Mijn geluid onder oude spelletjes doet het nog niet helemaal zoals het hoort...
Gewoon niet dus
Vroeger moest je handmatig je IRQ en DMA etc instellen
Heb een via onboard soundchip...
Enig idee wat voor een kaart dat zou zijn geweest vroeger?
Soundblaster pro?? En wat zou dan het irq en dma zijn?
Gewoon niet dus
Vroeger moest je handmatig je IRQ en DMA etc instellen
Heb een via onboard soundchip...
Enig idee wat voor een kaart dat zou zijn geweest vroeger?
Soundblaster pro?? En wat zou dan het irq en dma zijn?
Verwijderd
Wat voor spellen wil je spelen?
Dos, of oude win 9X-games
En speel je die in een dos-venster of in
"pure"dos.?
In windows kun je wel zien wat je instellingen zijn.
bij apparaatbeheer.
In dos word het lastiger, want ik denk niet dat je dos-drivers bij je via hebt gehad..
succes
Dos, of oude win 9X-games
En speel je die in een dos-venster of in
"pure"dos.?
In windows kun je wel zien wat je instellingen zijn.
bij apparaatbeheer.
In dos word het lastiger, want ik denk niet dat je dos-drivers bij je via hebt gehad..
succes
Ik kan me herinneren dat ik op mijn Sound Blaster Pro vaak IRQ=7 en DMA=3 had. En nog een getal op 220 (volgens mij was dat iets met midi.)
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ik ken het probleem, de kaart van m'n broertje (onboard op een aopen ak33) kan hij ook niet instellen voor dosgames..
Nou kan hij Queen - The Eye niet doen
Maar het is idd irritant.
Ik kan me herinneren dat hij een van de 2 drivers wel in kon stellen (je moet een midi en een digital sound driver selecteren), maar ik weet verder niet p'cies hoe dat zat.. kzal ff kijken als ik tijd heb (vannacht/morgenavond)
Nou kan hij Queen - The Eye niet doen
Maar het is idd irritant.
Ik kan me herinneren dat hij een van de 2 drivers wel in kon stellen (je moet een midi en een digital sound driver selecteren), maar ik weet verder niet p'cies hoe dat zat.. kzal ff kijken als ik tijd heb (vannacht/morgenavond)
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Verwijderd
Oh god wat heb ik hier een trauma van... na Windows 95 kon ik geen LBA en Theme Park meer spelen!
Hou op hou op!
Hou op hou op!
de meeste soundcards hebben wel een DOS drivertje om een SB Pro of 16 te emuleren onder clean DOS. Als dat niet het geval is kun je toch gewoon het spel onder Win95/98/Me/2K/XP starten in een DOS box? volgens mij moet dat echt wel kunnen -> vaak hebben ze onder Windows ook nog wel een SB emulatie met DMA, IRQ etc.
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Yup, in Win95/98 kan dat idd erg makkelijk (alleen even de goede settings vinden), maar in WinMe/2K/XP kan dat helaas problemen geven...Op vrijdag 12 oktober 2001 16:03 schreef limoentje het volgende:
de meeste soundcards hebben wel een DOS drivertje om een SB Pro of 16 te emuleren onder clean DOS. Als dat niet het geval is kun je toch gewoon het spel onder Win95/98/Me/2K/XP starten in een DOS box? volgens mij moet dat echt wel kunnen -> vaak hebben ze onder Windows ook nog wel een SB emulatie met DMA, IRQ etc.
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Pagina: 1