Spelfouten voorbehouden.
[topic=218256/1/25]
Geef je weinig kans op overleven van dit topic...
Maar goed, wat denk je nou zelf? Snelle proc, veel geheugen en een lompe videokaart...
Maar goed, wat denk je nou zelf? Snelle proc, veel geheugen en een lompe videokaart...
de betaler vervuilt
hehehOp vrijdag 12 oktober 2001 04:21 schreef GA!S het volgende:
[topic=218256/1/25]
ik bedoelde ook eigenlijk meer het moederbord (ik had het al gelezen
snelheid van processor is idd een rol maar ik heb bij deze computer een A7V mobo gekocht omdat dat toen de ddurste was en van ASUS (Omdat ik een ASUS gf2 GTS heb)
en dat ding is helemaal niet zo goed.
dus vandaar dat ik nu met de vraag kom wat is nou het beste mobo voor een AMD processor en wat voor geheugen moet ik hebben?
Spelfouten voorbehouden.
dat ligt er dus maar net aan het plankie wat je krijgt. Bijvoorbeeld: Ik heb een KT7, nooit problemen mee gehad, maar moe je eens zoeken op KT7, tal van problemen.
Ook ligt het aan je proc, niet iedere proc is dezelfde, ze lijken wel hetzelfde maar het kan best voorkomen dat de één net effe iets stabieler is als de ander. Waardoor je dus betere of slechtere prestaties haalt.
Ik durf zelfs te wedden (maar dat maggik niet van mama), dat als je 2 identieke systemen naast elkaar zet en er benchmarks op los laat, dat daar verschillen inzitten. Niet zo heel veel natuurlijk, maar toch.
Het komt uiteindelijk dus neer op wat jezelf wilt. Wil je Asus, dan koop je een Asus, wil je een Abit, koop je een Abit, etc.
Mijn tip is: bekijk wat specs van mobo's die jouw aantrekken, vergelijk ze met elkaar en kies er dan gewoon eentje.
En geheugen, ach ja, van het zelfde laken een pak. Op non-brand geheugen heb je vaak geen garantie, Dane Elec iets van 10 jaar. Zelf heb ik 640 MB aan Infineon geheugen, maar hiervoor draaide ik op 256 MB merkloos en had ik ook nooit problemen (dit is natuurlijk wel SDR en jij zult waarschijnlijk toch naar DDR gaan zoeken, maar dat maakt hier niet zo heel veel uit).
Ook ligt het aan je proc, niet iedere proc is dezelfde, ze lijken wel hetzelfde maar het kan best voorkomen dat de één net effe iets stabieler is als de ander. Waardoor je dus betere of slechtere prestaties haalt.
Ik durf zelfs te wedden (maar dat maggik niet van mama), dat als je 2 identieke systemen naast elkaar zet en er benchmarks op los laat, dat daar verschillen inzitten. Niet zo heel veel natuurlijk, maar toch.
Het komt uiteindelijk dus neer op wat jezelf wilt. Wil je Asus, dan koop je een Asus, wil je een Abit, koop je een Abit, etc.
Mijn tip is: bekijk wat specs van mobo's die jouw aantrekken, vergelijk ze met elkaar en kies er dan gewoon eentje.
En geheugen, ach ja, van het zelfde laken een pak. Op non-brand geheugen heb je vaak geen garantie, Dane Elec iets van 10 jaar. Zelf heb ik 640 MB aan Infineon geheugen, maar hiervoor draaide ik op 256 MB merkloos en had ik ook nooit problemen (dit is natuurlijk wel SDR en jij zult waarschijnlijk toch naar DDR gaan zoeken, maar dat maakt hier niet zo heel veel uit).
Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen
Ja dat zou ik heel graag willen maar tegenwoordig is er zoveel nieuw spul waar ik totaal geen verstand van heb.Op vrijdag 12 oktober 2001 04:43 schreef DeTeraarist het volgende:
het is niet meer zo van ASUS is wel goed laat ik DIE maar kopen.
je heb verschillende procesoren , je hebt verschillende HD's , andere DIMM's etc.
Ik weet het echt niet wat ik nou het beste kan doen
Het merk gaat het al niet eens meer om het gaat me meer om de prestaties gebaseerd op fijten en prestaties
Spelfouten voorbehouden.
Tsja, ik zou ook wel willen weten wat echt de allerbeste combo is. Maar de één zegt dit en de ander zegt precies hetzelfde, maar dan over een ander mobo.
Als er één ultieme combo zou zijn, dan zou toch iedereen die combo kopen? Maar zoals je weet (denk ik
) heeft niet iedereen dezelfde combo. Dat moet toch genoeg zeggen?
Als er één ultieme combo zou zijn, dan zou toch iedereen die combo kopen? Maar zoals je weet (denk ik
Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen
Zo veel verschil zit er echt niet in moederborden hoor, lees anders eens wat testen (links op de frontpage, bijna dagelijks). Lees ook de FAQ van de belangrijkste sub-fora eens na (over geheugen / tips).
Wat ook handig is is om ff een blik te werpen bij de lokale computer-toko en ff kijken wat ze daar allemaal hebben. Wordt de keuze weer eens stuk makkelijker (meer dan de helft hebben ze namelijk toch niet overal).
Wat ook handig is is om ff een blik te werpen bij de lokale computer-toko en ff kijken wat ze daar allemaal hebben. Wordt de keuze weer eens stuk makkelijker (meer dan de helft hebben ze namelijk toch niet overal).
de betaler vervuilt
Ik heb hier zelf de ECS K7S5A, 189,- bij Gistron
Dit board is superstabiel, supersnel en supergoedkoop
Ik heb er 2x 256 MB DDR van Kingston op geprikt
Ik haal hier uptimes van over de 10 dagen! Met mijn A7V133 en m'n MSI K7T Master en MSI K7T Pro2A haalde ik dat dus echt niet!
Ik was zelf eerst heel sceptisch tegenover SiS en ECS, maar ze hebben zich hier voor 200% bewezen!
Modbreak
Op de één of andere vage manier kent ie [utl][/utl] niet
Dit board is superstabiel, supersnel en supergoedkoop
Ik heb er 2x 256 MB DDR van Kingston op geprikt
Ik haal hier uptimes van over de 10 dagen! Met mijn A7V133 en m'n MSI K7T Master en MSI K7T Pro2A haalde ik dat dus echt niet!
Ik was zelf eerst heel sceptisch tegenover SiS en ECS, maar ze hebben zich hier voor 200% bewezen!
Modbreak
Op de één of andere vage manier kent ie [utl][/utl] niet
webOS all the way!
Move Ha -> PMG
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
en wat is dat het beste geheugen op het moment?
RAMBUS of DDR geheugen?
(want samen met de HD's zorgen die toch vaak voor een goed resultaat voor gamers
)
RAMBUS of DDR geheugen?
(want samen met de HD's zorgen die toch vaak voor een goed resultaat voor gamers
Spelfouten voorbehouden.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens, een snellere HD geeft gamers echt niet meer FPS, laden van levels e.d. gaat wel sneller natuurlijk. En over dat RAM: RAMBUS schijnt erg snel te zijn, maar dat past helaas (nog?) niet op een AMD mobootje. DDR geheugen dus, maar dit is vrij standaard op nieuwe SocketA planken. Heel goed presterende budget oplossing is idd zoals herman al zegt de K7S5A van ECS.Op zaterdag 13 oktober 2001 04:17 schreef raptile het volgende:
en wat is dat het beste geheugen op het moment?
RAMBUS of DDR geheugen?
(want samen met de HD's zorgen die toch vaak voor een goed resultaat voor gamers)
It sounds like it could be either bad hardware or software
Budget heeft er gulukkig neits mee temaken 
Ik heb nu al een redelijke pc maar wil weer een nieuwe als echtra PC
ik heb thuis een netwerk en bij mijn vriendin thuis alleen is het verslepen van mijn pc elke keer zo lastig vandaar dat iik een nieuwe ga kopen alleen de vraag is wat voor
Ik wil gewoon een lekkere snelle pc voor bij mn vriendin thuis die perfect is en niet zon irritant ding waar je eerst 5 weken gedonder mee moet hebben voordat hij het redelijk doet.
(kwa FPS i mean)
Ik heb nu al een redelijke pc maar wil weer een nieuwe als echtra PC
ik heb thuis een netwerk en bij mijn vriendin thuis alleen is het verslepen van mijn pc elke keer zo lastig vandaar dat iik een nieuwe ga kopen alleen de vraag is wat voor
Ik wil gewoon een lekkere snelle pc voor bij mn vriendin thuis die perfect is en niet zon irritant ding waar je eerst 5 weken gedonder mee moet hebben voordat hij het redelijk doet.
(kwa FPS i mean)
Spelfouten voorbehouden.
Pagina: 1