Vaag Scsi probleem

Pagina: 1
Acties:

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
ik heb een adaptec 2940u2w waar 2 hdd's aanhangen op de LVD poort en 1 sony scsi brander die ik op de SE poort wil hangen.

Nou werken die schijven prima. Maar zodra ik de brander erbij hang op de andere poort (wat ook het enige device is aan die scsi string) dan is het gelijk afgelopen. SCSI wil niet meer posten.

Ik wil de brander (50 pins, zo'n brede 'lijkt op ide' aansluiting) niet aan dezelfde string als de schijven hangen aangezien dit nadeling zou zijn voor de performance van de schijven. De brander is terminated. Heeft een apart ID. Overigens heb ik nog een poort over op de kaart. Dit is een normale 50 pins poort, alleen heb ik daar geen kabel voor. Heb alleen maar lvd kabels en gebruik dus een convertertje om m'n brander aan te sluiten.

Heeft iemand nog tips?

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

zit er een switch op de brander ? dat je hem naar UW SCSI kunt omzetten ? en de 50-pins connector, is die gewoon SCSI-2 ? zoja, dan ff een kabel kopen, altijd beter dan converten.

Verwijderd

Is de kabel van de 50pins SE connector ook geterminate? (Samen met device) Hiervoor heb je een losse terminator die je op de kabel prikt. Bovendien moet je er voor zorgen dat de ID's van de HD's en Brander igg 7 heeft, dat is die van de adapter.

Werkt "post" van de scsi wel als je er alleen de brander aan hebt hangen?

Is parity aangezet op de brander en de adapter?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 22:02

FastBunny

Give it the Works !

Wat ik hieruit opmaak is dat je alle 3 de poorten van je AHA 2940UW wilt gebruiken.. dat kan niet.. je kan er max. 2 gebruiken. En je brander en schrijven kunnen gewoon achter elkaar met scsi maakt dat allemaal niet uit.(tis geen ide he ;))

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Sundead
  • Laatst online: 27-04-2024
Hmm, LVD op een standaard adaptec controllertje komt mij wat vreemd aanwaaien, maar goed...

beide poorten gebruiken kan ook wel, maar probeer ff die opties die hier boven genoemd zijn, dan kunnen we misschien meer ermee.
heb je de hd's ook een id meegegeven of regelt de controller dat?
anders die ook ff een id meegeven zoals 5&6 bijv.
en de cdr op 1...

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Op vrijdag 12 oktober 2001 10:24 schreef FastBunny het volgende:
Wat ik hieruit opmaak is dat je alle 3 de poorten van je AHA 2940UW wilt gebruiken.. dat kan niet.. je kan er max. 2 gebruiken. En je brander en schrijven kunnen gewoon achter elkaar met scsi maakt dat allemaal niet uit.(tis geen ide he ;))
nee ik wil er maar 2 gebruiken. ik de poorten die \:::::/ gevormd zijn gebruiken. (dus niet de poort die |::::::::| gevormd is) 1 darvan is LVD en de ander is ultra SE. via een convertertje is de brander daarop aangesloten. De kaart is autoterminate en de brander is ook geterminate en hangt aan de laatste connector op de kabel. Dus dat zou ( maar mijn kennis van scsi is niet zo groot) moeten werken.

Maakt het nog uit op welke Id de brander staat? SOny zethem zelf default op 6.

m'n schijven heb ik op 1 en 4 staan.

De kaart is Id 7.

Er zit geen switch op de brander zelf. Alleen 4 jumpers om de ID aan te geven en om te terminaten.

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Volgens mij zit je met het aansluiten van een 50-pins SCSI2 apparaat op een Wide kabel via een simpele adapter met het high-byte termination probleem.... Deze signalen kun je volgens mij niet termineren op deze manier. Zou alleen werken als je de kabel afsluit via een wide-device....
Beste optie is om gewoon een SCSI2 50 polige kabel te gebruiken. En devices ondrvinden per definitie geen hinder van elkaar (dit in tegenstelling tot IDE) omdat de SCSI controller met ieder device apart communiceert over dezelfde kabel. Per device kun je daarom in je BIOS de communicatie protocollen instellen.

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
De eerste \:::::/ is U2W (68pins) = 80mb/s
De tweede \:::::/ is UW (68pins) = 40mb/s
De derde |:::::| is SCSI2/SE (50pins) =20mb/s

Wat zijn je hdd's? Allebei U2W? Zet ze dan samen op de eerste connector. U2W LVD MOET een terminator aan het einde van de kabel hebben, dus niet een geterminate device. Zet je CD dan op de tweede of derde connector en zorg dat hij dan wel geterminate is.

Dan moet het werken.

ps.
m'n schijven heb ik op 1 en 4 staan.
Standaard zet je meestal je bootdisk op ID 0.

Verwijderd

Ik denk dat je de brander op een 50-polige SCSI kabel moet aansluiten.
Zo'n kabel is niet zo duur.

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Op vrijdag 12 oktober 2001 13:43 schreef BN het volgende:
Volgens mij zit je met het aansluiten van een 50-pins SCSI2 apparaat op een Wide kabel via een simpele adapter met het high-byte termination probleem.... Deze signalen kun je volgens mij niet termineren op deze manier. Zou alleen werken als je de kabel afsluit via een wide-device....
Beste optie is om gewoon een SCSI2 50 polige kabel te gebruiken. En devices ondrvinden per definitie geen hinder van elkaar (dit in tegenstelling tot IDE) omdat de SCSI controller met ieder device apart communiceert over dezelfde kabel. Per device kun je daarom in je BIOS de communicatie protocollen instellen.
Dit kan eigenlijk het probleem alleen maar zijn. Zal het iets anders uitleggen:

Op een 68-pins kabel heb je een 50 pins apparaat met een 50-pins terminator aangesloten. Dat terminate dus niet alles!

Op signaalniveau: van de 16 parallele data-bits in de 68pins kanalen gebruikt worden worden aan één kant slechts 8 geterminate, waardoor de 8 hogere bits niet geterminate worden. Deze reflecteren in het SCSI systeem waardoor of de controller of de schijven of beide het allemaal niet meer snappen.

Da's dus niet zo slim :P
Als je je 50p apparaat met een 50p kabel op de 50p connector aansluit zorgt de kaart ervoor dat de bovenste 8 bits wel geterminate worden en heb je dus geen probleem meer. Die 50pins kabels kosten in tegenstelling tot LVD kabels helemaal nix, dus ik zou zeggen: ren naar de computershop ;)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Pagina: 1