Toon posts:

[winXP] Bestanden selecteren met muis?

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bestanden selecteer met de muis (je weet wel, slepend een kader trekken rond je bestanden), dan hapert mijn pc en alles verloopt dan met schokken (het slepen van de geselecteerde bestanden gaat dan weer wel normaal)....
Mijn cpu use wordt dan ook omhooggeslingerd naar 100%. Heeft iemand een idee hoe dit komt en als dit eventueel op te lossen is?
mijn configuratie : AMD athlon 1.4GHz, 256 mb DDR, Kyro 4500 3dProphet 4500+ tvout, Abit KG7 Raid (raid niet in gebruik), Maxtor 40 Gig, soundBlaster pci 128, liteon schrijver en LG dvd speler.

Verwijderd

Das weird, werkt hier als een trein, Cellie 500 576 mb ram gigabyte ga6bxc

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb juist gemerkt dat alles normaal verloopt als ik bestanden selecteer op mijn bureaublad (very strange) . Ook hapert mijn muis een beetje bij het kiezen van user (loginscherm).
Het is precies alsof er problemen zijn doordat het kadertje ingekleurt is bij het selecteren van bestanden (zo'n lichtblauw kleurtje)... :?
Voor de rest werkt alles prima (build 2600), buiten dat hij mijn highpoint Raid controller niet wil installeren. Ik krijg de foutmelding dat hij het apparaat niet kan opstarten, maar dit is niet zo'n ramp vermits ik die toch niet gebruik (heb zelfs de highpoint XP drivers geprobeert)

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 03:04
Welke drivers gebruik je?

Verder zou het kunnen helpen om bij je performance settings "show translucent selection rectangle" uit te zetten. Zou niet nodig moeten zijn met jouw config, maar goed.

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 oktober 2001 23:28 schreef k7of9 het volgende:
Welke drivers gebruik je?

Verder zou het kunnen helpen om bij je performance settings "show translucent selection rectangle" uit te zetten. Zou niet nodig moeten zijn met jouw config, maar goed.
bedoel je van mijn videokaart? dat is de 3dpk versie 8162 voor win2k...de drivers van m'n highpoint controller :(hpt370) 2.0.0925....daarin is zelfs al een mapje met winXp drivers aanwezig.

...en bedankt voor de tip ! :)...ik kan m'n bestanden nu normaal selecteren (wel zonder een transparant kadertje, maarja, dat maakt voor mij niets uit)...
..en dat hij blijft haperen in mijn login scherm stoort mij eigenlijk ook niet echt...ik vind het alleen erg raar dat hij met zo'n klein taakje zoveel problemen heeft...

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

offtopic:
Sorry dat ik deze omhoogbeuk, maar het is ook zonde om er een nieuw topic voor te openen.

Ik heb hier precies hetzelfde probleem. Bestanden selecteren op de desktop gaat prima, maar bij bijvoorbeeld my computer (waar je zo'n lichtblauw selectievak hebt als je een kader 'sleept' om bestanden) gaat 't alles behalve vloeiend. Hoe groter het kader hoe schokkeriger.
De suggestie om die optie uit te zetten helpt idd, maar ik vind 't toch vreemd dat zoiets simpels zoveel CPU kracht eist.. :? Heeft iedereen hier last van of is 't per computer verschillend?

Verder werkt XP 100% perfect! :Y)

#

• Locutes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

Ik heb net als de topicstarter een Hercules 4500 3D prophet tvout en ik heb het zelfde probleem. Misschien ligt het aan de kaart want als ik een Matrox G400 er in stop heb nergens last van. :?

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Op zondag 14 oktober 2001 20:07 schreef Locutes het volgende:
Ik heb net als de topicstarter een Hercules 4500 3D prophet tvout en ik heb het zelfde probleem. Misschien ligt het aan de kaart want als ik een Matrox G400 er in stop heb nergens last van. :?
Ik heb btw een Geforce 256DDR, vergeten te zeggen, sorry..

Dus die Hercules kaart is niet de enige kaart waar het probleem bij optreedt...

#

• Locutes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

Ik heb btw een Geforce 256DDR, vergeten te zeggen, sorry..
Dus die Hercules kaart is niet de enige kaart waar het probleem bij optreedt...
Is wel handig ja :D
Maar blijf het wel vreemd vinden dat een Matrox er geen last van heeft en een hercules wel.

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

• Johan
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:01
Ik heb hier hetzelfde probleem. Ook gaat het bij mij naar de 100% belasting, heel vreemd....

Ik heb een geforce 256DDR.

Verwijderd

Topicstarter
ah ik ben dan toch niet de enige ;)

Heeft er misschien nog iemand het probleem dat het inlogscherm ook niet echt vloeiend gaat....als ik met m'n muis over de gebruikersnamen ga, dan zie ik dat het niet echt vloeiend gaat...de namen 'faden' zo'n beetje waardoor de comp. weer wat vertraagd.

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:21
Normaal gesproken zou je zeggen dat de CPU het niet trekt maar daar mag het niet aan liggen |:(

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Op dinsdag 16 oktober 2001 12:48 schreef Manic het volgende:
Normaal gesproken zou je zeggen dat de CPU het niet trekt maar daar mag het niet aan liggen |:(
Nee idd.. het zou dan toch op de een of andere manier bij de videokaartdrivers ofzo moeten liggen lijkt me :?

#

• M@NIC
Misschien eens defragmenteren

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 oktober 2001 15:01 schreef Manic het volgende:
Misschien eens defragmenteren
ik heb dit altijd al gehad, dus ook vanaf een verse install na een geformatteerde harde schijf....daar kan het (spijtig genoeg) dus niet aan liggen.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ut schijnt dat Xp wat meer van dat soort problemen hebt. Ikzelf had een Ati erin zitten...en die deed ut wel..maar HOE..pffff alles heel traag (leek wel me 386) me pentium 200MMX met 256MB RAM en 20Gb trekt Xp nog beter...maarja ut is dus heel goed dat het door jullie videokaarten komt..Probeer XP drivers te zoeken...

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• M@NIC
Nou dan trek ik me terug.... :z
(Nee! niet zo) :+

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb iets gevonden waardoor het wel werkt bij de 3dProphet dan :) :

bij advanced options van je beeldscherm klik je op de tab '3D Optimalisation'. Dan op 'Control Full-Scene Anti-Aliasing'....En daar kies je 'Force 4x (2x2) Anti-aliasing'.
Bij mij werkt het nu wel...maaruh.. heeft deze instelling nadelen qua prestaties? Ik weet nu niet juist wat deze instelling inhoudt....iemand?

edit:

Ah ja, dit in de Direct3D tab
Ik merk juist dat het niet uitmaakt welke optie je kiest(2x vert., 2x hor. of 4x), zolang je anti-aliasing maar aanzet.

Verwijderd

Topicstarter
Nog eens een update...het vorige wat ik zei met anti-aliasing zal niet werken...het was een ander programma wat ik had geinstalleerd waardoor het WEL ging, namelijk KYRO TOOLS XP....maar nu komt het rare gedeelte....m'n comp. (als ik zo'n kadertje trek voor bestanden te selecteren) blijft haperen totday ik de info heb gevraagd over m'n GL drivers (rechts klikken op't icoontje -->other options
-->GL info). Na dat hij de informatie over m'n drivers heeft weergegeven werkt alles PERFECT (zelfs m'n loginscherm werkt soepel), maar zodra ik Kyro tools probeer af te sluiten is alles terug zoals eerst...

Kan iemand dit ook eens proberen om dit te bevestigen?
...en heeft iemand al een idee waardoor dit opgelost kan worden?

Verwijderd

Ik heb geen zin om een nieuw topic te openen, dus schop deze maar weer omhoog:
Ik heb een:
-Creative Riva TNT1 16mb
-AMD Athlon 1400
-Abit KG7-RAID
-windows XP professional
en heb hetzelfde probleem met selecteren, de computer wordt enorm traag. Hetzelfde komt ook voor zodra ik in IE met de rechter muisknop ergens klik, of bij een pulldownmenu, en zelfs bij het inlogscherm. Alles waar het een beetje moet faden gaat enorm langzaam! Wat is hier nou de oorzaak van? 1400 MHz moet toch voldoende zijn :?

Verwijderd

niemand? :'(
Pagina: 1