Onder Win 2000 en 98 schakelde m'n pc zichzelf uit, maar nu sinds XP moet ik hem manueel uitzetten. Niet dat dit nu ZO erg is maar ik was er aan gewend geraakt, weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat m'n pc zichzelf weer uitschakeld bij het afsluiten?
Verwijderd
dat ligt aan APM. Dit moet nl. aan staan. En win xp zet dit standaard uit. config.scherm --> power options --> tabblad 'apm' --> vinkje voor enable apm zetten.
GrtZ Jigglewood
GrtZ Jigglewood
Bedankt! Ik ga het ff proberen en laat morgen wel weten of het werkt
Verwijderd
wat bedoel je? ben blij dat ie opstartOp vrijdag 12 oktober 2001 00:26 schreef Schumi_the_Champ het volgende:
hij start altijd maar weer op
Verwijderd
Als je de pc afgaat sluiten en deze start telkens weer opnieuw op. Dan denk ik dat je verkeerde software of drivers geinstalleerd hebt.Op vrijdag 12 oktober 2001 00:26 schreef Schumi_the_Champ het volgende:
hij start altijd maar weer op
Klein lijstje:
asus smartdoctor
easy cd creator 5.0 platinum
update van platinum 5.0 naar 5.02
norman virus control
asus tweak utility
Het is nu ff zoeken naar de boosdoener.
Eeehm, ik heb ook last van dit soort ongein, dus ik denk: ook ff aanpassen. Maar: geen tabblad apm bij de poweroptionsOp vrijdag 12 oktober 2001 00:18 schreef Jigglewood het volgende:
dat ligt aan APM. Dit moet nl. aan staan. En win xp zet dit standaard uit. config.scherm --> power options --> tabblad 'apm' --> vinkje voor enable apm zetten.
GrtZ Jigglewood
hoe kan dit? (XP 2600 btw)
It sounds like it could be either bad hardware or software
Als je een ACPI enabled pc hebt krijg je ook geen APM tab!
Wat bij mij werkte is XP eraf gooien en wanneer de setup om "press F6 to add 3rd party drivers" vraagt op F5 drukken en "Advanced Configuration and Power Interface PC" kiezen!
Probeer het ff zou ik zeggen!
A.
Wat bij mij werkte is XP eraf gooien en wanneer de setup om "press F6 to add 3rd party drivers" vraagt op F5 drukken en "Advanced Configuration and Power Interface PC" kiezen!
Probeer het ff zou ik zeggen!
A.
Zelfde probleem bij Windows 2000.
ME & 98 werkte het wel. Nu niet meer.
ME & 98 werkte het wel. Nu niet meer.
Al het goeie.......
Geen van allen heb ik geinstalleerd, maar toen ik over een maand XP (Pro) installeerde deed m'n pc het welOp vrijdag 12 oktober 2001 00:46 schreef ureal het volgende:
[..]
Als je de pc afgaat sluiten en deze start telkens weer opnieuw op. Dan denk ik dat je verkeerde software of drivers geinstalleerd hebt.
Klein lijstje:
asus smartdoctor
easy cd creator 5.0 platinum
update van platinum 5.0 naar 5.02
norman virus control
asus tweak utility
Het is nu ff zoeken naar de boosdoener.
Zoals ik al zei.....ofwel clean install en F5 drukken of recovery met F5 proberen (werkt niet altijd 100%).
Kijk maar!
A.
Kijk maar!
A.
Heb dit ook gehad.
In My computer bij hardware devices moet bij pc als je op het + teken klikt staan:
Advanced configuration and Power interface (acpi) pc
Staat dit er niet maar een andere vermelding ik dacht APM PC dan kun je het automatisch afsluiten wel vergeten.
Rest dan niets anders dan in je bios checken of bij APM en zo alles op enabled staat en dan win XP opnieuw installeren.
Dit werkt teminste bij mij.
Misschien dat andere nog oplossingen hebben.
In My computer bij hardware devices moet bij pc als je op het + teken klikt staan:
Advanced configuration and Power interface (acpi) pc
Staat dit er niet maar een andere vermelding ik dacht APM PC dan kun je het automatisch afsluiten wel vergeten.
Rest dan niets anders dan in je bios checken of bij APM en zo alles op enabled staat en dan win XP opnieuw installeren.
Dit werkt teminste bij mij.
Misschien dat andere nog oplossingen hebben.
PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!
Grrr
het was een cleane install en het werkte altijd
Verwijderd
Kijk eens bij je apparaatbeheer, klik dan de optie verborgen apparaten tonen aan. Dan staat er waarschijnlijk een rood uitroepteken bij de NT Apm/Legacy-ondersteuning. Enable dat ding en je PC zet zichzelf weer lekker automatisch uit
Greetz,
Greetz,
Pagina: 1