Nieuwe 19" monitor.

Pagina: 1
Acties:

• BoNeZ99
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 10:06
Ik zoek een nieuwe 19" monitor tussen de 1000,- en 1500,- in. Ik heb nu al een NEC MultiSync 95F, waar ik totaal niet tevreden mee ben. Eerste gaf randen/lijnen, is omgeruild krijg een smerige monitor terug met hetzelfde probleem.
Dus maar weer opzoek naar een nieuwe, en maar hopen dat ik geld ofzo kan terug krijgen van NEC |:( . Maargoed, iemand ideeën van monitoren zonder problemen? Kdraai op 1280*1024 meestal en af en toe op 1600*1200.
Misschien zullen jullie je afvragen waarom ik dit niet in een winkel vraag, maar dan krijg ik weer van die iritante verkopers die me een Iiyama willen aansmeren, en aan de verhalen hier te horen vind ik dat niet zo'n goed idee.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

wat is er mis met iiyama dan :?
je leest er alleen maar veel over omdat het merendeel hier iiyama heeft :)
o, en verder:
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find]http://gathering.tweakers.net/forum/find

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
Eizo of Sony

zoniet een iiyama

• BoNeZ99
Ja, het is naruurlijk waar dat de meeste mensen hier een Iiyama hebben. Ik heb het zelf gewoon niet zo op het merk. Meer persoonlijk. Wat ik nog vergeten was te zeggen, ik gebruik mijn monitor het meeste voor gfx, zoals Photosjop e.d. .

• Pollewob
  • Niet online
Op vrijdag 12 oktober 2001 00:18 schreef happy3736 het volgende:
Eizo of Sony

zoniet een iiyama
Zoniet een philips (109b/109p) :9

Verwijderd

geef bij het roepen van namen
aub ook argumentatie!!

anders: hansol.

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:36

random

Lost his marbles

Op vrijdag 12 oktober 2001 00:26 schreef klaasjong het volgende:
geef bij het roepen van namen
aub ook argumentatie!!

anders: hansol.
Goede argumentatie inderdaad.

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Samsung samsung :)
Samsung heeft een best goede monitoren lijn (gewoon en TFT) en ze zijn niet duur.

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
LG 995FT!!!

- goedkoop
- goede specs (max 1600x1200@75Hz)
- Flat
- Geen irri beeldlijnen (zoals bij diamontron)

Xbox360 gamerprofile

• BoNeZ99
Over die iri lijnen, eigenlijk is dat de reden waarom ik de monitor heb gekocht die ik nu heb, maar heb er nu spijt van. Ik heb wel gehoord dat de LG goed moet zijn, maar als er een monitor die iets duurder is nog beter is neem ik die liever :) .

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Op vrijdag 12 oktober 2001 00:38 schreef SMAR het volgende:
Over die iri lijnen, eigenlijk is dat de reden waarom ik de monitor heb gekocht die ik nu heb, maar heb er nu spijt van. Ik heb wel gehoord dat de LG goed moet zijn, maar als er een monitor die iets duurder is nog beter is neem ik die liever :) .
en welke monitor heb je nu dan?

btw, ik heb ook nog ffies een iiyama en een sony 19" flat geprobeerd en was het toch het meest tevreden met de LG. Dus heb ik die maar genomen :)

edit:

zat ffies niet op te letten (nogal |:() Had niet opgemerkt dat jij ook de topic gestart had :+

Xbox360 gamerprofile

• BoNeZ99
Zoals ik helemaal bovenin al zei, een NEC MultSync 95F (19"). :r

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 13:44

Shift

[] Dual crazy []

Waarom altijd een pijama of een LG, er zijn ook goedkopere maar perfecte monitoren zoals CTX PR960F, prachtig monitor platte beelbuis, en hoge refresh rates.

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Op vrijdag 12 oktober 2001 00:48 schreef Shift het volgende:
Waarom altijd een pijama of een LG, er zijn ook goedkopere maar perfecte monitoren zoals CTX PR960F, prachtig monitor platte beelbuis, en hoge refresh rates.
te veel slechte ervaringen gehad met CTX (molle 15" en 17")
heb hiervoor ook nog een deawoo 15" gehad, die beviel me wel goed (al was ie maar 15"). Die Deawoo kon 1024x768@85hz :) met een max van 1280x1024. Dat was echt wel een toppie monitor, maarja.... 15" he? :P

Xbox360 gamerprofile

• BoNeZ99
Ach het gaat lang niet altijd om de monitor, maar ook om de service nadat een monitor defect is, en tot nu toe is die bij NEC zwaar kl :( te.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Deze heb ik zelf. Voor 1200 piek of minder is hij te koop.
Er zit ook een usb-hub in: handig. Ik heb er veel plezier van en het design is mooi. De ref. rate is aardig goed (ik draai 1124X8nogwat op 100 Hz. Hij kan nog hoger. Maar waarom?

check it out.

Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/vaio/images/front/displays_hmda_a400l.gif

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 12 oktober 2001 10:41 schreef Dinictus het volgende:
[afbeelding]
Ow, die is lelijk.. net een vissenkom ;)

Verwijderd

Vrijwel alle hardware aan een computer kun je tzt upgraden, een monitor blijft meestal gewoon..

Koop dus ineens een goede... Ik heb destijds een 19" Iiyama gekocht.. Geweldige monitor maar als ik het over moest doen was ik toch voor de 22" gegaan.

19" is al een luxe vergeleken bij de 15" en 17" die de meeste bekenden van me hebben maar als je echt een strak beeldje wil hebben en ook nog letters zonder bril wil lezen op 1600x1200 is 22" toch mijn advies....

Good Luck!!

Verwijderd

Op vrijdag 12 oktober 2001 10:41 schreef Dinictus het volgende:
Deze heb ik zelf. Voor 1200 piek of minder is hij te koop.
Er zit ook een usb-hub in: handig. Ik heb er veel plezier van en het design is mooi. De ref. rate is aardig goed (ik draai 1124X8nogwat op 100 Hz. Hij kan nog hoger. Maar waarom?

check it out.

[afbeelding]
Zeker, dat is ook de monitor waar ik voor aan het sparen ben. Ik heb hem al naast die nieuwe Iiyama 19" zien staan, en deze Sony gaf naar mijn mening vooral een helderder beeld, scherper.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Polle,

Hij is zeker cool. Echter dat ding wat er aan de achterkant onder zit heb ik er niet onder zitten. (ik heb het wel) dat is een lelijk ding.

Ik vind het altijd wel listig om in een zaak te beoordelen hoe "goed" een monitor is. bv: hangen ze wel aan dezelfde videokaart? Altijd vragen. hoe staan de ref rates ingesteld, etc!

Andere manieren zijn er helaas niet. anyway: die sony van mij is echt een fijn ding. Wie heeft er nou een monitor met gratis superdeluxe USB hub erin!?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• PsYgHo
  • Laatst online: 18-08 00:35
ikke, heb zelf de g420, en dat is me een beest, had officieel een g400 maar goed die was na 4 keer opsturen nig steeds niet goed, en als compensatie voor het lange (4,5maand :( ) heb ik nu deze, Jongen, wat een scherp beeld!
en die 2 lijntjes als je die al opvielen zijn nu nog wat dunner zelfs, maar goed ik zie die dingen niet eens meer , maar toen ik het las, dacht ik hee, die heb oik ook, ff gezocht, en ja hoor ik had ze ook nog..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

wat is er mis met iiyama dan
je leest er alleen maar veel over omdat het merendeel hier iiyama heeft
Iiyama heeft een verschrikkelijk slechte service (is zeker niet meer wat het geweest is). Kijk maar naar de topic van de 451... en het probleem is zeker niet beperkt tot de 451 hoor! Zelfs als andere series minder uitval hebben, zit je nog met de vrees dat ALS je met de service-dienst te maken hebt, dat je weer met dezelfde TelePlan zit. Ik kan erover meespreken en 't was absoluut niet plezant. Dat Iiyama goedkoper is dan Sony is dan ook niet meer dan normaal natuurlijk: Iiyama heeft zich verlaagd tot een low-end/mid-price merk ipv high-end/mid-price.

Sony is wel bij de duurdere, maar ze hebben erg weinig uitval (niet nul natuurlijk!) en ze zijn ook zeker niet slecht (kwaliteit van een Iiyama die het wel goed doet).

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op vrijdag 12 oktober 2001 12:26 schreef apa het volgende:

[..]

Iiyama heeft een verschrikkelijk slechte service (is zeker niet meer wat het geweest is). Kijk maar naar de topic van de 451... en het probleem is zeker niet beperkt tot de 451 hoor! Zelfs als andere series minder uitval hebben, zit je nog met de vrees dat ALS je met de service-dienst te maken hebt, dat je weer met dezelfde TelePlan zit. Ik kan erover meespreken en 't was absoluut niet plezant.
ja maar je moet het ook niet via service doen :)
gewoon via iiyama zelf :)
vraag me trouwens af wanneer ze is een keer een andere nemen :?
ze zullen bij iiyama al die klachten over de service toch ook wel moe worden :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

ja maar je moet het ook niet via service doen
gewoon via iiyama zelf
Bij mij weigerde Iiyama mij rechtstreeks te helpen. Heb hen verschillende keren gebeld, maar telkens verbonden ze mij door naar TelePlan; zelfs de 3 keer dat ik expliciet zei dat ik *niet* met TelePlan te maken wou hebben kwam ik weer bij hen uit (en telkens natuurlijk een half uur aan de lijn hangen; leuk als je met je GSM belt vanuit België).
vraag me trouwens af wanneer ze is een keer een andere nemen
ze zullen bij iiyama al die klachten over de service toch ook wel moe worden
Ze hebben mij gezegd dat ik de eerste was die klachten had over TelePlan... Tot dan had ik de berichten in dit forum nog niet gezien. Ondertussen is het mij wel duidelijk dat ik dus niet alleen was!

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Ik zou persoonlijk een Iiyama Vision Master Pro 452 halen (19", Diamontron, 100% vlak enz). Mooie simpele monitor met zeer goede beeldkwaliteit.

Ik heb deze monitor thuis en op het werk staan en hij bevalt me prima, nooit problemen mee.

Eizo is ook koel, maar zeer duur
Sony ben ik niet zo'n fan van, tenzij het om LCD schermen gaat.

Verwijderd

CTX PR960F is een hele goede 19" monitor. Een kennis van mij heeft er een en het beeld is echt fantastisch.

CTX moet je zeker in overweging nemen

www.ctx.nl

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.nl/pages/19inch/art/a902mt.jpg

Dit is ook een errug leuke monitor,1600*1200 @ 92 Hz

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Samsung 900 NF.... echt mooie monitor~!

Lucky Goldstar