?

Verwijderd

Ja hallo, je moet toch weten wat voor merk het is? Er zijn 500 verschillende fabrikanten die zo'n connextant kreng gebruiken. Je moet daar toch de juiste drivers voor hebben lijkt mij! Dan is het toch handig dat je het merk weet -> Kunjezoekenweetjewel... WinXP zal wel reference drivers daarvoor aan boord hebben he...Ik snap trouwens zowieso niet waar en waarom een modem in je BIOS zou moeten voorkomen, maar goed.

Verwijderd

Ook een oplossing. Als XP 'm herkent dan zet je dat toch gewoon op je peeceetje met VX chipset...lekker traaaaag... :) Maar je hebt dus in je BIOS zitten rommelen om hem aan de praat te krijgen. Wat heb je dan gedaan dan? IRQ gewijzigd ofzo?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik heb toen ook zo'n kreng gehad, kreeg ik ook nooit aan de gang in een VX-boardje (werd wel herkend overigens) heb toen alles geprobeerd faq's e.d. ,lukte niet.

Verwijderd

Wacht effe, ik lees weer niet goed zie ik. Win ziet 'm dus helemaal niet op het moment dat je 'm erin hebt geschroefd en opnieuw opgestart. Tja, da is weer wat ingewikkelder natuurlijk. Slotje wippen werkt ook niet, In je bios prutsen ook niet, tja, dan wordt het wel errug hopeloos...De moed opgeven misschien? :P Of ruilen met mijn ge-wel-di-ge Dynalink natuurlijk.... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 oktober 2001 12:26 schreef Captain_Kansloos het volgende:
Ook een oplossing. Als XP 'm herkent dan zet je dat toch gewoon op je peeceetje met VX chipset...lekker traaaaag... :) Maar je hebt dus in je BIOS zitten rommelen om hem aan de praat te krijgen. Wat heb je dan gedaan dan? IRQ gewijzigd ofzo?
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE GVD.

Op een ANDERE PC doet tie ut wel. EN op die pc is winxp geinstalled, dus installeerd gewoon reference drivers ja? Winme vind ook een modem maar die komt dan aanpoepen dat hij een schijf nodig heeft snap. En oja, het maakt geen f#ck uit welke hcf drivers je installeerd (JARENLANGE ERVARING), alleen in de bijgeleverde drivers staat harware id in beschreven en dan denkt (ojee) windows, hee die driver past er beter bij, die is er voor geschreven. Maar de standaart drivers van conexant werken net zo goed, sterken nog die zijn het zelfde, alleen de hardware fabrikant zet er zijn naam ff op en het hardware id diet tie gebruikt. Op die vx machine draait btw win95 osr2.

Duidelijk?

en hoezo moet de bios hem zien?

Nou, na het booten komt de bios smet zo'n leuk tabeletje van welke apparaten er geinstalleerd zijn in een pci slot. interne ide controller ziet tie, pci videokaart, maar het modem niet. een andere pci kaartje zoals een netwerk kaart weer wel. Met andere woorden die hele pc pakt gewoon dat modem niet. En dan komt windows dus ook niet met de melding (ik heb nieuwe hardware gevonden) dus dan heeft het ook geen zin op drivers te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 oktober 2001 12:32 schreef Captain_Kansloos het volgende:
Wacht effe, ik lees weer niet goed zie ik. Win ziet 'm dus helemaal niet op het moment dat je 'm erin hebt geschroefd en opnieuw opgestart. Tja, da is weer wat ingewikkelder natuurlijk. Slotje wippen werkt ook niet, In je bios prutsen ook niet, tja, dan wordt het wel errug hopeloos...De moed opgeven misschien? :P Of ruilen met mijn ge-wel-di-ge Dynalink natuurlijk.... ;)
Wil best met iemand ruilen, zolang het maar een 54k is.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 oktober 2001 12:51 schreef gilseboer het volgende:

[..]

Wil best met iemand ruilen, zolang het maar een 56k is.

Verwijderd

Relax maar hoor, ik maakte maar een geintje met dat XP...(Niet stressen, BTW ik had me al verbeterd...) Nou ja, zoals je al hebt kunnen lezen ben je niet de enige met een HCF/VX troubles. Waarschijnlijk heb je dus gewoon -zoals dat in duidelijk Nederlands heet - PECH... Je bent slachtoffer van incompetabilitiet ;(

Nou en? Traantjes wegpinken en dat ding te koop/ruil aanbieden op Vraag & Aanbod... Sterkte en niet meer zo gaan flippen, zal ik beloven dat ik de topics voortaan beter lees voor ik ga raaskallen... :)

Verwijderd

Topicstarter
heb er nu een ander hcf/hsf (wenie precies wat het nou was) en het werkt als een tiet. topic close please....
Pagina: 1