Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Duitse telefoon kopen?

Pagina: 1
Acties:

• Robbop
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 11-01-2005

Robbop

Show me your Bottom

Topicstarter
Best mensen geen idee waar dit te posten maar goed...

Ik woon dicht bij de Media markt in Duitsland en nou was ik daar van de week en hadden ze een leuke digitale Siemens DECT Telefoon in de aanbieding voor 125 mark.

De vraag is...kan ik deze telefoon ook in Nederland gewoon gebruiken??

De search en Heinz Harald de verkoper van de Media Markt hebben me niet veel wijzer gemaakt... :(

specs: E 270 CDi vijfcilinder 2688 cc 170 pk automaat

• JB77
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online

JB77

Since 1977

Zoals je misschien we gezien hebt is in Duitsland de telefoonstekker anders dan in Nederland. Je moet even kijken of je dat snoer kan vervangen door een 'nederlands' snoer, of dat er een verloopstuk bestaat D->NL...

Het lijkt met onwaarschijnlijk dat het toestel zelf een andere technologie gebruikt dan de nederlandse versie..

Succes ermee!

• gjkamstra
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14-11 21:00
Waarom niet, deze telefoon communiceert alleen met zijn basisset. Het is alleen de vraag of je last hebt van storing, maar volgens mij niet.

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• Jeroen Blom
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 12:08

Jeroen Blom

Dr Pepper

Geen probleem, alleen werkt nummerweergave niet. En je moet een verloopstekkertje kopen want de duitser gebruiken een andere aansluiting.

Je kan ook de kabel aanpassen, uit mijn hoofd moeten de binnenste twee draaden naar buiten toe en de buitenste naar binnen, maar dat kan je met een multimeter na meten.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• Robbop
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 11-01-2005

Robbop

Show me your Bottom

Topicstarter
Ik vroeg de verkoper of er dezelfde stekker aanzat als in Nederland ( nota bene meegenomen!! ) maar dat wist hij niet en ik mocht niet in de doos kijken....

mmm ik bedenk me nu khad best wel even bij de servicebalie ofzow kunnen spieken wat voor stekkers er aan de telefoon zitten |:(

specs: E 270 CDi vijfcilinder 2688 cc 170 pk automaat

• Taro
  • Registratie: september 2000
  • Nu online
Ik werk bij een Expert zaak en daar hadden we de Siemens gigaset 4000 serie uit Duitsland staan met een extra stekkertje erbij zodat ie gewoon in nl te gebruiken is.
Nummerweergave werkt idd niet, omdat NL hier een ander systeem voor gebruikt.

Mijn zonnepanelen | Bitcoin prijzen vergelijken

• Intrigant
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Verloopstekkertjes zijn te verkrijgen.
De analoge duitse telefoon werken op een andere wijze dan de nederlandse, daarom doet nummerweergave het niet. Overigens is dit een probleem dat bij ISDN niet aanwezig is. (giga 3070/3075) 8-)

Als 't niet kan zoals 't moet, dan moet 't maar zoals 't kan...

• NoE
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 17-11 15:01

NoE

Dat zeg ik...

Ik heb onlangs een 4170 ISDN centrale aangeschaft en daar zaten ook stekkers bij voor de 2 analoge kanalen

male Duits naar male jack

deze heb ik aangesloten, maar mijn telefoon doet niet echt wat.

Gelukkig is ISDN > Euro ISDN... is wel minder als je geen nummerweergave meer zou hebben... 4170 is btw amper leverbaar in nederland, en is 120 Euro duurder.

Dus... ja ik heb ook een laptop en een versterker met leuke speakers... en een vissenbak... kopen?

• Risingstar
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 24-05-2008

Risingstar

Trance and Acid

Ik denk dat dat wel kan hoor. Als de telefoon al geunlocked is of je dat kan doen.
Maat van me had een mobiel gekocht op MAllorca dus...

Hearing the Music is just like Seeing the Colors of Trance and Feeling the Power of Acid

• M@FI@
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
quote:
Op maandag 15 april 2002 13:25 schreef Risingstar het volgende:
Ik denk dat dat wel kan hoor. Als de telefoon al geunlocked is of je dat kan doen.
Maat van me had een mobiel gekocht op MAllorca dus...
Hij heeft het over een vaste telefoon ;)
Maar je moet idd even andere stekkertjes kopen als het goed is. :)

De tijd is gekomen om te gaan. :)

• wasa
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22-08 19:48

wasa

knekkebröd...tha taste cr

Hoe ziet een Duitse-stekker er dan uit... is dat gewoon een RJ11 :?

• skunkah
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 01-06-2008

skunkah

xCAT-Industries.nl

quote:
Op maandag 15 april 2002 19:38 schreef wasa het volgende:
Hoe ziet een Duitse-stekker er dan uit... is dat gewoon een RJ11 :?
Tja...een RJ11 is het stekkertje wat je in je telefoon prikt of in de muur als je een RJ11 aansluiting hebt..

Maar wat wij hier bedoelen is de 'echte STEKKER'...dat ding met 4 metalen pinnen...die je in de muurt stopt :)

Om nog even verder in te gaan op de topic...
-----
ISDN en DECT zijn standaarden dus een Duitse ISDN of DECT telefoon is gewoon het zelfde als een Nederlandse ISDN of DECT telefoon.

Verder is het zo dat we over het algemeen in Nederland Analoog en ISDN telefonie hebben...maar eigenlijk kun je beter zeggen Analoog en Digitaal want er zijn nog zat andere digitale telefoon technieken, alleen deze worden niet op het telefoon netwerk toegepast.

1 + 1 = 3 | Roze heerst!

• wasa
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22-08 19:48

wasa

knekkebröd...tha taste cr

quote:
Op maandag 15 april 2002 20:57 schreef skunkah het volgende:

[..]

Tja...een RJ11 is het stekkertje wat je in je telefoon prikt of in de muur als je een RJ11 aansluiting hebt..

Maar wat wij hier bedoelen is de 'echte STEKKER'...dat ding met 4 metalen pinnen...die je in de muurt stopt :)

Om nog even verder in te gaan op de topic...
-----
ISDN en DECT zijn standaarden dus een Duitse ISDN of DECT telefoon is gewoon het zelfde als een Nederlandse ISDN of DECT telefoon.

Verder is het zo dat we over het algemeen in Nederland Analoog en ISDN telefonie hebben...maar eigenlijk kun je beter zeggen Analoog en Digitaal want er zijn nog zat andere digitale telefoon technieken, alleen deze worden niet op het telefoon netwerk toegepast.
Hehe ik weet heel goed wat een RJ11 is... werk zelf voor KPN ;) maar wat ik me dus afvraag is hoe een Duitse stekker eruit ziet..... heb weleens zon wazige langwerpige franse gezien.... maar nog nooit ene duitse

• NoE

NoE

Dat zeg ik...

Het is een platte rechthoekige stekker, met de mogelijkheid om zes connectoren te handhaven, maar uiteindelijk zitten hier maar 4 aan. 3 aan eenkant en 1 aan de andere kant.

uiteindelijk komt er dus wel een rj11 uit.

Intussen even gezocht bij onze buren, en met het volgende gekomen:

http://home.t-online.de/home/olaf.may/page3.html

(hier staat ook een plaatje van de stekker)

Dus... ja ik heb ook een laptop en een versterker met leuke speakers... en een vissenbak... kopen?

• NoE

NoE

Dat zeg ik...

conclusie:

je hebt geen moelijke omvormers nodig, alleen moet je de draden iets anders schakelen.

In nederland worden de binneste (ofwel de twee bovenste polen) gebruikt. en in duitsland de buitenste (de twee onderste)

het is een kwestie van verwisselen, en woila, het werkt..

okok alleen nummerweergave niet....

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True