Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus graag een groothoek lens aanschaffen voor mijn digitale JVC camcorder, maar....

Waar moet ik nou op letten bij die lenzen...wat zijn goede merken?
Ik heb al even de Sony groothoeklens van mijn oom geprobeerd, maar was niet echt onder de indruk van wat er met de kleuren gebeurde, die werden namelijk wat flets en vaal. Heb je dat met alle lenzen, of lag dat aan die Sony lens.

Verder zie ik veel lenzen waarop staat : 0.6 of 0.7, als ik me niet vergis heeft dit te maken met de hoek van de lens. Wat is het beste om te nemen? Ik wil natuurlijk een zo groot mogelijke hoek, maar zo min mogelijk vertekening.

En als laatste vraag : Wat mag een 52 mm lens kosten, minimaal en maximaal?

Thanx voor de hulp
Mudman

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-03 09:59

Opa

Nu Multifocaal!

Is 0.6 niet gewoon de minimale afstand waarop je nog kan scherpstellen?
Ik ken de concurrentieverhoudingen op de camcorder markt niet, maar Carl Zeiss en Nikon maken altijd wel puike lensjes. Nou ist maar net de vraag of die op jouw JVC passen.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 13:48

chem

Reist de wereld rond

een 52 mm. lens is geen groothoek lens hoor :?

maar goed, als iemand en groothoeklens van 10-20 mm. weet voor een Nikon F60 voor een zachtprijsje en van goede kwaliteit dan mag hij/zij dat best mededelen hier ;)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-03 09:59

Opa

Nu Multifocaal!

Nog even voor alle duidelijkheid:

Kan je bij deze JVC de lens er af halen en een andere er op zetten? En zoja is dat met een bestaande Bajonet vatting van bijvoorbeeld Nikon, P-draad van Pentax?
Of moet je er een conversion lens voor zetten?
In dat geval moet je ff op deze site kijken.
In Nederland vind ik deze site.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024