Waarom max 1 comp op internet?

Pagina: 1
Acties:

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:45

WouterG

Dit is geen ondertitel

Topicstarter
Waarom verbieden veel kabelmaatschappijen netwerkconfiguraties thuis? Ik mag met zeelandnet maar 1 computer laten internetten. Niet dat ik me daaraan houd natuurlijk.

Het gaat toch voor hun alleen om de datalimiet? Dat kost geld voor hun.

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Al aan de mogelijkheid gedacht dat je het zou kunnen sharen met je buren?
Niet dat je dat wilt met een een Zeelandnet account >:)
Maar het is technisch mogelijk dus wordt het verboden.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

omdat ze willen dat je voor iedere computer een aparte aansluiting neemt, en dat er niet bijvoorbeeld in een studentenhuis, of een bejaardenflat waar 100 man zit met een computer lekker zit te surfen over 1 lijntje

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

oplossing is gegeven, sluit topic maar

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Op donderdag 11 oktober 2001 22:44 schreef jbalk het volgende:
oplossing is gegeven, sluit topic maar
Topics worden niet zomaar op verzoek gesloten hoor...

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Naja, 't gekke is, ze VERBIEDEN alles, maar (in case of chello), ze bieden geen alternatief...

weird :? :?

Voor elke PC een modem in huis?? hele meterkast vol met Com21 modems >:)

ja, zakelijk abbo nemen.. duh, dat is toch geen oplossing voor een thuisuser?? Laten we eerlijk zijn, hoeveel mensen hebben maar 1 PC in huis?????

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 22:47 schreef E-Vix het volgende:

[..]

Topics worden niet zomaar op verzoek gesloten hoor...
ja, maar dit is een topic waar ik ook UTFS kon zeggen :)

Verwijderd

Een andere kwestie is dat kabelbedrijven menen dat we allemaal als modelklanten slechts af en toe iets downloaden, en niet constant de hele lijn (16KB/s up, of 160KB/s down ofzo) met een enkele computer in beslag nemen.

Stel een pc bij een normale klant zou 10KB/s aan downloaden doen
Stel je hebt nu meerdere computers (3 ofzo). Deze gaan dus 3*10=30KB/s gezamenlijk downloaden. Zij vinden dat dit niet mogelijk mag zijn.

Dit beeld is een valse verwachting van de kabelmaatschappijen tegenover de klant die steeds veeleisender wordt. Nu maakt het niet meer uit of een pc de hele pijp naar t internet volledig belast, of alle pc's in je thuisnetwerkje gezamenlijk. Echter uit dit laatste proberen ze wel een slaatje te slaan door extra IP-adressen uit te gaan delen (wat ook t simpelst is) voor fl 10,- per maand extra (@Home).
Pagina: 1