Toon posts:

Installatie problemen Windows 2000 Profesional

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Tijdens de installatie van windows 2000 professional geeft mijn pc een aantal vreemde foutmeldingen.

Dit gebeurt tijdens het kopieren van de bestanden vanaf de cdrom naar de harddisk.

De foutmelding is:

"The file msvbvm50.dll was not copied correctly"

Hij geeft dan de opties retry, skip of quit. Als ik skip doet gaat de installatie wel verder maar geeft dan dezelfde melding bij nog een aantal bestanden zoals: msvbvm60.dll, iac25_32.ax, autofmt.exe, expsrv.dll

Als ik alle bestanden skipt loopt de installatie wel door maar dan loopt de installatie verderop vast (blue screen met registry error), en ik denk dat dat te maken heeft met de bestanden die er niet zijn.

Het vreemde is dat wanneer ik de hele installatie opnieuw draait hij bij precies dezelfde bestanden stopt. De cdrom is goed want op een andere pc installeert hij goed.

Ik installeer en boot vanaf cdrom.

Systeem:
Abit Va6 Moederbord
256Mb SDram
Pentium III 650
Diamond Stealth S4.
Samsung 20 Gb Hd

Alvast bedankt voor de hulp,

Winuser

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:07

Nietzman

Woei!

Smijt de i386 map anders eerst eens op je hd en run de setup daarvanuit

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan en geeft nog steeds precies dezelfde problemen :'(

Winuser

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
hmm ik kreeg die foutmeldingen de laatste tijd ook
in windows zelf kon ik de files nog wel lezen, dus toen heb ik zelf maar een nieuw win2k-install-cd'tje gemaakt
(gelijk SP2 geslipstreamed en er een answerfile voor unattended setups bijgegooid, maar daar gaat 't nu ff niet om)

gewoon even een nieuw cd'tje maken is mijn advies, dat was voor mij de oplossing

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• niXnut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

ik heb precies hetzelfde probleem. Bij mij weigert ie ook vier bestanden te copieeren. Inderdaad, iedere keer dezelfde bestanden (wel andere dan bij jou). Cd is goed, cdspeler is goed. Ik heb geen idee waar het door komt.

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Het kan dus zijn dat de CD wel goed is, maar dat het bestand op de CD zelf niet goed is (is dus VOOR het fikken al beschadigd geraakt).

De setup doet d8 ik een CRC-check op die files.

Dus gewoon ff een andere CD/ISO/Whatever zoeken en even opnieuw proberen.

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
subject fixed ;)

• SuperTrooper
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 15:11

SuperTrooper

Weet hoe het is

Ik heb hier hetzelfde probleem met mijn ABIT VA6 en onboard sound. Hij loopt vast bij het (automatisch) instellen van de netwerkomgeving tijdens de setup (hij komt nog niet eens tot 1/3) met een BSOD 'REGISTRY_ERROR'...

Toen ik de foutmelding kreeg van het niet bestanden kopieren, heb ik alles gewoon nog een keer geprobeerd, en toen kopieerde hij de bestanden wel ('Enter' i.p.v. 'Esc' :P ), maar toch kreeg ik de BSOD...

Terwijl de detectie van alle randapparatuur zonder problemen verloopt!

Ik heb al vanalles geprobeerd:
- Onboard sound uit
- FSB ondergeclocked
- Memory timings 'lager' gezet
- alle kaarten behalve de AGP eruit gerukt
noem maar op...

Ik heb ook het BIOS geupgraded (eerst nog de XP en nu de VA6_3D.bin, zie downloads op de ABIT site) en ik gebruik een originele W2K Prof NL OEM CD-rom met SP2 erbij in. Met deze CD heb ik al 20 PC's zonder problemen geïnstalleerd...

Het is een slot-1 mobo met een slotket naar een PII-600/133 en 256Mb SDRAM.
Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is een ander SDRAM dimmetje -> Minder geheugen o.i.d...

Wie kan mij een oplossing geven? Ik probeer nu een upgrade vanaf windows 98SE... Kijken of dat werkt... Maar ik denk dat we hier een compatibiliteitsprobleem hebben.

Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!

Verwijderd

Geheugen misschien brak ?

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Afgezien van het feit dat dit topic bijna een jaar oud is maar IMO toch als blijvend actueel kan worden beschouwd, denk ik in dit soort gevallen altijd aan leesfouten en dus aan de vraag in welke UDMA-mode de schijf draait, of de juiste kabel is gebruikt en of het misschien gaat om een 440LX chipset met vervelende UDMA-bug. Dat laatste is in dit geval niet zo daar de VA6 een via-set heeft, maar wellicht dat je het toch in die richting moet zoeken. Als ik zo op Google kijk wordt dergelijk advies wel gegeven, dus wellicht helpt het om UDMA te disabelen vóór het installeren en later aan te zetten. Overklokken evt. pas later, 4-1-drivers liever niet, en geheugen zou inderdaad van goede kwaliteit moeten zijn. Zie o.a. deze en deze draad bij Google.

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• SuperTrooper

SuperTrooper

Weet hoe het is

Upgrade vanaf Win98SE naar een schone install werkt niet. Een upgrade vanaf Win98SE naar een installatie over de c:\Windows directory misschien wel...

Geheugen 1x 256MB SDRAM PC133 vervangen door 1x 64MB SDRAM PC133 maakte niets uit. Ook een ander dimm-slot niet.

Ik heb nu in het BIOS UDMA uitgeschakeld voor alle IDE-kanalen en dat werkt ook niet...
Net heb ik IDE prefetch uitgeschakeld en ik probeer het nu nog een keer... U hoort nog van me...

• SuperTrooper

SuperTrooper

Weet hoe het is

Ook dat werkte niet. Ook het kopiëren van een Ghost Image van een ASUS P3B-F installatie en dan starten in veilige modus werkte niet, maar dat zal wel een andere oorzaak hebben.

Ik geef het maar op...

Ik probeer het morgen nog met een promise 66 PCI controller i.p.v. de onboard IDE zooi en als dat niet werkt geef ik het echt op.

• eXistenz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 10:35
Ik heb dat ook een keer gehad en conlusie was dat me geheugen brak was...
en als je de cd gebrand heb terwijl je geheugen brak was dan is je cd ook brak ,maar dat zal iedereen wel snappen :)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

EDIT: deleted...
Beetje verleden tijd
Pagina: 1