Toon posts:

Tweaken Onstream Backup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In onze Novell server zit een Onstream ADR-50 drive. Deze wordt gebruikt icm. ArcServeIt 6.6 for Netware (duh)

Nu wil het geval dat ik het ding vrij langzaam vind. Volgens Onstream kan die drive tot 16Gb per uur backuppen, in de realiteit doet hij zo'n 60Mb/Minuut oftewel 3,6Gb per uur. Dat hij de gegeven specificaties niet haalt had ik wel verwacht, maar nog niet eens een kwart vind ik wel erg gortig.

Alle patches voor Arcserve icm de onstream zijn geinstalleerd en ik heb inmiddels ook al wat met de 'block sizes' zitten experimenteren, zonder succes overigens.

Iemand suggesties?

Verwijderd

Heb van een kameraad die een DELL poweredge heeft met de 50GB SCSI versie erin gehoord dat ie vrij snel is... misschien de driver van de scsi kaart slecht ?

Verwijderd

Ik denk dat ze evt. compressie meetellen. Als je 16 GB aan Word-documentjes backupt die bv tot 25% van hun grootte platgestampt kunnen worden, dan rekenen ze lekker de 100% daarvan. I.p.v. 1 GB dus 4 GB in dat geval. En dan is 4 GB compressed data dus 16 GB uncompressed. Daar zal die 'up to' wel vandaan komen ook.

De meeste backup-media gaan sowieso al uit van een 2 op 1 compressie. Dus als die zeggen 10 GB/uur dan gaan ze al uit van 2:1, en dat ze dus 5 GB aan compressed data daadwerkelijk kunnen opslaan in 1 uur.

Als je data neemt die niet wil compressen (ZIP, RAR, MP3, DivX, dan kom je gewoon veel lager uit dan het getal op de doos.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik de compressie ook meetel ;)

Over 30Gb (de totale hoeveelheid data) doet hij doodleuk 8 uur en 20 minuten.

Hij komt binnenkort in een Dell Poweredge te hangen, daar draait hij idd. wel lekker vlot in. Een test met dezelfde 30Gb data laat daar een resultaat zien van 1 uur en 3 kwartier, wat zelfs lichtelijk boven het opgegeven maximum van Onstream ligt.

De drivers voor de SCSI kaart in de huidige server zijn de juiste, tevens de laatste versie. In eerste instantie dacht ik dat de server zelf gewoon zo langzaam was maar een kopie naar een IDE-schijf doet hij wel gewoon retesnel.

Verwijderd

FF een trap richting OM trouwens.

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-04 22:18
Op vrijdag 12 oktober 2001 07:29 schreef hezik het volgende:
In onze Novell server zit een Onstream ADR-50 drive. Deze wordt gebruikt icm. ArcServeIt 6.6 for Netware (duh)

Nu wil het geval dat ik het ding vrij langzaam vind. Volgens Onstream kan die drive tot 16Gb per uur backuppen, in de realiteit doet hij zo'n 60Mb/Minuut oftewel 3,6Gb per uur. Dat hij de gegeven specificaties niet haalt had ik wel verwacht, maar nog niet eens een kwart vind ik wel erg gortig.

Alle patches voor Arcserve icm de onstream zijn geinstalleerd en ik heb inmiddels ook al wat met de 'block sizes' zitten experimenteren, zonder succes overigens.

Iemand suggesties?
Ik heb hetzelfde probleem met een DLT-40 unit in onze Novell-server. Laatste berichten die ik heb vernomen is dat het 'wellicht' te maken heeft met het interne geheugen van de server. Probleem is teruggeketst naar de leverancier, zijn apparatuur voldoet niet aan de verwachtingen (heeft zowel de server geleverd als geinstalleerd) dus mag hij ook de oplossing genereren.

La dolce vita - non farmi ridere

Verwijderd

Topicstarter
Zet er wel even 256Mb ECC bij, kijken of dat wat uithaalt..

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Een hele rare sprong voor test ...
Hoe is de snelhdeid als je het met de Backup van NW zelf doet?
ArcServer heeft met name probs bij dirs waar heeeel veeel kleine bestanden in staan.
Misschien is dus meer AS dan de drive zelf.

Tijd voor een nieuwe sig..

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:30
Op vrijdag 12 oktober 2001 07:44 schreef hezik het volgende:In eerste instantie dacht ik dat de server zelf gewoon zo langzaam was maar een kopie naar een IDE-schijf doet hij wel gewoon retesnel.
Een kopie is niet het zelfde als backup, deze neem ook filesecurity mee...

Omdat het in andere hardware wel snel gaat:
Heb je ook de firmware van de SCSI controllers nagekeken?
Zitten er SCSI devices van verschillende snelheid op 1 controller?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Pagina: 1