Apache SSL installeren, compilatie error

Pagina: 1
Acties:

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:45

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Wie heeft dit werkend gekregen?
Ik heb de benodigde pakketten gedownload (open SSL/SSLeay en de apache-patch), maar er zijn wat probleempjes.
Voor de patch moet je apache 1.3.6 hebben. Ik had 1.3.4 dus te laag. Afijn ff de nieuwste gepakt, dat is 1.3.20.
Patch gedraaid enzo, standaard configure van apache gedaan en dan 'make'.
Maar zodra ik bij alloc.h kom, gaat-ie over de zeik, "no rule to make target '../../include/alloc.h', needed by 'apache_ssl.o'. Stop."
in de include-dir zit wel een ap_alloc.h, en in de include van 1.3.4 zit wel weer een alloc.h.
Waar ik bang voor ben is dat ik toch 1.3.6 moet binnenhalen, maar dat wil ik eigenlijk niet omdat 1.3.20 veiliger is.

Iemand ervaring/ideeen/tips?!?!?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het hoort iig niet thuis in P&W, ook niet in ANS.

Volgens mij moet je met een korte zoektocht en het aandachtig lezen van de INSTALL files er wel uit komen.

Heb je als eerste wel ./configure in de apache dir gedaan?
Daarna, mod_ssl ./configure/make/make install ?
En daarna pas apache?

Verwijderd

edit: Was geen dubbelpost dus :o ACM had hem al gemoved.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:45

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Ik ben inmiddels alweer een stukje verder gekomen. Door het lezen van 'the' ipv 'this' ergens in de manual heb ik *hele* rare fouten zitten maken |:(
Hoe dom zien ze er ineens uit als je het licht gezien hebt.
Afijn ik heb in ieder geval httpsd draaien, er is ook een certificaat, de browser vreaagt er om en krijgt er ook een, alleen moet ik nu de .conf-file nog eens goed doornemen want echt lekker loopt het nog niet.
Daarna de spullen opnieuw compilen met php-support erin en hoppa, Arjan heeft weer een nieuw gadget aan zijn linux-bakkie hangen :D :D :D
't Is bijna weekend, dus tijd zat :)

* Arjan A bedenkt nu ineens dat zijn schoonmoeder in Enschede jarig is :( :( :(

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur